Голф 4 1.6 - Подмяна на 5-та скорост на DUU с по-дълга?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Flatmo
Мнения: 379
Регистриран на: Пон 27 сеп 2004 18:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Голф 4 1.6 - Подмяна на 5-та скорост на DUU с по-дълга?

Мнениеот Flatmo » Съб 12 юни 2010 10:23


Искам да пусна поредната тема за скоростните кутии на Golf 4 1.6.
След известно ровене в нета установих, че кутиите монтирани на 1.6 SR са от тип 02K и се монтират също на двигателте 1.4, 1.6 и 1.9 SDI на Golf 4, Leon, Octavia а A3. Възможните кодове са DLP, DNZ, DRZ, CZB, DSB, DUS, DUU, DUW, DUV, ERT и разликите са в предавателните числа и евентуално нитовете на короната на диференциала. Този път не искам да коментирам вероятността да се потроши скоростната кутия в следствие на счупени нитове а възможността за зглобяване на скоростна кутия с по-различни предавателни числа. Искам 5-тата скорост на моето DUU да е малко "по-дълга" защото ми се случва често да пътувам извън града и 4000 оборота при 130 км/ч не ми се нравят. Та въпроса ми е може ли петата предавка на DUU, която е с предавателно отношение 0.85 да се смени примерно с 0.805 от DUW или дори 0.712 от DUS?




Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна на 5-та скорост на DUU (G4)

Мнениеот pedalchobaba » Съб 12 юни 2010 10:56


Аз само бих те попитал защо ти е нужна тази интервенция? Само защото не ти се нрави показанието на оборотомера? Не забравяй, че AKL горе, долу при тези обороти развива максималния си въртящ момент. Т.е. теглителната сила му е най-голяма. Обърни бордкомпютъра на моментен разход и ще видиш, че въпреки тези 4000 оборота, моментния ти разход е под седем.
Между другото, по принуда мутирахме един AKL с кутия DUW от 1.4 и ефекта беше осезаем. В ниските обороти колата стана истинска оса. Не дава да и пипнеш газта и се изстрелва като 1.8, само че му падна максималната скорост и във високите обороти стана мудна. Там където с DUU можеш спокойно да изпревариш на пета, защото имаш запас от обороти, с кутията от 1.4 трябва да ръгнеш четвъртия зъб.
Разбира се, разликата при DUU и DUW e в трета, четвърта, пета и диференциала, но въпреки всичко, все си мисля, че конструкторите от VW ползват такива програми за изчисляване на предавателните числа в кутиите, които при всички положения са по-удачни от постигането на някакъв положителен ефект по опитен път.


Flatmo
Мнения: 379
Регистриран на: Пон 27 сеп 2004 18:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Смяна на 5-та скорост на DUU (G4)

Мнениеот Flatmo » Съб 12 юни 2010 12:52


Не ми е нужна по същия начин както на колегите не им е нужно да си сменят 4-те главини с 4-болта с такива с 5-болта за да сложат по-големи спирачки и други джанти или пък да се дават по 150лв. за спортен въздушен филтър, 500лв. за нова генерация или 300лв. за чиптунинг. :)
Аз обаче обмислям вариант да ми свалят скоростите за да се прегледа диференциала и да се сложи ремонтния комплект с по-големите болтове. Т.е. така или иначе скоростите ще са свалени, може да се смени и 5-тата зъбчатка (ако е възможно).


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Смяна на 5-та скорост на DUU (G4)

Мнениеот rudoni » Съб 12 юни 2010 22:13


трябва да може ! но на теб са ти нужни двете зъбни колела за 5 пр.те са на края на вала и не е сложна подмяната им , стига да ги имаш! :да:


Потребителски аватар
baibradar
Мнения: 136
Регистриран на: Нед 08 окт 2006 12:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: Смяна на 5-та скорост на DUU (G4)

Мнениеот baibradar » Пон 28 юни 2010 17:38


Колеги от къде ги гледате тези предавателни числа на по новите кутии? Интересуват ме предавателните числа на кутия DCC и DCA.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: apolon, MobilLife, tdi fen и 79 госта