Този път, както се подразбира от заглавието на темата, става дума, че си мисля за климатизиране на колата си. Семейният ни съвет реши, че е ненужно да се набиват 3-4к лева в "нов" автомобил, който ще е с по-скъпа поддръжка, с по-големи данъци и т.н. Реално не държа на това да карам нова кола. Искам си просто нормален автомобил с приличен разход и евтина поддръжка.
Първо да кажа за колата и после ще започна с въпросите:
ФВ Джета 1.6 (код ABU). Оригинално не беше с този двигател. Но поради лошото състояние на стария се наложи той да се подмени с този. Присаден му е някакси карба 2е3 от стария 1.3 мотор. Шайбите на коляновия вал, на алтернатора са за т.нар трапецовиден ремък (по-стария модел, който се е слагал преди 1990).
Какво трябва да се направи, за да стане почти като заводско?
1. Сменя се стойката на алтернатора с такава за климатик (и хидравлика евентуално). От каква кола би паснало? Смятам, че 1.4 мпи би свършило работа, или греша? Има доволно Поло-та с такива мотори и климатици заводско.
2. Сменят се шайбите с такива за пистов ремък (оригинално ABU не е ли с пистов?)
3. Сменя се алтернатора с 90А, не знам с моя 70А дали няма да има проблем? Някой по-запознат да каже
4. Вътре в купето е ясно, че трябва кутията на парното и някои от тръбите да се заменят с такива от кола с климатик (очаквам предложения от колеги, които продават за Мк2).
5. Също така трябва да се смени таблото с кожено, съответно и джабката да е от по-малкия модел за коли с климатик.
Ъпгрейда смятам да го правя в София при колегата климатизатор zfa159, на когото имам абсолютно доверие и знам, че ще направи всичко тая кола да бъде почти в заводски вид при поставянето на климатика.
Очаквам вашите идеи и съвети, които биха ми били полезни при тази операция и биха ми спестили доста време и нерви.


Моята идея е някой да ми помогне с конкретни съвети, за да е по-лесно на колегата zfa159, пък и на мен в издирването на необходимите части. 