Проблем с климатика на Голф 3

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
tonkicha
Мнения: 54
Регистриран на: Съб 11 авг 2007 11:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Проблем с климатика на Голф 3

Мнениеот tonkicha » Сря 14 юли 2010 0:27


Здравейте колеги! Проблемът ми е малко странен и гадното е че сам си го направих: Колата ми е Голф 3 АБУ '94г. внесена от Италия с климатик "Диавиа", който е монтиран допълнително.
До скоро климатика работеше на следния принцип: като натисна копчето на климатика си се включва и си работи непрекъснато, а ако не натисна копчето, когато загрее до около 92-93 градуса заедно с перката се включва и климатика. Да ама нали все трябва да се пипне, защото бях решил, че не е редно да е така. На контролния блок на климатика има една жичка, която свързва 2 релета или 2 крачета на едно реле (точно това е проблема, че не знам кое беше), която баща ми като махна и климатика започва да работи след като го включа от копчето и през някакви интервали (след като охлади или се стопли) пак спира или тръгва.
Това го обесних на един майстор, при който си пълних климатика, за да ми каже каква е идеята и той махна жичката, за да се убеди. После след като ми каза къде да я върна и аз я върнах, работата на климата не си беше постарому - а даже сега се включва на по-големи градуси. Не знам дали той ми каза грешно или аз не го разбрах - и двете са възможни. Този номер с махането на жичката баща ми го беше правил миналата година, след което я беше върнал веднага по-същия начин, а сега няма ясен спомен, къде трябва да е тя. На снимките може да видите разположението на релетата и жичката. Молбата ми е ако някой знае как или знае кой може да ми каже как да си го направя пак да ми работи климатика без да прекъсва и пак да си се включва на 92-3 градуса, нека каже - мисля, че трябва да върна жичката, където е била, но въпроса е къде.
Picture 002.jpg

Picture 003.jpg

Picture 004.jpg

Picture 006.jpg

Picture 009.jpg

Бих експериментирал с разместването на жичката, но нямам нужните познания и ме е страх да не изгори нещо, въпреки че има предпазители.
Надявам се да съм бил достатъчно изчерпателен и възможно най-малко досаден :roll:
Благодаря предварително!




Потребителски аватар
van4ooo
Мнения: 1405
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблем с климатика на Голф 3

Мнениеот van4ooo » Сря 14 юли 2010 15:47


С колко крачета са релетата и на стоиката им всички изводи ли са заети.Няма ли схема на релето за ориентир номерата на изводите: 86 е + от акумулатота или на контак,85 маса(-),когато се подаде маса на 85 сработва релето и затваря изводи 30(+12в) и 87(изход които праща 12в на консуматора.
Ако жичката е само за едното реле предполагам,че свързва 86 и 30(виж на кои номер е свързана да не изпатка нещо).И защо се вклучва сам климатика като загрее колата :?: тия релета оправляват и перката нещо не е свързано правилно и когата сработи датчика на перката сработва и компресора(вместо перката или и двете така си го обяснявам аз).


Потребителски аватар
overapac
Мнения: 712
Регистриран на: Сря 03 дек 2008 23:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Проблем с климатика на Голф 3

Мнениеот overapac » Сря 14 юли 2010 18:04


ами ако перката не се включи,и климатика ли няма да се включи?? :screwy :screwy :screwy ,нещо не е както трябва ,и моя е диавия и се включва от таблото /но винаги с включването,се включва и перката/ heavy metal zork


Потребителски аватар
tonkicha
Мнения: 54
Регистриран на: Съб 11 авг 2007 11:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Re: Проблем с климатика на Голф 3

Мнениеот tonkicha » Сря 14 юли 2010 20:52


van4ooo написа:С колко крачета са релетата и на стоиката им всички изводи ли са заети.Няма ли схема на релето за ориентир номерата на изводите: 86 е + от акумулатота или на контак,85 маса(-),когато се подаде маса на 85 сработва релето и затваря изводи 30(+12в) и 87(изход които праща 12в на консуматора.
Ако жичката е само за едното реле предполагам,че свързва 86 и 30(виж на кои номер е свързана да не изпатка нещо).И защо се вклучва сам климатика като загрее колата :?: тия релета оправляват и перката нещо не е свързано правилно и когата сработи датчика на перката сработва и компресора(вместо перката или и двете така си го обяснявам аз).


Ами аз си мисля, че тъй като климатика понатоварва двигателя и ако тръгва и спира, както е сега, загрява по бързо. И затова примерно жичката го държеше включен постоянно, за да работи перката и да охлажда. Извънградско без клима при скорост - 100-110км/ч ми държи 70градуса, а с климатик качва на 80 градуса. Затова пък градско загрява супер бързо и минава 90 градуса без да включвам клима, а с него си държи добра температура. Затова може би схемата, която държи перката и климатика постоянно работещи докато е включено копчето, включва климатика заедно с перката, която се включва, когато колата загрее.


Потребителски аватар
van4ooo
Мнения: 1405
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблем с климатика на Голф 3

Мнениеот van4ooo » Сря 14 юли 2010 21:19


Малко се обърках в обясненията ти :D .
Перката със и без клима си има две степени(някои и 3) на теб 2ра степен(по-бързата)вклучва ли се около/след 90градуса.А когато включиш климатика се включва 1ва степен за да охлажда фреона а покраинего и двигателя намазва.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с климатика на Голф 3

Мнениеот zfa159 » Сря 14 юли 2010 22:38


Колегата не е на ясно кое за какво точно е :)
Климатка служи,за да ти е хладно на теб и няма нищо общо със заграването на двигателя и температурата на двигателя.
Преид вас,няйкой е рабзутал кабелите и а махнал едно друго нещо,което служи за това,да не се включва климатика,когато перката тръгва.
Нека сега разгледаме системата от гледна точка на климатика :
палиш си колата и тя си работи.Дори да е студена,не трябва да и тръгва климатика,ако ти не го пуснеш.Ако го пуснеш,тогава трябва той да сти тръгне и да тръгне перката на по-бавната си степен.Когато фреона в климатика достигне определено налягане,трябва да се включи по-бързата степен на перката....без значение дали ти е загряла колата или не.
Вътре в купето,имаш един датчик,който мери на каква температура е охлаждащия радиатор на климатика,който и той е вътре в купето и от него идва студеното....той определя интервала на който тръгва и спира климатика,ако нещата са наред.
Сега от гледна точна на загряването :
Палиш колата и тя си е студена - перки не работят и климатика не работи,ако не го пускаш.Като загрее колата на 92-3 градуса,трябва да тръгне 1-ва степен на охлаждащата перка...като позагрее още (което не е редно да става по принцип) на около 100-102 градуса,трябва да тръгне по-бързта степен.
това се реализира като между релето за 1-ва степен на перката и релето за комопресора се бучне не жица,а диод и то в такава посока,че релето за компресора като цъкне,подав анапрежение към релето за перката и то пуска перката на 1-ва степен.Датчика за перката си управлява директно релето. За втора степен релето е едно и датчика на радиатора е вързан паралелно с този за фреона и тя си пали,когато трябва.
Трудно обаче мога да ти кажа така дистанционно кое реле точно за какво е и къде какво да пипнеш.
:beer


Потребителски аватар
tonkicha
Мнения: 54
Регистриран на: Съб 11 авг 2007 11:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Re: Проблем с климатика на Голф 3

Мнениеот tonkicha » Чет 15 юли 2010 15:27


Добре де, то е ясно, че така само с обеснения няма да стане. Трябва си някой да го види как работи. Аз съм в София по принцип, някой ако се навие да ми окаже HELP, нека ми пише :)


Потребителски аватар
tonkicha
Мнения: 54
Регистриран на: Съб 11 авг 2007 11:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Re: Проблем с климатика на Голф 3

Мнениеот tonkicha » Нед 25 юли 2010 21:55


Това е снимка на схемата на черното реле. Жичката свързва номер 86 и на двете релета.
Прикачени файлове
IMG_2375.jpg
IMG_2375.jpg (29.26 KиБ) Видяна 6856 пъти


Потребителски аватар
tonkicha
Мнения: 54
Регистриран на: Съб 11 авг 2007 11:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Re: Проблем с климатика на Голф 3

Мнениеот tonkicha » Нед 25 юли 2010 22:11


van4ooo написа:С колко крачета са релетата и на стоиката им всички изводи ли са заети.Няма ли схема на релето за ориентир номерата на изводите: 86 е + от акумулатота или на контак,85 маса(-),когато се подаде маса на 85 сработва релето и затваря изводи 30(+12в) и 87(изход които праща 12в на консуматора.
Ако жичката е само за едното реле предполагам,че свързва 86 и 30(виж на кои номер е свързана да не изпатка нещо).И защо се вклучва сам климатика като загрее колата :?: тия релета оправляват и перката нещо не е свързано правилно и когата сработи датчика на перката сработва и компресора(вместо перката или и двете така си го обяснявам аз).


Направих си експеримента и махнах жичката. Оставих колата да загрее и ми се включи перката мисля че направо на втора степен, защото беше на около 97-98 градуса. При тези обстоятелства махнах бялото реле и спря перката и като го сложих си тръгна. Сигурно ми е заминал някой датчик, щом не включва първа тепен на перката. Както и да е, ти казваш, че би трябвало да са свързани 86 и 30, ако е на едно реле. Ако бялото управлява перката и свържем 86 и 30 на бялото - какъв трябва да е резултата. :S


jordanik
Мнения: 62
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 23:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с климатика на Голф 3

Мнениеот jordanik » Нед 25 юли 2010 22:58


Колега,ще се пробвам да предположа какво точно става с климатика ти.Първо при коли без климатик вентилатора на радиатора е така свързан,че работи само на една бърза скорост,която се управлява от термодатчик на радиатора ти,който пък задейства съответното реле в бушонното ти табло.Да,обаче когато се насажда климатик е нужно да се подкара и още една по-бавна скорост на този вентилатор,която пък се задейства при всяко включване на климатика,за да охлажда климатичния ти радиатор.Та точно,за да се реализира тази бавна скорост се монтира още едно реле.Другото реле пък е сложено във веригата на съединителя на компресора и чрез него става задействането на компресора/затова когато го извадиш климатика спира/.По принцип се слага и още едно трето реле,което пък ти пуска вътрешния вентилатор на купето на първа скорост винаги,когато си пускаш климатика,за да обдухва малкия ти климатичен радиатор под таблото,но може и да не се монтира такова/не знам дали жабарите са сложили при теб,но гледам че има още едно реле при другите две/.Така стоят нещата по принцип,като има една особеност-монтира се двустепенен температурен датчик на радиатора ти,който управлява двете релета за скоростите/фабричното и допълнително сложеното/ на вентилатора в зависимост от температурата на антифриза и независимо от климатика.За да стане това,обаче и да не се бъркат двете системи се слага един диод в "права" посока между бобините на релето на компресора и релето за бавната скорост на вентилатора,който предотвратява самоволното пускане на климатика при повишаване на температурата на антифриза до стойност на задействане на температурния датчик.Този диод може да се сложи външно на обемен монтаж,но при теб жабарите са го направили "елегантно" и са използвали реле с вграден диод в корпуса си/черното реле на снимката,даже и диодите се виждат нарисувани/.Жицата,която са ти пуснали между двете релета е точно за това,за да се задействат и двете едновременно,когато се пусне климатика и ако я махнеш климатика ти ще тръгва,но без да се задейства предния ти вентилатор,ще се вдигне налягането на фреона и компресора периодично ще се включва и изключва,в което си се и уверил сам,когато си правил проби без нея.Особеното при теб е,че дори преди разбутването на жицата двете системи/на охлаждането и климатичната/са се прослушвали,което може да се получи при "окъсил" диод между бобините на релетата.Има един вариант и да са разменени местата на двете релета и пак ще се получава същия ефект,дори и при правилно поставена жичка,защото диода ще се връзва неправилно.Та освен,че трябва да се монтира жицата на правилното място е нужно да се замерят и диодите в корпуса на черното реле и някои други неща да се съобразят,което може да стане само на място.За да се определи къде точно се е намирала жичката между двете релта,трябва да се разбере със сигурност кое от тях е за компресора и кое за вентилатора,да се свали и схемата на бялото реле,да се уточни как се управлява климатика ти/по "+" или по "маса"/ и чак тогава да се навържат нещата.
Ако ти се вижда сложно най-добре се свържи с колегата zfa159 и той със сигурност ще ти оправи инсталацията. :wink:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с климатика на Голф 3

Мнениеот zfa159 » Пон 26 юли 2010 20:52


Колегата ако още не се е справил,да дрънне една жица и да заповяда в сервиза,да видим какво се е случило с кабеляците и релетата на Диавия-та му :)
:beer


Потребителски аватар
tonkicha
Мнения: 54
Регистриран на: Съб 11 авг 2007 11:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Re: Проблем с климатика на Голф 3

Мнениеот tonkicha » Сря 28 юли 2010 13:30


zfa159 написа:Колегата ако още не се е справил,да дрънне една жица и да заповяда в сервиза,да видим какво се е случило с кабеляците и релетата на Диавия-та му :)
:beer


Колега, навит съм, само ми напиши на лично телефона си и ще ти звънна да се разберем :)


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Проблем с климатика на Голф 3

Мнениеот brad4edat » Съб 11 сеп 2010 2:48


Хора тези двете черните релета с какви номера са по "VW" каталога, защото с тези им означения на сименс не могат да ми ги издирят в магазините дали ги имат и да ги закуля?!?!? Искат му означенията по "VW" :shock :? :( :banghead:


Потребителски аватар
tonkicha
Мнения: 54
Регистриран на: Съб 11 авг 2007 11:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Re: Проблем с климатика на Голф 3

Мнениеот tonkicha » Пет 17 дек 2010 10:21


Решение на проблема:

Знам, че е доста по-късно, но все пак. Отидох при колегата zfa159 (с благодарности към него), който сложи един еднопосочен диод на мястото на жичката. Чрез него когато тръгне климатика тръгва и перката без да тръгва климатика, когато се включи перката да охлажда при загрял двигател. Това е цялата философия.


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Проблем с климатика на Голф 3

Мнениеот Каспър » Пет 17 дек 2010 11:11


Ето какво беше написал колегата did в една моя тема за проблеми с климатика:
did написа:...При мен мотора е АЕЕ,климатика е "Diavia" съответно монтиран в Италия допълнително, компесора е Сейко и т. н.Когато купих голфа, климатика беше зареден и при включване работеше идеално.Ненормалното беше,че всеки път когато температурата се повишеше и перката включваше, независимо от изключеното положение на бутона на климатика, той започваше да работи и по никакъв начин не можеше да се изключи докато въртенето на перката не спре.След много четене и опити установих , че единият от двата диода в блока за управление на климатика /закрепен е на левия лонжерон между акумулатора и разширителния съд/ просто не е включен в схемата. Някой е сметнал, че може и без него.По този начин няма кой да раздели информацията към нормално отворените контакти на пусковото реле.
Категорично смятам, че при включване на климатика трябва да стартира и перката на първа степен.Втората степен е при повишаване на температурата на охлаждащата течност.От "Diavia" монтират и допълнителен температурен датчик, но той има съвсем друга роля и няма да ти предотврати евентуално прегряване на двигателя/както някой ти беше написал/...

Както вече сам си разбрал проблема е именно в гореспоменатия диод. Ти си решил вече проблема, но аз го слагам тук, защото може да е от полза на други колеги при които с пускането на перката тръгва и климатика.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 104 госта