
Как се сменя Шалтера на Голф 2 86г. ?
Как се сменя Шалтера на Голф 2 86г. ?
Здравейте колеги ! Нямаше към кого да се обърна и за това пиша отново на вас, тъй като вашите одвизи не веднъж са ми помагали. От известно време колата(голф 2 1.6 бензин 86г.) има случаи когато не върти стартера(чува се само едно цъкане). Един познат ми каза, че е от щалтера(на снимката е моя модел) и ми каза, че като не върти да го удрям с чук(да се размърда някаква пластинка) и ще завърти - така и стана. Но вече ми писна почти всеки път трябва да правя тая гивнастика и реших да отида на майстор да го смени. Искаше ми 40 лв., което ми се видя много, при положение, че преди време други ми взеха за ремонт и монтаж и демонтаж на стартера 30лв. Както и да е мога ли сам да успея да го сменя щалтера като си купя нов и как. Видях, че някак си е вързан за стартера - предполагам и стартера трябва да сваля. Ще ви благодаррен ако ми обясните стъпка кое да рзглобя и кои болтове да развия. Също дали според вас е само от шалтера?(по силата на логиката,мисля щом като удрям с чук и пали, би трябвало да е само от шалтера). Благодаря ви предварително и успех във вашите начинания 

- enigma79
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 3268
- Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Как се сменя Шалтера на Голф 2 86г. ?
Отвори и провери дали изхвърля,ако да,значи пластината не дава контакт,изчистия и ще се оправи 

Re: Как се сменя Шалтера на Голф 2 86г. ?
а за да го почистя трябва ли да свалям целия шалтер и така как се отваря, че не ми е много ясно.; '"провери дали изхвърля" (как да проверя дали извърля) сори ама начинаещ съм още иначе знам, че има едно цилиндърче с дупка вътре дето се извърля
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Как се сменя Шалтера на Голф 2 86г. ?
-Подпираш двигателя с дървено трупче отдолу, защото единия болт, който държи стартера държи и скоростите+мотора за предния тампон.
-Развиваш минусовия кабел от акумулатора
-развиваш кабелите на шпилката на шалтера. Те идват от акумулатора (+) и от генератора.
-развиваш минусовия кабел от задния болт на стартера
-развиваш целия болт
-равиваш и предния болт, махаш стартера внимателно, за да не се размърда мотора и веднага навиваш отново болта, за на не падне двигателя в краката ти.
-развиваш 3-те кръстати болтчета, които държат челно машинката към целия стартер.
-развиваш и това кабелче, което вече си видял, че влиза в стартера.
-оглеждаш за зацапвания с ръжда и феродов прах по щока на шалтера и го оставяш на страна
Разглабяш стартера и си сменяш четките!
Тъй и тъй си свалил стартера - смени и фтулките и бендикса, за да не правиш упражнението наново след 3-4 месеца.
Сглабянето - в обратен ред, но имай предвид, че всички кабелни обувки е хубаво да ги изтъркаш със шкурка до блясък! Това подобрява електрическия контакт - нещо много важно за правилното зареждане на акумулатора и за въртенето на стартера въобще!
Всъщност - може да се окаже, че хлабави и окислени клеми са причината за непаленето на колата, но ти ще го усетиш още при разглабянето
Стягай силно и здраво!
Както казва шефа ми, бивш електричар-КИП и А 'Електрическата връзка трябва да е като социалистическото семейство - здрава и стегната!'
Все пак - прави сметка, че шпилките на шалтера са на бакелитена капачка - стягай здраво, но бавно и внимателно, че каже ли 'ПУКкк...'
-Развиваш минусовия кабел от акумулатора
-развиваш кабелите на шпилката на шалтера. Те идват от акумулатора (+) и от генератора.
-развиваш минусовия кабел от задния болт на стартера
-развиваш целия болт
-равиваш и предния болт, махаш стартера внимателно, за да не се размърда мотора и веднага навиваш отново болта, за на не падне двигателя в краката ти.
-развиваш 3-те кръстати болтчета, които държат челно машинката към целия стартер.
-развиваш и това кабелче, което вече си видял, че влиза в стартера.
-оглеждаш за зацапвания с ръжда и феродов прах по щока на шалтера и го оставяш на страна

Разглабяш стартера и си сменяш четките!



Тъй и тъй си свалил стартера - смени и фтулките и бендикса, за да не правиш упражнението наново след 3-4 месеца.
Сглабянето - в обратен ред, но имай предвид, че всички кабелни обувки е хубаво да ги изтъркаш със шкурка до блясък! Това подобрява електрическия контакт - нещо много важно за правилното зареждане на акумулатора и за въртенето на стартера въобще!
Всъщност - може да се окаже, че хлабави и окислени клеми са причината за непаленето на колата, но ти ще го усетиш още при разглабянето

Стягай силно и здраво!
Както казва шефа ми, бивш електричар-КИП и А 'Електрическата връзка трябва да е като социалистическото семейство - здрава и стегната!'

Все пак - прави сметка, че шпилките на шалтера са на бакелитена капачка - стягай здраво, но бавно и внимателно, че каже ли 'ПУКкк...'

Re: Как се сменя Шалтера на Голф 2 86г. ?
добре де,едно нещо не мога да разбера!сводят ти се 40 лева за майстор,а си готов да дадеш толкова за шалтера1?а като се окаже,че не е от него?
- anrus
- Мнения: 909
- Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
- Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
- Двигател: RF-1988 и 1P-1991
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Как се сменя Шалтера на Голф 2 86г. ?
Шалтерът струва 20 лв и може да се смени без да се сваля стартера. За целта се сваля дифузора на радиатора (заедно с перката), за да имаш удобен достъп до винтовете на шалтера.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Как се сменя Шалтера на Голф 2 86г. ?
anrus написа:Шалтерът ... може да се смени без да се сваля стартера.
Ъхъ! При колегата - да.
Само дето според мен проблема няма да му е в шалтера, а в износените четки и задната фтулка

А и при мен тези болтове бяха така клеасали, че се наложи да ги разпробивам, защото се замаза шлица

То и четките се проверяват лесно, де

Изключва се от скорост колата, опъва се ръчна и с дебела и ненужна отверка се закъсяват двете дебели шпилки на шалтера

Пробва се няколко пъти, по възможност - през няколко часа или дена.
Ако стартера винаги завърта (двигателя може и да не завърти, само електромотора) - то да, шалтера е проблемен.
Ако се случи, обаче, поне веднъж да не завърти електромотора - четки!
Да предупредя: при закъсяването на шпилките хвърчат искри!


Re: Как се сменя Шалтера на Голф 2 86г. ?
а това съм го пробвал и въртеше моторчето всеки път, значи трябва да е от шалтера само. Ако успея да го сменя без да свалям целия стартер, ще е чудесно. Мерси !
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Как се сменя Шалтера на Голф 2 86г. ?
Свали си целия стартер,така и така си решил да си го правиш самостоятелно,Радо е написал подробно.Ама да знаеш,че ако сменяш профилактично(и препоръчително) четките-на "пунктшвайц" за залепени към четкодържателя.Аз си реших проблема с тях,но имам някои "сгоди" за целта.Иначе ел.магнета(шалтера) се крепи на 2-3 болтчета за корпуса на стартера,малко гимнастика за закачане на вилката и монтаж.За стартера ще трябва ключ 16(за Г3 трябва!)..скоро сменях четки и втулки,което не пречи да позабравя някои подробности де
..Абе ще се справиш
Ох,ма съм заплес...всъщност започнах отговора с идея да подскажа един дефект:тъй като в "шалтера" има практически 2 ел.магнитни бобини(работна+помощна),та едната е със спойка съединена -близо до единия контактен болт-огледай тая спойка.Макар и "капсулован"-отварял съм такъв шалтер,с подходяща отвертка съм развалцовал,почистени ръжди и връзка на бобина с "маса" и завалцоване(причуквам с малко чукче)..май така си замина едно голфче от миналия век,ядове със стартер не е имало,за разлика от ядове с корозията...

Ох,ма съм заплес...всъщност започнах отговора с идея да подскажа един дефект:тъй като в "шалтера" има практически 2 ел.магнитни бобини(работна+помощна),та едната е със спойка съединена -близо до единия контактен болт-огледай тая спойка.Макар и "капсулован"-отварял съм такъв шалтер,с подходяща отвертка съм развалцовал,почистени ръжди и връзка на бобина с "маса" и завалцоване(причуквам с малко чукче)..май така си замина едно голфче от миналия век,ядове със стартер не е имало,за разлика от ядове с корозията...
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Как се сменя Шалтера на Голф 2 86г. ?
radotom написа:anrus написа:Шалтерът ... може да се смени без да се сваля стартера.
Ъхъ! При колегата - да.
Само дето според мен проблема няма да му е в шалтера, а в износените четки и задната фтулка
по-вероятно е от шалтера да
само че при мен и с втулки и четки не стана
просто смених стартера
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Как се сменя Шалтера на Голф 2 86г. ?
radotom написа:....
Да предупредя: при закъсяването на шпилките хвърчат искри!Да не се плашите
Абе тя отверката ако случайно се завари и към корпус , тогава си е за страх

Сори за OFF-a .
Свалянето на стартера не е кой знае колко трудно , но все пак не е като да си смениш чистачките .
Аз също бих си го прегледал основно , за да не го свалям повече поне няколко години . Хубаво е да се почисти и колектора , често пъти и той е в лошо състояние . Ако снимката е точно от колата на автора на темата , и ако се стигне до смяна на стртера - търси си редукторен стартер , твоя не е . Те са по-компактни , въртят по-сигурно .
Аз навремето , когато Голфа ми тръгна сам


Re: Как се сменя Шалтера на Голф 2 86г. ?
Ако опре до стартер, ще си взема тоя който ми го каза, звучи по-добре
Мерси! А това от какво е като загася колата (имам предвит връщам ключа) и след това ми върти още 5-6 пъти и 4ак тогава огасва странна работа

- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Как се сменя Шалтера на Голф 2 86г. ?
BORIS88 написа:....А това от какво е като загася колата (имам предвит връщам ключа) и след това ми върти още 5-6 пъти и 4ак тогава огасва странна работа
Вероято "хърхорят"

А иначе от това което си написал може да се тълкува и така : палиш колата , караш цял ден и като изгасиш - чуваш стартера да върти 5-6 пъти

ПП като прочетох още веднъж - май наистина не говориш за стратера

Re: Как се сменя Шалтера на Голф 2 86г. ?
По принцип не я карам кой знае колко много около 20км на ден
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: gyow, humanic, pa4o_ivanov61 и 81 госта