Като заговорихме за двигатели...

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11161
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Като заговорихме за двигатели...

Мнениеот brabus » Чет 10 юни 2004 8:47


Някой да е чувал или чел нещо за 2.1 l 16V със степен на сгъстяване 11:1 идея нямам чие производство е. :(
Имам едно списание от м.Май 2004 VW SPEED (немско, както се досещате с "извращения" на VW тема), та в него има и обяви за продажба. Две са за Голф 2 с такъв двигател, не пише дали е турбо, и мощност 200 кс. (само в едната дават конете) А другата е за чисто нов окомплектован такъв двигател и там прочетох за степента на сгъстяване. При такова съотношение 11:1 просто (според мен) е невъзможно да е турбо (те са около 8:1). Цената на двг-то е 4000 Евро.
Та търся инфо. :idea:




prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Чет 10 юни 2004 11:01


Davat li nqkvo obozna4enie ili samo kazvat 4e e za Golf 2...


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11161
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Чет 10 юни 2004 11:06


Няма обозначения. Явно базата е няко двг на VW и се прави до 2100 ссм и феноменални коне. Имам впредвид, че без турбо от 2.1 200 кс си е доста порядъчно.


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Чет 10 юни 2004 11:22


16V 2.0 150 konq ne znam kvo trqbva da mu se napravi za da stane tiq kone,a po zakona na logikata garniturata na dvigatelq moje li da vliae na konete ot kompresiqta, 6toto na turbo-to garniturata svalq kompresiqta za da moje da se izdue dvigatelq ......


Потребителски аватар
turtey
Мнения: 232
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 7:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Като заговорихме за двигатели...

Мнениеот turtey » Чет 10 юни 2004 12:18


brabus написа:. При такова съотношение 11:1 просто (според мен) е невъзможно да е турбо (те са около 8:1). :idea:


не е невъзножно да е турбо или компресорен само че живота му ще е доста кратък


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11161
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Чет 10 юни 2004 12:26


Да, но тогава трябва или да е много над 200 кс или да е с някаква много малка турбина или компресор, което не ми се вярва. По-скоро е двигател от типа на тези с променливо газоразпределение, пример 1.8 - 180 кс. при 8 000 об/мин.


Потребителски аватар
turtey
Мнения: 232
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 7:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот turtey » Чет 10 юни 2004 12:33


фауве имат ли двг с променливо газоразпределение? ама и с такова изглежда голяма мощтността

а турбото/компресора повишават мощтността с около 40% - 150 + 60 = 210 т.е. възможно е


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Чет 10 юни 2004 12:42


kompresiqta e mnogo golqma za turbo pri takova ne6to 6te se prysne dvigatelq


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11161
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Чет 10 юни 2004 12:44


turtey написа:фауве имат ли двг с променливо газоразпределение? ама и с такова изглежда голяма мощтността

а турбото/компресора повишават мощтността с около 40% - 150 + 60 = 210 т.е. възможно е


Това е въпроса - чий е двигателя? Категорично не е на ФВ (заводско няма 4 цилиндъра 2100 ссм 16V). Не знам дали е с променливо газо разпределение, едва ли. Просто явно в Германия е станал модерен и го инплантират в Голф и Корадо. Този от 150 кс е 10:1, а при 11:1 + турбо = много повече от 60 кс+ и много по-малко живот на двг-то.


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Чет 10 юни 2004 12:46


toja 150 konja ne moje li da mu se digne kompresiqta ot specialna garnitura i prosto da se raz6iri do 2.1


Потребителски аватар
turtey
Мнения: 232
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 7:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот turtey » Чет 10 юни 2004 12:49


най-вероятно е доработка на 2.0 16в-то до 2.1 и увеличени обороти

ти да не си решил да смения двг-то?

btw как е алфата на твоя приятел? :wink:


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Чет 10 юни 2004 12:56


Ako pita6 men, az sym re6il da smenqm dvigatel tvyrdo DA, a za koq Alfa govori6


Потребителски аватар
turtey
Мнения: 232
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 7:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот turtey » Чет 10 юни 2004 12:58


за брабус беше въпроса

а ти (prj57) защо не вземеш нова кола вместо да сменяш двг-то - няда да излезе много по скъпо според мен


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11161
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Чет 10 юни 2004 13:02


prj57 написа:toja 150 konja ne moje li da mu se digne kompresiqta ot specialna garnitura i prosto da se raz6iri do 2.1


Набързо да уточним нещо. :lol:
Значи има разлика между компресия и степен на сгъстяване.
Първото е като завиеш манометъра на мястото на свещта и го мериш, примерно в атмосфери.
Второто (степен на сгъстяване) е безмерна величина и представлява колко пъти се намаля обема на горивната смес, когато буталото се премести от долна до горна мъртва точка. Примера е ако си имал 10 литра газ (бензин + въздух), когато буталото стигне ГМТ, то тази газ е вече 1 литър - това е 10:1. Ако подложиш допълнителна гарнитура (по-дебела) и не се промени хода на буталото, то степента та сгъстяване пада. Това се прилага, когато се преработват атмосферни двигатели в такива с турбо или компресор. А за да вдигнеш степента на сгъстяване трябва да се шлайфа главата (тя става по-тънка).

П.П. Това просто го обяснявам за всички, които не знаят какво е 10:1 Да не се обидиш :D


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11161
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Чет 10 юни 2004 13:03


turtey написа:най-вероятно е доработка на 2.0 16в-то до 2.1 и увеличени обороти

ти да не си решил да смения двг-то - да, но с VR6?

btw как е алфата на твоя приятел - не се обаждал тези дни :roll: ? :wink:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта