Зная че тази тема може да е коментирана за което се извинявам !
Здравейте колеги !
Ще започна с малко предистория
Преди 2 год. ми се наложи да пътувам до Шумен по работа и от тунела "Топли дол" като изключи 5-та скорост няма включване до Шумен и обратно успях да включа само два пъти на 5-та за около 5 - 10 км.
Прибрах се в Самоков и веднага на майстор.
Оказа се : Муфа, Вилка, Синхронизатор.
Смених ги и всичко заспа но ми излезна 450 лв. + работата
Мина се известно време може би около 6 месеца и се появи някакво чукане на свободна, като натисна съединителя изчезва
Смених и съединител, казаха ми че е от лагера на съединителя и там 400 лв. за съединител комплект + работа. Но тракането си остана и до ден днешен. Ходих при разни майстори но всеки е на различно мнение
Единя ми казва, че е Лагер на вторичния вал.
Другия е на мнение като се счупи тотално да я довлека до сервиза му и тогава ще прави
Третия е на мнение да свалим кутията и да видим какво е и ако е някой дребен детайл и евтин да го сменим ако не да вземем втора употреба скорости.
Приятелите ми разправят да не бързам да взимам скоростите сам за да не попадна на по трагични скорости. И до ден днешен колата си върви но на 4-та скорост при 2000 об. с около 60 - 70 км. трака и играе лоста.
вчера 19.07.2008 г. ми се наложи да отида до Враца
на отиване минах през Своге и нямах никакъв проблем даже се изкефих че всичко е О.К.
Но в обратната посока през Ботевград използвах хубавите пътища нарадвах им се до момента до като стигнах тунела " Ечемишка " на изхода намалих до 60 км. и да включа на 4-та скорост няма никакво мърдане Не успях да включа на 4-та опитах се да мина на 3-та и много трудно включи като започна някакво тънко свистене чак тогава успях да включа на 4-та с 5 -та нямах проблем.
Домъкнах се до София спокойно на 5-та с трудно преминаване на 4-та в районите на тунелите
Но от София до Самоков на моменти трудно включваше.
Прибрах се успешно
Вечерта нямах никакви проблеми при смяната на скоростите От 1-ва до 5-та без проблем
Днес пак нямах проблем
Дайте съвет какво да права?
Къде ли може да е проблема !
Колата е Golf 3 ABU 1.6 Mono
Благодаря за вниманието което отделихте ! ! !



Проблем в Скоростите на Голф 3 ABU 1.6 Mono
- divacheto
- Мнения: 20
- Регистриран на: Пет 11 май 2007 22:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
Привет,
Днес я откарах на един от майсторите му казах за проблема какъв е
Споменах му за въпросната капачка на скоростната кутия, да погледне без да сваляме кутията и ми се изсмя,
каза че само руските трактори имали такава капачка
И че проблем на скоростна кутия се виждал едва чак като се свали !
Ако знаеш някой добър майстор кажи !
Днес я откарах на един от майсторите му казах за проблема какъв е
Споменах му за въпросната капачка на скоростната кутия, да погледне без да сваляме кутията и ми се изсмя,
каза че само руските трактори имали такава капачка
И че проблем на скоростна кутия се виждал едва чак като се свали !
Ако знаеш някой добър майстор кажи !
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
divacheto написа:Привет,
Днес я откарах на един от майсторите му казах за проблема какъв е
Споменах му за въпросната капачка на скоростната кутия, да погледне без да сваляме кутията и ми се изсмя,
каза че само руските трактори имали такава капачка
И че проблем на скоростна кутия се виждал едва чак като се свали !
Ако знаеш някой добър майстор кажи !
А ти на този майстор после иди и му натикай капачката в онова място дето обикновено слънчевите лъчи на проникват!!!!!!Егати профаните!Вътре в капачката има палец,който често се чупи.....сменя се цялата капачка,ама и искат 50 лв...просто е типичен дефект и често се търси...
А иначе скоростна кутия 2-ръка можеш да купиш без проблем..250 -300 лв.Спазвай следните критерии и ще попаднеш на добра кутия(повтарям се ама като гледам,че си на зор...едва ли ще ползваш търсачката) та значи:
1.Кутията да е свързана са ДВГ(да не отделяна)...най-често от катастрофирали коли...известна гаранция,че е работила до последно
2.Отвиваш дтачика за скоростомера...гледаш маслото понего..да е бистро и да не е минерално(да не мирише на чесън...)
3.Хващаш вилката влизаща директно в скоростната кутия и почваш да местиш скоростите според предавките....трябва да гги превклрючваш лесно,с два пръста...
Ако всичко горе е така както съм написал.....грабвай,бягй и карай сас здраве....Аз карам такава кутия(подбрана по този начин) вече 4-та година без никакъв проблем....
- divacheto
- Мнения: 20
- Регистриран на: Пет 11 май 2007 22:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
Смених маслото на скоростната кутия !
Изтече около 1.5 л. и наляхме 3.5 л.
Сега скоростите влизат като нож в масло и няма да прехърква като включвам на заден ход и на 5-та предавка
Остана само слабо усещане на 4-та скорост при 2000 об. с около 60 - 70 км. трака и играе лоста, но когато си ще го Няма тракането пак при тези обороти и скорост !
А пък днес ( 06.08.2008 г. ) като се за пирбирах имаше колона към Самоков и се движех на 5-та с около 60 - 70 км и придържах 1800 - 2000 оборота
И Изключи от 5-та скорост ! - направо ме стресна
Включването нямаше проблем все едно минавам от 4-та на 5-та без упречно след около 10 км. пак го повтори номера и на правата отсечка я настъпих до Самоков не го е правила !
Опасявам се за съединитела да не ме ебава ?
Как мога да проверя дали е за смяна ?
Скоростната кутия е CNU - какво можете да ми кажете за нея ?
Къде мога да видя характеристиката ?
Изтече около 1.5 л. и наляхме 3.5 л.
Сега скоростите влизат като нож в масло и няма да прехърква като включвам на заден ход и на 5-та предавка
Остана само слабо усещане на 4-та скорост при 2000 об. с около 60 - 70 км. трака и играе лоста, но когато си ще го Няма тракането пак при тези обороти и скорост !
А пък днес ( 06.08.2008 г. ) като се за пирбирах имаше колона към Самоков и се движех на 5-та с около 60 - 70 км и придържах 1800 - 2000 оборота
И Изключи от 5-та скорост ! - направо ме стресна
Включването нямаше проблем все едно минавам от 4-та на 5-та без упречно след около 10 км. пак го повтори номера и на правата отсечка я настъпих до Самоков не го е правила !
Опасявам се за съединитела да не ме ебава ?

Как мога да проверя дали е за смяна ?

Скоростната кутия е CNU - какво можете да ми кажете за нея ?
Къде мога да видя характеристиката ?
- divacheto
- Мнения: 20
- Регистриран на: Пет 11 май 2007 22:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
venll-vr написа:На ABU СК е с код CHL. Щом ти изключва 5 ск. дано не съм лош пророк, но май СК си заминава. Можеш да свалиш капака на 5 ск. без да демонтираш кутията/като предварително източиш маслото/ и да видиш синхронизатори и зъбни колела в какво състояние са.
Като сменях маслото на СК, пича дето го сменя го помолих да погледне кода.
Преди това бях проверил на стикера с кодовете в Багажника и в Сервизната книжка кой код е, защото се съмнявах да не е заменена с друга и момчето ми подтвръди кода CNU 085 !
Тъй че ще потърся друг майстор да погледне през капачето и да си каже становището !
- bobie7
- Мнения: 69
- Регистриран на: Сря 11 ное 2009 21:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем в Скоростите на Голф 3 ABU 1.6 Mono
Първо се извинявам на мод. и админите, че изравям стара тема.
Колега моят двигател е ABU и скоростната ми кутия е същата CNU, поразрових се из нета и видях това -> модел CNU 085 5-Gang Произведена или слагана не съм сигурен кое от двете -> 05/94 - 08/94 , предавателни числа -> 3,455 1,955 1,250 0,891 0,740 3,875 .
Нямам точно твоите проблеми с изключване, но подобни. При по-студено време се чува тракане точно отдолу откъм кожуха, нямам представа от какво; 1-ва и 2-ра ск. ми хрупат доста сериозно; като връщам надолу предавки в движение, понякога е доста зор да вкарам от 4-та на 3-та, 3-та на 2-ра и от 2-ра на 1-ва.
Моля те сподели какво стана с твоята, оправи ли я, а другите колеги моля за съвет, заслужава ли си моята да се отвори и види какво и е, защото попринцип съм си свикнал с превключванията и нещо не искам да си търся кутия 2-ра ръка( ако се окаже нещо дребно
), или ще ми излезне прекалено сурово както на колегата, Благодаря ви! 
Колега моят двигател е ABU и скоростната ми кутия е същата CNU, поразрових се из нета и видях това -> модел CNU 085 5-Gang Произведена или слагана не съм сигурен кое от двете -> 05/94 - 08/94 , предавателни числа -> 3,455 1,955 1,250 0,891 0,740 3,875 .
Нямам точно твоите проблеми с изключване, но подобни. При по-студено време се чува тракане точно отдолу откъм кожуха, нямам представа от какво; 1-ва и 2-ра ск. ми хрупат доста сериозно; като връщам надолу предавки в движение, понякога е доста зор да вкарам от 4-та на 3-та, 3-та на 2-ра и от 2-ра на 1-ва.
Моля те сподели какво стана с твоята, оправи ли я, а другите колеги моля за съвет, заслужава ли си моята да се отвори и види какво и е, защото попринцип съм си свикнал с превключванията и нещо не искам да си търся кутия 2-ра ръка( ако се окаже нещо дребно


Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта