писна ми да сменям бобини- проблема решен
писна ми да сменям бобини- проблема решен
Здравейте колеги. Ето и моя проблем. Колата е голф 3 92 г. 1,4 mi ABD. За 2-3 години съм сменил над 10 бобини/ тест изгаря само комутатора/. Ето малко история. След първата смяна на нова бобина от магазина и изгарянето й след месец се смениха: свещи и кабели. Нова смяна и изкара месец. Следваха луди диагностики и всичко си беше наред, но бобината продължи да загрява. За разлика от други голфове, на които бобините бяха топли, моите загряват над 75-80 градуса. Предполагам затова и горят. Така продължавам. След като ми изгоря и следващата бобина се задълбочих. Смених капачка на делкото, палец. Тествах с друго динамо, друг компютър, друг датчик на Хол, проблема оставаше. За 2-3 минути работа бобината загряваше на 70 градуса. Започнах да вземам втора употреба. верно че издържат по по-вече, от три месеца до година, но пак изгарят. Пуснах допълнителен кабел за маса, директно вързан за бобината, проблема си остава. Смених акумулатора, не заради този проблем просто стария си отиде, но онзи ден пак ми изгоря поредния комутатор. Вече не знам какво да правя. Моля за малко помощ, ако някой се е сблъсквал с проблема.
Последна промяна от maik_76 на Вто 21 сеп 2010 7:02, променено общо 1 път.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: писна ми да сменям бобини
подобен проблем имаше едно момче от смолян май беше. също АБД. звъня ми и го дискутирахме няколко пъти, но не можах да му дам дистанционни насоки...
накрая ми се обади и сподели какво е било.
губи се постоянния + на компютъра. хванал го е случайно. не се губи постоянно-само като позагрее колата.
мисля че газаджиите имаха нещо общо с тъпите реленца за "чистене на грешките"

накрая ми се обади и сподели какво е било.
губи се постоянния + на компютъра. хванал го е случайно. не се губи постоянно-само като позагрее колата.
мисля че газаджиите имаха нещо общо с тъпите реленца за "чистене на грешките"


-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: писна ми да сменям бобини
Само на теория:вероятно транзистора в комутатора не работи в "ключов" режим,т.е. не преминава в крайни положения(отпушен/запушен),или не го прави с необходимата стръмност.Причина за това може да бъде и формата на сигнала към средния пин на комутатора.Нещо да има вързано допълнително към тая жица?(я оборотомер,я нещо газаджийско?-както спомена Ваското).Та греенето идва оттам,докато настъпи термичен пробив в комутатора.
Ще наблюдавам темата,интересно явление и е малко кофти за диагностика,освен някой наблизо с осцилоскоп да погледне...(и TV техник би диагностицирал правилно)
Ще наблюдавам темата,интересно явление и е малко кофти за диагностика,освен някой наблизо с осцилоскоп да погледне...(и TV техник би диагностицирал правилно)
Re: писна ми да сменям бобини
Колата е с газово. Ще проверя от къде са ми пуснали плюса за ключа. На самия кабел, който свързва бобината и делкото има навит кабел за газовото. Но не мисля, че това е проблем, защото основния кабел не е прекъснат, а кабела за газта е навит върху него.
Ще проверя и плюса на компютъра.
Като се замисля, се сещам, че наистина газовия майстор ми каза, че ми е сложил някакво реле за да лъже компютъра. Дали мога да го изолирам и необходима ли е тази джаджа?
Ще проверя и плюса на компютъра.
Като се замисля, се сещам, че наистина газовия майстор ми каза, че ми е сложил някакво реле за да лъже компютъра. Дали мога да го изолирам и необходима ли е тази джаджа?
- ivanbl
- Мнения: 293
- Регистриран на: Пон 27 окт 2008 22:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
Re: писна ми да сменям бобини
аз бих пробвал да пусна висяща жица от датччика на Хол до средния извод на комутатора.... съмнявам се в омасяване на тази средна жица.... колега виж с светодиод дали идват импулси на комутатора.... Единия край на светодиода на плюс а другия на средната жица)
Re: писна ми да сменям бобини
Проверих плюса на ковпютъра е добре, а ключа за газовото взема плюс от бушоните. Ще опитам довечера и този опит на колегата ivanbl
Re: писна ми да сменям бобини
Първо разгледай принципната схема и тогава тегли директни кабели
+12в-21изв. на контролера-постоянен+
+12в-23изв.на контролера-след контакт
Маси-1,12,15,20
Между 24кр на контролера и 2 кр на комутатора трябва да ти дава пълно късо на оммер че даже ако съм аз ще го пробвам и под товар откачено от двете страни
Почисти щепселните на контролера и на комутатора с някакъв контактен спрей.Колегата emo-gar точно ти е описал причините за греене на комутатора.Провери и дали е закрепена бобината за корпуса на колата и това оказва влияние на охлаждането

+12в-21изв. на контролера-постоянен+
+12в-23изв.на контролера-след контакт
Маси-1,12,15,20
Между 24кр на контролера и 2 кр на комутатора трябва да ти дава пълно късо на оммер че даже ако съм аз ще го пробвам и под товар откачено от двете страни

Почисти щепселните на контролера и на комутатора с някакъв контактен спрей.Колегата emo-gar точно ти е описал причините за греене на комутатора.Провери и дали е закрепена бобината за корпуса на колата и това оказва влияние на охлаждането

Re: писна ми да сменям бобини
Bioside написа:Първо разгледай принципната схема и тогава тегли директни кабели![]()
+12в-21изв. на контролера-постоянен+
+12в-23изв.на контролера-след контакт
Маси-1,12,15,20
Между 24кр на контролера и 2 кр на комутатора трябва да ти дава пълно късо на оммер че даже ако съм аз ще го пробвам и под товар откачено от двете страни![]()
Почисти щепселните на контролера и на комутатора с някакъв контактен спрей.Колегата emo-gar точно ти е описал причините за греене на комутатора.Провери и дали е закрепена бобината за корпуса на колата и това оказва влияние на охлаждането
Колега това не го разбирам, просто не съм технически грамотен. Ще копна описанието ти и тези дни ще отида на някой майстор да ми направи тези замервания.
- ivanbl
- Мнения: 293
- Регистриран на: Пон 27 окт 2008 22:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
Re: писна ми да сменям бобини
колега по принцип тази средната от датчика на хол отива в компа.... а от компа отива друга към комутатора.... целта е компа да внася корекции по аванса.... аз казах да свържеш директно и така за изолираш компа... не знам дали е правилно, но ако греша нека ме поправят колегите.... първо замери с светодиод имаш ли импулси на входа на комутатора при фабричната ти инсталация....
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: писна ми да сменям бобини
Мисля,че за тази тема viewtopic.php?f=5&t=210316&start=0 говори vaskoto1.Явно нещо по захранване или във веригата за начало/времетраене импулс се скапва,в екуто на колата.Ако си пробвал с нови хол и бобини друго не остава,освен да смениш черната кутия.Ако ти се занимава търси електронкаджия,мерете с осцилоскоп на сухо и на запалено.Допустими бяха 2 волта на първична на бобината в покой,но за това не съм сигурен.
Re: писна ми да сменям бобини
bobocamaro написа:Мисля,че за тази тема viewtopic.php?f=5&t=210316&start=0 говори vaskoto1.Явно нещо по захранване или във веригата за начало/времетраене импулс се скапва,в екуто на колата.Ако си пробвал с нови хол и бобини друго не остава,освен да смениш черната кутия.Ако ти се занимава търси електронкаджия,мерете с осцилоскоп на сухо и на запалено.Допустими бяха 2 волта на първична на бобината в покой,но за това не съм сигурен.
Преди време закачих друг компютър. Проблема си остана. За кратко време бобината загря.
Благодаря на колегите. Понеже не съм много технически грамотен ще отида при познат, който уж разбира за да ми направи тези замервания за които споменавате.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: писна ми да сменям бобини
да, това май беше момчето.
само че с новия компютър проблема му се беше решил...за кратко...
и после беше хванал захранването.
проверил си, има го, но при него изчезваше спорадично-и той го имаше.
огледай хубаво и ако трябва го дублирай за опита само...
само че с новия компютър проблема му се беше решил...за кратко...
и после беше хванал захранването.
проверил си, има го, но при него изчезваше спорадично-и той го имаше.
огледай хубаво и ако трябва го дублирай за опита само...

Re: писна ми да сменям бобини
vaskoto1 написа:да, това май беше момчето.
само че с новия компютър проблема му се беше решил...за кратко...
и после беше хванал захранването.
проверил си, има го, но при него изчезваше спорадично-и той го имаше.
огледай хубаво и ако трябва го дублирай за опита само...
Добре, ако и при мен се губи от време на време, аз няма как да го хвана. Просто ще пусна допълнителен кабел от плюса. Ще опитам и това довечера
Re: писна ми да сменям бобини
Освен че изработва сигнал за отпушване на комутатора компютъра държи и някъкъв потенциал на постоянен + на 2изв на комутатора за да е винаги устойчиво запушен.Именно поради тази причина не може да се оголи малко кабелчето и като се подава маса на средния извод през някаква лампа да се провери дали пляска искра на бобината а трябва да се пререже или да се откачи от компютъра.При теб тази верига не си върши работата и затова е така.Изглежда в самия комутатор за това не е мислено
Ако колата си върви добре и само това е проблема не намерите ли от какво се получава така слагай смело един комутатор от Самара там поне са помислили за запушването вътре в него.Бобини претполагам имащ цял кош
Знам че не е много естетично но какво да се прави някога се налага и така.Плюса може да не е с пълен потенциал още от таблото с релетата и предпазителите.С уред винаги ще те излъже.Трябва да го мериш под товар 7-8А при откачен компютър и лампа м-у 21изв на щепселното на контролера и маса





Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта