За вентилатора на парното...

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
hop
Мнения: 100
Регистриран на: Чет 25 май 2006 16:00
Автомобил: VW Touran 2005
Двигател:
Местоположение: Пловдив

За вентилатора на парното...

Мнениеот hop » Пет 09 юни 2006 13:06


Доста е изписано тук за вентилатора на парното (оня, дето е под джабката), ама не видях как се ремонтира същия.
А моичкия нещо се е разхлопал, разсвирил, раздрънкал и разскърцал. Преди време (година) ми бе изгорял термопредпазителя, дето е на резисторната матрица (и вентилатора въртеше само на четвърта) и, като не ми се търсеше друг та да го сменям, запоих една жица и ... :drive
Е да, ама за да изгори тоя термопредпазител, значи се е дигнал тока на вентилатора. А причините да се вдигне тока на вентилатора могат да са в задръстения филтър или в задържане (клеясване, блокиране) перката на вентилатора...
Филтъра за въздуха на купето си го сменям редовно (веднъж в годината) и още по-редовно го почиствам, че се набухва с прах, листа и разни други гадини и след това в дъжда се запотяват стъклата.
След шунтирането на термопредпазителя известно време карах без ядове , докато един ден (що така всичко се случва все ... "един ден"), наскоро взе да се чува хлопане, а по-късно и тракане и свирене от същия тоя вентилатор.
Извадих го. Чистих го (външно) и го пръсках с ВД-40, ама дразнещите шумове не се махат. И не разбрах, аджеба, като как се разглобява тоя вентилатор. Може втулчиците му да са се износили, четките да са за смяна...
Ако някой го е ремонтирал, ще съм му благодарен за съветите му.
Или, ако не е ремонтируем тоя фен, да тръгвам по моргите да си търся "чисто нов"! :lol:




aspirin
Мнения: 15
Регистриран на: Пон 10 яну 2005 9:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

знам подходящото място

Мнениеот aspirin » Пет 09 юни 2006 15:26


Не съм се ровил в темите за проблеми с парното и не знам дали някой вече не е споделил впечатления от хората които се справят с този прословут проблем. Намират се на десния ъгъл на първата пресечка на Раковски, когато тръгнеш от Козлодуй. Занимават се само с ремонт на парно, чистачки и ел. стъкла. Оправиха ми безпроблемно задната чистачка и парното. Определено изглеждаше, че знаят какво правят.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Съб 10 юни 2006 12:15


Има и още как..
Разбиват се фтулките.. .. няма лагери..
Единствен изход е нови фтулки.. но е временен, защото оригиналните са някакви специални, закалени и не се търкат бързо..
ако сложиш меки /а не се намират само стругар/, ще сеизтъркат бързо...
Ако сложиш твърди ще отиде вала...
Дерзай..
съвет:
Запой жичката на мястото на термозащитата.. ако се претовари, имаш шанс да се разпои.. ;)


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Нед 11 юни 2006 22:26


Втулките са от графитен бронз , който е с шуплеста структура. напоява се с масло и дълго време смазва остта. Не се намира. Ако намериш никакъв проблем не е на струг да се изработят , но го потопи в съд с нагорешено двигателно масло до около 80 градуса за поне 1 час/ оставаш да изстине маслото./
Ако се направят от месинг се износват бавно , но задират и се надира остта на моторчето.


Потребителски аватар
hop
Мнения: 100
Регистриран на: Чет 25 май 2006 16:00
Автомобил: VW Touran 2005
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот hop » Пон 12 юни 2006 16:01


Готово!
В събота го измъкнах въпросния фен и го проснах на масата.
Голяма борба му хвърлих, но сега мърка, като котенце, преяло с с "Уискъс"!
Разглобяването бе големия проблем! Защото няма нито едно болтче за развиване. Всичко е капселовано, набивано и т.н.
Турбината на вентилатора е набита на оста, а не се навива на нея. След като с триста зора я измъкнах (много трябва да се внимава да не се изпотрошот ламелите), се стига до разглобяването на самия ел. двигател. Носача (пластината) на горната втулка също е нещо, като капселована. Внимателно се сваля (за да може след това пак да се занити), след което вече може да се извади ротора.
Оказа се, че втулките (горната и долната) са ОК и няма хлопане на оста. Между колектора и долната втулка има една бронзово-графитна шайба, която се бе износила и целия ророр бе пропаднал няколко милиметра и четките стържеха в горния ръб на колектора, където тръгват жиците за намотките на ротора. Изрових една такава шайба из резервите (останала сигурно от някой разглобяван стар миксер), гресирах я, надянах я и ротора се повдигна, така че четките да стържат в средата на колектора. Смазване на втулките, занитване обратно на горната пластина на ел. двигателя, набиване на турбината и... готово.
Процедурата не е кой знае колко сложна, но за сметка на това е порядъчно изплескваща. Всичкия ситен прахоляк, който се е промъкнал през филтъра на купето се е наблъскал във вентилатора. Мислех да щракна някоя снимка, ама не ми се и пипаше телефона дори.
Та, май оттървах купуването на "чисто нов" фен от някоя морга! :lol:


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пон 12 юни 2006 17:39


Честито и съвсем с чиста съвест му удари 1 питие за успокоение. Голям къснет си изкарал, че не са разбити втулките или не се е изровил колекторът.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта