Странен проблем с тоците и вентилатора

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
nacho
Мнения: 13
Регистриран на: Пет 19 май 2006 11:31
Автомобил: VW Golf MK6
Двигател: TDI
Местоположение: Бургас

Странен проблем с тоците и вентилатора

Мнениеот nacho » Пет 19 май 2006 11:51


Проблема е следният: смених акумулатора (смених го защото постоянно падаше) и когато ми измериха тоците, се получи отичане с около 8 волта. Когато изключих вентилатора на радиатора (изкарах кабела), всичко си дойде на мястото и отичане няма. Имайте предвид, че колата е изгасена, няма ключове на таблото и въпреки всичко, когато свържа вентилатора на радиатора - тоците скачат на 8 волта. Вентилатора работи, когато колата загрее - перката се включва и след това си изключва нормално. Явно датчикът работи. Но мотора на вентилатора, загрява много - може да те изгори. Възможно ли е точно от този мотор на вентилатора де е целият проблем. Ако някой е имал подобен проблем да сподели.

Колата е Golf 3 - 1.4 1993г.




Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i.e.i » Пет 19 май 2006 13:14


Най-вероятно вътре нещо дава на късо. Ако не го оправиш веднага ще се наложи да смениш и този акумулатор, ако не стане пожар междувременно.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Пет 19 май 2006 13:38


Вероятно проблема ти е точно от двигателя на вентилатора.Нека някой да ти измери двигателя. :wink:


Потребителски аватар
gstoyanov
Мнения: 198
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 22:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Странен проблем с тоците и вентилатора

Мнениеот gstoyanov » Пет 19 май 2006 14:09


nacho написа:... тоците скачат на 8 волта ...
Токът, всъщност, се мери в ампери, а напрежението - във волтове.
Проблемът може да не е във вентилатора, след като си работи нормално. Може да имаш късо някъде другаде, но все пак първо провери и него ;)


Потребителски аватар
nacho
Мнения: 13
Регистриран на: Пет 19 май 2006 11:31
Автомобил: VW Golf MK6
Двигател: TDI
Местоположение: Бургас

Мнениеот nacho » Пет 19 май 2006 17:29


Благодаря, така и ще направя. Ще проверя вентилатора. Междувременно ходих при техник за тоците да ги измеря наново с включен вентилатор - дава ток в ампери 0.34. Техника каза, че трябва да е около 0,04, но и това не било проблем, поне според него. Затова ще направя обстоен преглед, на кабелите, че мен ме притеснява. Хич не ми се иска да давам отново пари за нов акумулатор!


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Пет 19 май 2006 18:00


Чакай малко!Нали става въпрос за вентилатора на охлаждането на двигателя(не за парното вътре)?Двигателя е някъде около 100 вата(ток окоро 7-8 ампера).Какъв е този ток 0.04А? :roll:Този ток по ми прилича на "Ток на утечка".Да не ти свети някоя лампа в колата(багажника) ,че тока е 0.34А?


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Пет 19 май 2006 19:20


pas1.8mi написа:Двигателя е някъде около 100 вата(ток окоро 7-8 ампера).Какъв е този ток 0.04А?

Мотора на перката е от порядъка на 250 вата доколкото знам. /ако не и повече/


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пет 19 май 2006 20:31


Явно има утечка. Но за да спада на 8В акумулатор тая утечка е бя големичка.
1. Огледай проводниците от вентилатора до датчика на радиатора за оголена изолация.
2. откачи куплунга от вентилатора и ако няма спаднал акумулатор - нов вентилатор / Честито =само 98 лв за 2 скоростен . Миналият август има голямата чест да се сдобия с нов.
3. при загасен двигател до датчика на радиатора отива +12В. Ако е горещ антифриза датчика сработва и подава + към ел.двигателя на вентилатора и ззрфаботва.
4. Твърдр голяма вероятност има за дефектирал датчик на радиатора - нагорели контакти и да прокарват ток към вентилатора Ако е така сменяй т.н. елтехник - ега ти техника като не може да определи, че е от датчика.
От разстояние не мога да ти помогна трябва да се измерва. При откачен куплунг от ел.двигателя на клемите на куплунга не трябва да има + 12В.Ако има - датчика е за смяна. нов - 15 лв.
Смяна на ел. двигателя на 3 ката е цяло приключение / източва се антифриза, маха се предна решетка, снема се радиатора - при мен се наложи да освободя и ляв фар от закрепването му. Отвиват се 3 те гайки на ел.двигателя и излиза напред. Сглобяването по обратната процедура. най-гадното е монтажа на долният маркуч на радиатора - намери си първо качествена червячна скоба.
Нов датчик - 15 лв.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: MyLens и 65 госта