Питане за лагер на шайбата на климатика -решено

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
uki
Мнения: 42
Регистриран на: Чет 26 юли 2007 15:49
Автомобил: GOLF 3 TDI
Двигател: AHU089446
Местоположение: Берлин-Германия
Контакти:

Питане за лагер на шайбата на климатика -решено

Мнениеот uki » Пон 15 дек 2008 14:54


Здравейте колеги.Дали на някой му се е случвало да сменя лагера на шайбата на климатика та интересува ме номера на този лагер и евентуално дали може лесно да се смени в домашни условия.Симптомите са някакъв звук като стържене и ромолене от към двигателя особено при стартиране и после като пусна климата и заглъхва.Колата е Голф 3 ТДИ 90к.с. AHU с заводски климатик.Ако има подобна тема моля да се изтрие.Моля за линк щото с търсачката не намерих много писане за подобен проблем.

Последна промяна от uki на Пон 06 апр 2009 14:24, променено общо 1 път.




uki
Мнения: 42
Регистриран на: Чет 26 юли 2007 15:49
Автомобил: GOLF 3 TDI
Двигател: AHU089446
Местоположение: Берлин-Германия
Контакти:

Мнениеот uki » Вто 16 дек 2008 15:07


Брее само при мен ли има такъв проблем бе колеги.Дайте инфо поне за отремонтирането на този лагер дали ще мога да го сваля в гаража и да погледна номера на лагера.А и един др.въпрос пистовия ремък който е на климатика и алтернатора откаде се освобождава?Дали директно се сваля оптяжната ролка която има от едната страна пружина или има и нешо др.


Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Мнениеот slav » Вто 16 дек 2008 20:19


Колега по симптомите наистина проблема е в лагера на шайбата на климатика. Аз не съм сменял но ми е сваляна шайбата по друг повод. Не знам как е разположението при твоя двигател но при мен смяната му без сваляне на компресора ще е много трудна, може би дори невъзможна. Моя съвет е да отидеш в сервиз за климатици и там да преценят. Дори и да се наложи сваляне на компресора не се притеснявай не е най-сложното нещо. Изпразват системата, свалят компресора, сменат лагера, монтират го и отново пълнят. Естествено свалянето струва пари ама няма как .... Но поне имат съответните скоби и т.н. за сменят лагера. Иначе има опастност ако караш така в един момент да блокира.
За пистовия ремък при мен се сваля като се натисне с помощта на ключ оптяжната ролка. Слага се ключа в болта на който е навита ролката и се дърпа в посока обратна на ремъка.


Потребителски аватар
designer1
Мнения: 526
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
Двигател: CJZC 2015
Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY

Мнениеот designer1 » Вто 16 дек 2008 20:45


Наскоро четох тема по този вапрос за шайбата която обтяга пистовия ремък. Ако става на въпрос за нея, един колега е разпробил нитовете извадил лагера и сложил некаф за 3лв. и занитил те тва е!


uki
Мнения: 42
Регистриран на: Чет 26 юли 2007 15:49
Автомобил: GOLF 3 TDI
Двигател: AHU089446
Местоположение: Берлин-Германия
Контакти:

Мнениеот uki » Сря 17 дек 2008 8:47


Благодаря ви колеги,тези отговори са ми достатъчни.


uki
Мнения: 42
Регистриран на: Чет 26 юли 2007 15:49
Автомобил: GOLF 3 TDI
Двигател: AHU089446
Местоположение: Берлин-Германия
Контакти:

Re: Питане за лагер на шайбата на климатика -решено

Мнениеот uki » Пон 06 апр 2009 15:07


Здр.Днес реших да се заема с подмяната на лагера на шайбата на климатика и за целта посетих фирма "НУШИ 2006"ООД гр.Сливен където ми презаредиха климатика и миналото лято.Цялата процедура ми отне към 3ч. от които 1ч.чаках за доставка на лагер щото нямаха в наличност.Ето е стария лагер - NTN 2TS2-DF07I9LX2 JAPAN,а новия лагер - PFI PC35550020CSR1 FLORIDA, U.S.A.Всичко това ми струва 110лв. като 40лв. за лагера,40лв.за труд,10лв.за гумички и 20лв.за дозареждане на системата т.к. от 800гр. за близо 1година в системата останало 500гр. и те дозаредиха.Всичко това включва демонтаж и монтаж на алтернатор и климатик и вакум тест.Сега голфера взе да мърка в сравнение с преди,защото преди ремонта мъркаще само при пуснат климатик :) а инак един шум,който заглушаваше всичко и да се чудиш да ли е бензинка или дизел.Ето и малко снимков материал и това е всичко по темата -може да се заключва.








I


vampirelust
Мнения: 1
Регистриран на: Съб 11 юли 2009 8:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Питане за лагер на шайбата на климатика -решено

Мнениеот vampirelust » Нед 26 сеп 2010 7:23


Колега, лесно ли излиза шайбата от компресора? Може ли да се извади на място, без да се сваля целия компресор?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 81 госта