:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Избиване на външно каре

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Boshev.Corp
Мнения: 68
Регистриран на: Сря 08 апр 2009 18:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Избиване на външно каре

Мнениеот Boshev.Corp » Съб 28 авг 2010 20:10


Предварително искам да се извиня ако темата е разисквана, но изчетох почти всичко свързано с каретата и така и не разбрах точно какво точно трябва да направя. Днес опитах да си сменя маншоните на външните карета. Стигнах го свалянето на карето от полуоската и до там. Не се вижда зегер, който да го държи. Явно е някъде по навътре. От това, което прочетох тук разбрах, че се избива с чукане. Поставих трупче и започнах да чукам навън. Подбих го от чукане, но така и не мръдна. Стори ми се невъзможно да го чукам навътре (към скоростната кутия), понеже там има 2 шайби(предполагам пластмасов дистанционер се наричат), които стоят плътно и не виждам начин карето да отиде първо навътре. Ще съм ви благодарен ако дадете някакъв съвет как точно трябва да стане ваденето на карето и как точно трябва да се откопчее това, което го държи.
Колата е Голф 3, 1.6 АЕК, 1995г.




Потребителски аватар
my heart iS iCe
Мнения: 5418
Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Избиване на външно каре

Мнениеот my heart iS iCe » Съб 28 авг 2010 20:21


Колега, и аз имах подобен проблем на Г3, трябваше да сменя маншона на карето защото беше скъсано и маншона на рейката! Накрая видях много зор с чукането и се отказах! Откарах колата на сервиз и там се започна филма, след 20 минути яко чукане на главината за да излезе карето се наложи да чукнем по лагера здравата за да може да излезе! Направо се видяхме във филм. Явно на голфовете там им е проблем сигурно от ръждата и после се почна филма! Та искам да ти кажа с тоя си пост, да чукаш здравата като пазиш лагера и пръстите си! Другият начин за сфаляне е болезнен!


Потребителски аватар
Пайо01
Мнения: 156
Регистриран на: Вто 08 юли 2008 17:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Избиване на външно каре

Мнениеот Пайо01 » Съб 28 авг 2010 22:16


Сваля се шенкела заедно с полуоската :banghead: :banghead:


Boshev.Corp
Мнения: 68
Регистриран на: Сря 08 апр 2009 18:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Избиване на външно каре

Мнениеот Boshev.Corp » Съб 28 авг 2010 22:53


Благодаря ви колеги за бързите отговори.
Явно на голфовете там им е проблем сигурно от ръждата и после се почна филма!

Колега честно казано не разбирам каква ръжда може да се натрупа вътре между карето и полуоската при положение, че там има грес в изобилие. Разглеждах снимки и на самите полуоски и се вижда, че накрая на шлиците имат канал, в който трябва да влезе най-вероятно зегер, за да осигури карето. Въпросът е по-скоро как трябва да се освободи този зегер (или шайба евентуално).
Сваля се шенкела заедно с полуоската :banghead: :banghead:

Колега искаш да кажеш, че трябва да сваля цялата полуоска ли? И после?
Изображение
Ето и снимка на въпросните полуоски. Държа да отбележа, че не знам моите дали са от този тип, но изцяло принципно да попитам какво влиза в този канал и как да се освободи при положение, че в сглобено състояние карето е над него?


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Избиване на външно каре

Мнениеот parno » Нед 29 авг 2010 9:16


то не е толкова зегер... ами мяза малко на елипсовидна халка т.е. с овален профил е и влиза точно в тия канали които се виждат на снимките... като тръгне да излиза карето халката си обира луфта и така
освен да има мръсотия под нея не знам...
откачаш карето от от главината и го измушваш на страни след това освен биене с чука по карето други опции много нямаш :lol:


Golfer26
Мнения: 100
Регистриран на: Чет 10 дек 2009 17:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Тутракан

Re: Избиване на външно каре

Мнениеот Golfer26 » Нед 29 авг 2010 9:22


В този канал влиза зегерката, не е много твърда трябва да има в комплекта с маншона. Държиш карето право спрямо полуоската и удряш с чука. Верно е малко хамалско и се подбива карето, но може да си го въртиш и ще усетиш момента когато зегерката освободи. Не е лошо и да се подложи нещо дървено където удряш да пазиш карето. Та това е начинът (поне който аз знам). Успех!


Boshev.Corp
Мнения: 68
Регистриран на: Сря 08 апр 2009 18:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Избиване на външно каре

Мнениеот Boshev.Corp » Нед 29 авг 2010 21:30


Благодаря на всички отзовали се колеги. Днес и аз се убедих, че това е начина. Имаше смяна на маншон втори дубъл. Този път стана. Бой с големия чук, сцепих една летвичка, която ползвах за подложка и накрая маах директно по карето. Всичко това с многократно споменаване на мамата оправи нещата. Излезе, нямаше нито зегер, нито шайба, абсолютно нищо, разблобих го, почистих го. После сглобяването беше емоция, пак мамата, чесане зад врата, но общо взето магарешкият инат се възнагради.
Благодаря отново на всички и в крайна сметка отговора на въпроса в темата, е че наистина понякога само големия чук оправя нещата.


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Избиване на външно каре

Мнениеот parno » Пон 30 авг 2010 6:07


на самата полуоска трябва да има въпросната шайба за която ти писах!
ако я няма кое ще държи карето ?
да не сте я измъкнали от полуоската при удрянето и да е останала в карето..
ако не си го сложил още разглоби го - тъкмо ще го измиеш хубаво с бензин



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта