не знам дали този проблем е точно с индикацията но не знаех как да формулирам точно заглавието:)
значи...1)стрелката за температурата на двигателят показва 110 градуса а двигателят не е чак толкова горещ според мен темп на двигателя е около 90 градуса а стрелката е на 110 градуса защо?
2)вчера налях 17 литра бензин а днес според датчика за бензина имам не пожече от 3 или 4 литра а съм изминал само 40 километра снощи.Кое кара датчиците да лъжат.дали е от борд комп-а.Колата е голф 3 1и4 мИ 60к.с.
проблем с индикацията на таблото
- LILO&STICH
- ябълката на раздора
- Мнения: 13068
- Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Vasseto
- Мнения: 2703
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
lilo_stich написа:1.значи за температурния датчик е възможно да не ти отчита нормално
отива при някой жичкаджия да ти мерне температурата на радиатора
2.поплавъка може да ти е зацапан и да не отчита нормално
Или и двете се захранват от стабилизатор на напрежение за 10В.Много често има студени спойки в самото табло и от там идват куп проблеми с индикациите.
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Да кажа за легендарния стабилизатор, който май го продават 20-ина лева по авточастите, та в пулсатор на края на студ. град можеш да си купиш заместител (не е същия производител ма кво) за 1.36лв. Схемата се именува КА7810 и става - проверено е, макар че малко вероятно е тя да е заминала, въпреки че точно тя отговаря за тези 2 уреда (тр да има около 10 волта на крайните крака). При мен например стрелката за температурата забиваше почти на края при 90 градуса вода в казанчето, при което се указа че таблото е от 1.6 мотор (аз съм с 1.3) и трябваше да се добави едно съпротивление 22 ома (на таблото си имаше предвидено място за това) и всичко заспа, ма познай какво не сменихме докато се разбере, защото като го сваляхме (таблото) и слагахме на голфа на приятеля ми (1.6) си бачкаше перфектно и как да се сети човек че тва може да е
. Този стабилизатор също така не е запоен и ако прави лош контакт с куплунга си също може да е проблем - сега се сещам че май имах и този проблем с бензина в началото и след зачистване се оправи - остана само с температурата който описах как се реши и той. При всички случаи вероятно е дреболия по таблото така че не се хвърляй да сменяш нищо преди да провериш по него. И верно си измери температурата на водата в казанчето да се успокойш - има едни мултицети дето имат т.н. температурна сонда (всъщност нищо повече от една жица) който можеш да ползваш за груба представа.

Последна промяна от dj_tuhla на Чет 08 юни 2006 23:44, променено общо 2 пъти.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19708
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
dj_tuhla написа:Да кажа за легендарния стабилизатор, който май го продават 20-ина лева по авточастите, та в пулсатор на края на студ. град можеш да си купиш заместител (не е същия производител ма кво) за 1.36лв. Схемата се именува КА7810 и става - проверено е,...
И от мен! Само дето, колега, забрави да кажеш, че изводите са огледални!! Т.е. Лявото краче на оригиналния TCA 700Y се пада дясно на 7810 и естественно, дясното се пада вече ляво! Абе.... обръщаш го с надписа надолу, но си намедри една медна или алуминиева пластинка, та да може да го закрепиш новия, щото иначе корпуса му пречи и не си ляга на радиаторчето. Щри тези показания, които ти казваш, обаче шанса да е издумкал е малък, по скоро не контактува. Презапой го и леко осучи крачетата на стабилизатора, така, че да контактуват с ръбчетата си. Това осигурява по-сигуно и стегнато влизане в куплунгчето му.
Късмет!
PS Буквеното означение отпред на 7810-то, било то КА, или А или каквото и да е друго е без значение, нека не ви смущава разлика някава. Важни са цифрите, които са след това, а буквите показват производителя
- IvoG
- Мнения: 861
- Регистриран на: Вто 13 юни 2006 14:27
- Автомобил: Golf III
- Двигател: 2.0 AGG
- Местоположение: София
По отношение на температурниа датчик аз имамам съ6тиа проблем. Първо температурния датчик който седи на термостата и дава инф. за таблото и за компа. Перката ми вкличва на около 102 и пада до към 92, което не е нормално. Измерихме с температуратана водата в преливника при включване на перката 95 и на изключване 84 това са температурите на включване и изкючване на перката и се успокоих че колата не грее. после се оказа че този датчик дава и грешна инф и на компа и прави други смеси при 102 се едно е в режим на прегряване. после пробвахме с един друг темп. датчик който дава вярна инф. на компа се потвърди тем на вкл и изкл на перката 95-84 обаче не дава вярна на таблото около 60.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта