Автомобилът е Голф 2, 1,6 литров, бензин, карбуратор, 1988 г., с АГУ.
Оставих колата в едно село-много далече от София. Най-близкият майстор, може би е на около 30-35 километра, ако има такъв, в което се съмнявам. Та следното забелязах:
Давам на контакт и виждам на таблото, че светят само две светлини - на маслото и на температурата, а тази на акумулатора не свети. Завъртях контактния ключ и тя запали. Направи ми впечатление, че лампичката за акумулатора свети постоянно. След това опитах да запаля отново, но не можа и да отлепи. Като давах на контакт през това време, ми направи впечатление, че на един от опитите светнаха и трите лампички, а после отново само двете.
Заредих акумулатора на другия ден. Дадох на контакт и отново двете лампички светеха, без тази на акумулатора. Запалих от първия път, а лампичката на акумулатора продължи да свети. Форсирах и никаква промяна. Явно двигателя работеше от акумулатора а не от алтернатора. Докато работеше махнах едната клема от акумулатора/мисля, че беше минусовата, в същност май няма никакво значение коя/ и колата угасна моментално.
Може ли да ме посъветвате, тъй-като сам ще правя ремонта, ако въобще стане нещо, какво да направя. Не искам да я отписвал голфетата. За 10 години шофиране съм сменил само амортисьор и накладки, изключая ремъци, масла и др. консумативи. Не искам да се разделям с нея. Разбирам малко от тоци, работя по малко и с уреди за измерване/мултицети/ и приемам всеки един съвет, за което благодаря предварително.
П.П. Извинявам се, но ще погледна и други подобни теми и ще дам пълна информация за решението на проблема.
Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: Чет 22 юли 2010 7:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2
Провери дали имаш захранване на генератора. Смени релето с четките и виж какво ще стане. Мисля че там е проблема.
- gele2007
- Мнения: 270
- Регистриран на: Нед 23 май 2010 18:46
- Автомобил: pasat
- Двигател: afn 1998
- Местоположение: софия
Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2
и ас имах саштия проблем смених релето с четките и проблема се реши 

-
- Мнения: 1877
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2
gele2007 написа:и ас имах саштия проблем смених релето с четките и проблема се реши
преди 1 2 седмици и аз смених релето с четките, имах същия проблем като дам на контакт лампата не свети като запаля и свети
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2
Колегите ти дадоха добри съвети , аз залагам на четки или "вкопан" пръстен на колектора , вероятно двете неща .
А иначе на бензинова кола особенно никога не прави това :
...
А иначе на бензинова кола особенно никога не прави това :
dzigy написа:.... Докато работеше махнах едната клема от акумулатора...
...
dzigy написа:... Разбирам малко от тоци, работя по малко и с уреди за измерване....
Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2
Много съм ви благодарен на всичките.
Днес проверих за такова реленце в два магазина и получих два различни отговори. Единият ми показа такова реле, но ми се стори, че не е същото, в същност не съм го виждал как изглежда. Каза ми, че става за голф и пасат - цената му е 17 лева.
От втория магазин, човека ми каза да му донеса релето/невъзможно е/ или друг вариант да му кажа номера на алтернатора. Били различни релета за Валео и без да го види не ставало, не можел също да се ориентира по модел на колата!?
Днес проверих за такова реленце в два магазина и получих два различни отговори. Единият ми показа такова реле, но ми се стори, че не е същото, в същност не съм го виждал как изглежда. Каза ми, че става за голф и пасат - цената му е 17 лева.
От втория магазин, човека ми каза да му донеса релето/невъзможно е/ или друг вариант да му кажа номера на алтернатора. Били различни релета за Валео и без да го види не ставало, не можел също да се ориентира по модел на колата!?
Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2
номера на генератора е върху една лепенка.напиши го,и ше ти кажа кое е релето ти.номера е нещо такова: A 13 N..... А ако не бързаш утре ще ти го кажа
Последна промяна от poni на Пон 02 авг 2010 20:44, променено общо 1 път.
Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2
dzigy написа:Много съм ви благодарен на всичките.
Днес проверих за такова реленце в два магазина и получих два различни отговори. Единият ми показа такова реле, но ми се стори, че не е същото, в същност не съм го виждал как изглежда. Каза ми, че става за голф и пасат - цената му е 17 лева.
От втория магазин, човека ми каза да му донеса релето/невъзможно е/ или друг вариант да му кажа номера на алтернатора. Били различни релета за Валео и без да го види не ставало, не можел също да се ориентира по модел на колата!?
Колега и моето динамо е валео , преди повече от 3г. му сменях таблетката /реле-регулатора/ и най
добре е наистина да го свалиш първо и така да търсиш ново.
При мен всичко пасна точно , но се наложи да разпоявам едно кабелче от новото реле и на негово място
да запоявам старото кабелче от оригиналното реле, защото имаше проблем с дължината . Новото реле си
бачка до момента без проблеми - 14,2в. с включени фарове.
Релето се вади за минути , така че първо го свали и му виж четките , но първо откачи масата от акумулатора.
- ktamen
- Мнения: 6381
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2
И аз мисля, че проблема най-вероятно е в релето, с добре зареден акумулатор не е проблем да минеш 200 - 300км през деня и без работещ алтернатор - лампата нека си свети.
Тук във форума съм виждал обяви - алтернатор за 20лв направо може да си купиш един и да си го смениш в гората за 20 минути.
Тук във форума съм виждал обяви - алтернатор за 20лв направо може да си купиш един и да си го смениш в гората за 20 минути.
Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2
Ремонта ще го правя таз събота, но ме притеснява и ей таз джаджа със жълтото оградена, мисля че е някакъв кондензатор, как ли са го бучнали там. Поне смелост явно не ми липсва
.

Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2
Може и без него.Държи го 1 рапидка и кабелна обувка.
Първо провери "целоста" на кабела от лампата на таблото до алтернатора(мисля,че беше син ,тънак с букса-наставка над стартера).Вързан е към алтернатора с малка гайка.
Вероятно са свършили четките(ако лампата е примигвала по време на движение).Можеш да ги смениш само тях след сваляне на релето.
Първо провери "целоста" на кабела от лампата на таблото до алтернатора(мисля,че беше син ,тънак с букса-наставка над стартера).Вързан е към алтернатора с малка гайка.
Вероятно са свършили четките(ако лампата е примигвала по време на движение).Можеш да ги смениш само тях след сваляне на релето.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2
dzigy написа:... Поне смелост явно не ми липсва.
То кой знае каква смелост не е нужна


Трябва да имаш под ръка някакво мултицетче , има за 5лв. в Кауфланд или по другите бакалии , напълно достатъчна е точността му в случая .
Смяна само на четките , не е съвсем проста работа както изглежда на пръв поглед , а и кримпнати е по-добре от запоени . Трябвало е да вземеш регулаточето за мостра ...
Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2
Да, кабелчето е синьо и съм решил да го проверя. Имам уред - мултиецет и то е доста добър, измерва и капацитет и зумер има за прекъснат кабел, даже и температура измерва. Случвало ми се е много да го ползвам - от конрад си го купих навремето.
След известно търсене в нета видях това реле-регулатор на напрежението. Дали е същото?
Успяха да разчетат някои хора какво пише на алтернатора, може и с някоя грешка да е но ето:
Valeo
2940305
140V-65A
24 88 026.903.015E
Като се порових още мисля, че това е регулатора. Може ли някой да ми потвърди?
След известно търсене в нета видях това реле-регулатор на напрежението. Дали е същото?
Успяха да разчетат някои хора какво пише на алтернатора, може и с някоя грешка да е но ето:
Valeo
2940305
140V-65A
24 88 026.903.015E
Като се порових още мисля, че това е регулатора. Може ли някой да ми потвърди?
Re: Проблем с алтернатора на ГОЛФ 2
Това е.Лошото е ,че цената на нов(истински) е 30+лв(колкото 2бр. за БОШ).
Стария не го изхвърляй(вероятно си работи),само му сложи нови четки(1лв+ 10min. )
Стария не го изхвърляй(вероятно си работи),само му сложи нови четки(1лв+ 10min. )
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта