Климатроник Г4
Климатроник Г4
Идва доста горещо лято и се зачудих с пуснат климатроник колко се вдига разхода на бензин,за Голф 4 1.4 75кс.?Нямам борд компютър да проверя,но сега в градско е ~8.5-9л.
- dokros
- Мнения: 808
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
- Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
- Двигател: 1.9 TDI ALH
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Климатроник Г4
За твоя двигател в книжките пише градско - 8.9 ,а аз съм с 1.6 16V 105 к.с.- за моя дават по книжка 9.6 на градско,на практика гори 10.
Re: Климатроник Г4
В мойта книжка не пише при пуснат климатроник колко точи,може и да пише де,но не съм сигурен понеже е само на италиански.Това 9 без климатроник ли е,понеже сега май към си 9 харчи.
- dokros
- Мнения: 808
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
- Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
- Двигател: 1.9 TDI ALH
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Климатроник Г4
С климатроник-10 ще ти стане ,на моя стават 11.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Климатроник Г4
Компресора на климатика/климатроника е между 10 и 15 к.с. .Дали според теб като вземеш 15 коня на мотора дори на празен ход,разхода ще остане същия
Има една система,която повдига принудително оборотите на празен ход с идеята да не угасне мотора,като тръгне компресора.Тя се оповава на по-отворен дросел и на повече впръсквано гориво.Съответно това моментално бие в разхода,понеже се равнява на това да държиш мотора на 1300 оборота без да е пуснат климатика...съответно това е поне кило дори две отгоре на разхода.
Би трябвало при двигател 75к.с. да го усетиш много и в динамиката на автомобила
Още един личен съвет от първа ръка - проверявай си редовно дали ти работят и двете ел. перки при пуснат компресор на климатика и си го обслужвай редовно (фреон и масло),понеже тези клматици/климатроници си имат вродени мъки с компресорите и с перките.
Като се пусне климатика или респективно климатроника и тръгне компресора,трябва да тръгнат и двете ел. перки на 1-ва степен.Ако това не се случва - решете проблема моментално,понеже иначе заминава компресора отраз. Същото важи в пълна сила и за Бора. Събрах си вече 10-тина компресора с един и същ проблем (непоправим дефект),заради перките.

Има една система,която повдига принудително оборотите на празен ход с идеята да не угасне мотора,като тръгне компресора.Тя се оповава на по-отворен дросел и на повече впръсквано гориво.Съответно това моментално бие в разхода,понеже се равнява на това да държиш мотора на 1300 оборота без да е пуснат климатика...съответно това е поне кило дори две отгоре на разхода.
Би трябвало при двигател 75к.с. да го усетиш много и в динамиката на автомобила

Още един личен съвет от първа ръка - проверявай си редовно дали ти работят и двете ел. перки при пуснат компресор на климатика и си го обслужвай редовно (фреон и масло),понеже тези клматици/климатроници си имат вродени мъки с компресорите и с перките.
Като се пусне климатика или респективно климатроника и тръгне компресора,трябва да тръгнат и двете ел. перки на 1-ва степен.Ако това не се случва - решете проблема моментално,понеже иначе заминава компресора отраз. Същото важи в пълна сила и за Бора. Събрах си вече 10-тина компресора с един и същ проблем (непоправим дефект),заради перките.
Re: Климатроник Г4
Мерси колега за съветите
Утри или когато го пусна ще отворя капака да видя двете ел. перки.За фреон незнам как се проверява.Като я взех смених климатроник филтър и като че ли и ремък смених,ама непомпя,книжката ми е в колата...

Утри или когато го пусна ще отворя капака да видя двете ел. перки.За фреон незнам как се проверява.Като я взех смених климатроник филтър и като че ли и ремък смених,ама непомпя,книжката ми е в колата...
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Климатроник Г4
Той се проверява само на машина.Точи се стария за да се види колко е бил (мери се в грамове с везна в самата машина).Заедно с това се източва и старото масло от системата.После се вакуумира системата,налива се ново масло и фреон,колкото дават за колата. Това рядко струва повече от 30-40лв, според липсващото количество фреон на колата.Нормално е да го няма около половината фреон за 2 години.Това обслужване се прави като се купи колата и после на всеки 2 години ако няма проблем със системата за това време.
Ето тук съм писал доста по въпроса - зачети се,като имаш време -> Цък
Ето тук съм писал доста по въпроса - зачети се,като имаш време -> Цък
- maxpayne
- Мнения: 2808
- Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Климатроник Г4
dokros написа:аз съм с 1.6 16V 105 к.с.- за моя дават по книжка 9.6 на градско,на практика гори 10.
На практика гори... колкото гори. Може и 9, може и доста повече
За климатика - http://news.automedia.bg/read/2061.html
- maxpayne
- Мнения: 2808
- Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Климатроник Г4
zfa159 написа:Би трябвало при двигател 75к.с. да го усетиш много и в динамиката на автомобила
Като знам как се усеща при 105 коня, то при 75 усещането сигурно е, че седиш на едно място. Ако е малко по-натоварен не ми се мисли
Re: Климатроник Г4
- Мерси за темичката от линкаzfa159
maxpayne написа:zfa159 написа:Би трябвало при двигател 75к.с. да го усетиш много и в динамиката на автомобила
Като знам как се усеща при 105 коня, то при 75 усещането сигурно е, че седиш на едно място. Ако е малко по-натоварен не ми се мисли
Абе 75-те коня си дърпат добре,не знам кво повечето не ги харесвате.Яко си набира и е пъргав в градски условия.По инфо от нета вдига до 100 за 13сек.,а този с 105кс ги отлепя за 11сек.Само макс скорост е малко по-малка.За сметка на това е по-икономичен,с по-малкия данък и малко по-екологичен.Днес бяхме 3ма в колата +200кг с пуснат климатроник и не почувствах разлика на светофарите.За мен Г4 1.4 е правилният избор,а и все пак зависи и за какво ти е,ако ще да е за гъзарийка има си ГТА...
- zelkata_ok1_
- Мнения: 322
- Регистриран на: Пон 30 ное 2009 12:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: MartinGP и 45 госта