Имам доста какво да напиша
.
И моите съмнения бяха към някое микроключе в бравите на една от двете предни врати свързано с ключалките в положение на отключване. Действително се оказа нещо такова в бравата на шофьорската врата. Явно като съм я отварял и презапоявал напуканите спойки, в бързината не съм почистил флюса, който използвах. После в един момент бегло ми мина през ума този пропуск, но вече бях монтирал бравата във вратата. Сега отново като я отворих, имаше някакъв окис на спойките на ключето и утечка от няколко мегаома, но след ново презапояване и почистване със спирт на спойките утечката изчезна, изчезна и проблемът. Явно електрониката следяща тези ключета е с доста високоомен вход
.
Понеже имам кабел за диагностика не ми беше проблем да следя и там какво се случва.
По време на проблема със самоотключването грешките по вратите бяха - една редовна, която си я имаше
от няколко години и след изчистване веднага пак се появяваше:
- 2019-10-06_135834.png (45.1 KиБ) Видяна 1365 пъти
и не винаги по време на проблема със самоотключването се появяваше и тази - 00931:
- 2019-10-02_170848.png (54.42 KиБ) Видяна 1365 пъти
което в един момент ме заблуди, че проблемът може да е в задна дясна врата...
След изваждането обаче на куплунгите на модулите за централното заключване(снимката на модула е в предишния ми пост) на двете задни врати, самоотключването продължи, което показа, че проблемът е в някоя от предните врати.
На диагностиката естествено вече се появиха двете грешки, че липсва комуникация със задните врати, но ако забелязвате изчезна и постоянната грешка - 01329(за нея после ще пиша).
- 2019-10-06_170557.png (46.83 KиБ) Видяна 1365 пъти
След изваждане на куплунга на модула на шофьорската врата( на снимката в предния ми пост), самоотключването спираше, което ме насочи, че проблемът е в шофьорската врата.
В деня, в който реших да разглобя шофьорската врата отново, буквално минути преди това направих последна диагностика и тогава вече, най-после се появи насочващата грешка за проблема - 01031 и другата 00928, явно флюсът беше достигнал моментът на пълно узряване
.
- 2019-10-12_102325.png (59.12 KиБ) Видяна 1365 пъти
Така...проблемът със самоотключването се оправи, вече 6-ти ден няма проблеми засега...
Да се върна на грешката - 01329, която нямаше изтриване. Оказа се, че я причинява модулът в задна дясна врата, не разбрах точно от какво, въпреки че централното на тази врата си работеше нормално, както и стъклоповдигача. Но при изваждане на куплунга на модула на тази врата грешката изчезваше. А там в този модул има тази електроника:
Имам уредче за отчитане на електромагнитно поле.
Всеки от тези модули във вратите, когато е в някакъв "буден" режим излъчва електромагнитно поле, което уредчето улавя.
И какво забелязах - при отваряне на една от вратите всички модули на централното във вратите се"събуждат" и това вече е свързано с комфортмодула под волана. Той управлява осветлението в плафоните на вратите и в купето при отваряне на врата. При затваряне на вратите плафоните в купето изгасват след около 20 сек., чува се как щраква някакво реле, след което тези модули във вратите веднага заспиват - няма електромагнитно излъчване. При мен обаче заспиват веднага, само когато е изваден куплунга на задна дясна врата, явно в него има проблем или нещо свързано с него. След като всички модули са заспали, като свържа куплунга на задна дясна врата, веднага всички други се събуждат и стоят така неопределено време. А това е консумация от акумулатора от около 200 милиампера. Тази утечка я бях хванал от преди много време и беше с променлив характер - понякога изчезваше след минути, а понякога не изчезваше и с дни. След игнориране на задна дясна врата, утечката я няма вече, но нямам централно и стъклоповдигане на тази врата - така реших засега да оставя нещата.
Комфорт модула под волана прави също така и мъртвото(двойно) заключване, което за мен е неудобство, защото точно от там ми тръгнаха проблемите - ако откаже моторчето, няма отваряне на вратата. При изваден комфорт модул - мъртво заключване няма, но няма и осветление в плафоните на вратите и купето, също така не работи и управлението на стъклоповдигачите от панела на шофьорската врата.