Здравейте колеги.
Колата е Голф 3 1.8 ABS ми.
Проблема е, че спра ли на светофар или когато паркирам, за отрицателно време колата вдига 100C и се налага да включа парното да изсмуче малко топлина. В тези жеги... вече стана непоносимо.
Колата загрява нормално, перката се включва на точно 95C и се изключва на 90C (мерено с термосонда). Прави ми впечатление обаче, че течността за охлаждане в разширителния съд е чувствително гъста. Затруднява ли това работата на помпата на празен ход? Променя ли топлообмена или проблема е някъде другаде? От какво се дължи тази гъстота на течността?
Забравих да спомена - като я засиля и я пусна по инерция, температурата пада и до 70C на таблото.



Проблем с охлаждането на двг
Re: Проблем с охлаждането на двг
Смени си термостата-иначе нормална температура държи-уреда на таблото лъже винаги с около 5 градуса-щом си я измирил и перката ти се върти не се шашкай от показанията на таблото,но си смени термостата 
Пп и аз съм с АБС двигател и съм си сменил и датчика на перката на радиатора с такъв да ми се пуска перката по рано и да върти по-често и съответно държи температура около 88-90гр
Твоя датчик 1-ва степен 95-връща на 90 и втора е на 102-и връща на 95гр,а при мен 1-ва е на 92гр-и връща на 85гр и 2-ра на 98-и връща на 92градуса
Но и перката ми върти доста по-често 

Пп и аз съм с АБС двигател и съм си сменил и датчика на перката на радиатора с такъв да ми се пуска перката по рано и да върти по-често и съответно държи температура около 88-90гр

Твоя датчик 1-ва степен 95-връща на 90 и втора е на 102-и връща на 95гр,а при мен 1-ва е на 92гр-и връща на 85гр и 2-ра на 98-и връща на 92градуса


Последна промяна от dxd на Съб 01 май 2010 8:06, променено общо 1 път.
Re: Проблем с охлаждането на двг
От къде да закупя нов ии какво да правя с течността? Нормално ли е да е гъста?
Re: Проблем с охлаждането на двг
Нов е около 15-20лв вземи си да ти отваря на 84градуса по-рано,твоя сигурно е на 87градуса сегашния и си смени и антифриза задължително с нов и датчика с такъв да ти пуска перката по-рано ако искаш де и си готов-датчика на перката е 15лв 
Антифриза се смесва 60% концентрат и 40% вода-аз си купувам 3 литра хубав антифриз на Игат и му добавям вода и си ти-за София питай колеги откъде да си вземеш части,аз съм от Пловдив

Антифриза се смесва 60% концентрат и 40% вода-аз си купувам 3 литра хубав антифриз на Игат и му добавям вода и си ти-за София питай колеги откъде да си вземеш части,аз съм от Пловдив

- ivanbl
- Мнения: 293
- Регистриран на: Пон 27 окт 2008 22:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
Re: Проблем с охлаждането на двг
ако имаш възможност смени си антифриза... може би точно тая гъстота на течноста е довела до блокиране на термостата... а и тук в форума много се оплакват от новозакупени термостати... така че избирай внимателно...
-
- Мнения: 1871
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с охлаждането на двг
добре де защо заложихте на термостат след като колегата е писал че перката му се вкл някъде на 95(- 5гр грешка90) и ми спада на 90, значи всичко си е нормално с термостата,ако беше проблем с термостата тя непрекъснато щеше да вдига 100 та и над сто и други бели,. питане към колегата а като спреш на светофара или да паркираш като поизчакаш малко без да си пуснал парното температурата пада ли си сама или не, а щом казваш че анитифриза е доста гъст може и проблема да е в него да няма хубава циркулация на ниски обороти
- ivanbl
- Мнения: 293
- Регистриран на: Пон 27 окт 2008 22:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
Re: Проблем с охлаждането на двг
тва дет включва перката е термодатчик. термостата е нещото което пуска водата от двигателя към радиатора....
-
- Мнения: 1871
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с охлаждането на двг
да така е знам го,но нали перката му се вкл на 95 тои си го е написал,или аз нещоне мога да го разбера,то ако е термостата и по време на движение ще му прави такаivanbl написа:тва дет включва перката е термодатчик. термостата е нещото което пуска водата от двигателя към радиатора....
Re: Проблем с охлаждането на двг
zdravko_jett написа:да така е знам го,но нали перката му се вкл на 95 тои си го е написал,или аз нещоне мога да го разбера,то ако е термостата и по време на движение ще му прави такаivanbl написа:тва дет включва перката е термодатчик. термостата е нещото което пуска водата от двигателя към радиатора....
Давам ти цитат за размисъл от това,което споделя колегата да помислиш дали не е за термостат и това е лятото значи зимата ще е още по-зле

Цитат:
Забравих да спомена - като я засиля и я пусна по инерция, температурата пада и до 70C на таблото.
-
- Мнения: 1871
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с охлаждането на двг
аз като спускам прохода предела спада и под 70(много под70), понеже съм го пробвал термостата отваря някъде на 55 60, смених няколко термостата(3термостата)обаче един не излезна читав и си сложих моя но нямам проблеми като на колегата,това че му стига до 70 температурата мисля че тогава му затваря следователно и някъде около 70отваря
Re: Проблем с охлаждането на двг
zdravko_jett написа:аз като спускам прохода предела спада и под 70(много под70), понеже съм го пробвал термостата отваря някъде на 55 60, смених няколко термостата(3термостата)обаче един не излезна читав и си сложих моя но нямам проблеми като на колегата,това че му стига до 70 температурата мисля че тогава му затваря следователно и някъде около 70отваря
И ти си за хубав термостат също-аз засега 5-та година нямам проблем с термостата 85-90градуса няма значение равно ли е или е баир или спускане и така трябва да е

-
- Мнения: 1871
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с охлаждането на двг
тука по нашия град намерих само калорстат френски някакъв за 10лв обаче смених 3 от 2ралични магазина завирам ги на 110 градуса в тенджерата един не отваря ,питах за други марки или поне по поръчка исках wahler като стария ми които отваря на около 60 (и забравя да затвори) предлагаха ми някви за 100 и няколко лева,(когато имам път до Сф.или Блг.ше си търся по качествен) а причина ли е термостата да вдига тези 100 градуса когато спира на светофар колегата или паркираdxd написа:И ти си за хубав термостат също-аз засега 5-та година нямам проблем с термостата 85-90градуса няма значение равно ли е или е баир или спускане и така трябва да е
- ivanbl
- Мнения: 293
- Регистриран на: Пон 27 окт 2008 22:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
Re: Проблем с охлаждането на двг
като си спрял не влиза въздух върху радиатора и той се загрява.... нормално си е.... при мен като стигне 90С и там остава стрелката.... независимо накаде каде с колко и как карам.... просто тези 90С са температурата на вътрешния кръг на водата... термостата трябва да ги запазва... т.е като се засилиш по енерция отдаваната топлина в ДВГ е по-малко и термостата се затваря и не пуска навън топло... ако е блокирал отворен няма да задаржи тази топлина и ще се охлади ДВГ-то... термостата като е 4итав си върши работата.... късмет е да попаднеш на читав
Re: Проблем с охлаждането на двг
На светофар след като вдигне 100 и се пусне перката на максимални обороти температурата пада, но не винаги. Може и причината да е в мен да не пада винаги сама, защото не изтрайвам и пускам парното. Ще я оставя следващия път да видим какво ще стане.
Въпрос: От къде да източа консистенцията намираща се в радиатора ми? И изобщо каква е процедурата? Колко литра побира след това? Все от някъде трябва да се започне и мися първо да сменя течността.
Въпрос: От къде да източа консистенцията намираща се в радиатора ми? И изобщо каква е процедурата? Колко литра побира след това? Все от някъде трябва да се започне и мися първо да сменя течността.
Re: Проблем с охлаждането на двг
Провери си водната помпа. Това е най-доброто обяснение да имаш добра циркулация само на високи обороти. При ниски обороти парното ти компенсира.
Източваш течноста от долното гумено съединение, откъм радиатора или помпата, както ти е по-удобно. Много е желателно да промиеш, може с някаква течност за промивка (не за спиране на течове!!!) в стария антифриз, после източваш, в най-високата точка ръгаш маркуч от чешмата и макс. налягане до избистряне (2-3 мин).
Източваш течноста от долното гумено съединение, откъм радиатора или помпата, както ти е по-удобно. Много е желателно да промиеш, може с някаква течност за промивка (не за спиране на течове!!!) в стария антифриз, после източваш, в най-високата точка ръгаш маркуч от чешмата и макс. налягане до избистряне (2-3 мин).
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 69 госта