Сини пушеци

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
ALiGaToR
Мнения: 407
Регистриран на: Чет 28 юли 2005 10:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Сини пушеци

Мнениеот ALiGaToR » Сря 29 сеп 2010 10:54


От доста време забелязвам син пушек да излиза от ауспуха. Та и по пътя на логиката и масло започна да харчи. Разхода на масло е около 1л на 1500км (доколкото мога да засека.)
Странното е, че пушека се появява когато позагрее малко колата. На студен двигател на изпушва. Когато форсирам двигателя пушека не се усилва ами изчезва (или пък не се вижда). Но когато подам малко газ да вдигне оборотите и си изпушва не много гъст син пушек. Загледах се онзи ден че като потеглям и остава на светофара малък облак син дим. :mrgreen:
Вчера смених маслото, колкото беше останало. До сега беше с 10W-40 полусинтетика, смених го с 10W-40 минерално. Смених го с минерално защото така ми препоръчаха да видя дали не му идва тънко полусинтетиката но пък аз си мисля че няма разлика щом вискозитета е същия.
Днес с новото масло забелязах че пак има син пушек но не толкова гъст.

Колата е Голф 2 с 1.6 бензинов с карбуратор и газова. По табло километрите са ~226000км.

Та кажете колеги според вас от какво е този пушек. Дали е от гумичките само или от маслените сегменти.




Потребителски аватар
krasio00o
Мнения: 765
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR 1998
Местоположение: Варна

Re: Сини пушеци

Мнениеот krasio00o » Сря 29 сеп 2010 12:01


Според мен проблема е в гумичките,а и смяната има значително по лесна и евтина отколкото сегментите.


Потребителски аватар
veso-golfa
Мнения: 102
Регистриран на: Вто 28 апр 2009 21:18
Автомобил: Golf 3
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Сини пушеци

Мнениеот veso-golfa » Сря 29 сеп 2010 12:32


ми съмнявам се да са гумички разхода на масло е доста голям залагам на сегменти но може и да бъркам


Потребителски аватар
ALiGaToR
Мнения: 407
Регистриран на: Чет 28 юли 2005 10:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Сини пушеци

Мнениеот ALiGaToR » Сря 29 сеп 2010 12:40


Ами някъде бях чел че такъв разход не може да се дължи само на гумичките.
А в повечето теми които намирам, пушенето им се появява още с паленето. Също така се увеличава със вдигане на оборотите на двигателя и е доста гъст пушека.
Обаче не знам какви са симптомите на заминалите гумички и кога точно пуши от тях.
Ако може някой да сподели цена за ремонта заедно с частите ще съм благодарен.


Потребителски аватар
veso-golfa
Мнения: 102
Регистриран на: Вто 28 апр 2009 21:18
Автомобил: Golf 3
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Сини пушеци

Мнениеот veso-golfa » Сря 29 сеп 2010 12:44


ами цена на гумичка е някакви стотинки и 1 лв. да е а за работа вече всеки различно


Потребителски аватар
fill
Мнения: 1574
Регистриран на: Пет 29 юни 2007 7:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Сини пушеци

Мнениеот fill » Сря 29 сеп 2010 12:47


Сегментите са ти за смяна. Колко масло ти харчи от смяна до смяна ?
При заминали гумички изпушва само при първоначално палене на двигателя.


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Сини пушеци

Мнениеот bobocamaro » Сря 29 сеп 2010 12:54


Колега защо не пробваш тая хитрина, в края на темата е описано viewtopic.php?f=5&p=2486608


Потребителски аватар
ALiGaToR
Мнения: 407
Регистриран на: Чет 28 юли 2005 10:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Сини пушеци

Мнениеот ALiGaToR » Сря 29 сеп 2010 13:03


Ами от смяна до смяна последно чакай да сметна излиза доста.
Първо долях около 700мл. от тубата които бяха останали. После купих още 1 литър защото беше стигнало минимума. И после беше спаднало под минимума и намерих в една туба пак полусинтетика 10W-40 което имаше 1.5 литра и го долях. И сега като го източвах беше почти на дъното, доста под минимума.
Та какво излиза да сметнем. Ами ако смятам добре значи излиза съм долял 3.2 литра. и при положение че сега като го източвах беше доста под минимума излиза че е изгорила около 4 литра за 10000км :screwy :screwy
Вярно сега сметнах колко точно съм долял и почва да ме плаши числото. Аз по груби сметки си мислех че е не повече от 3 литра. А то излиза близо 4 литра.
А възможно ли е колата да има хубава компресия но да гори масло. Не съм мерил компресията но може ли да са заминали маслените сегменти а копресионните да са си добре?

Колега обаче при него проблема е като запали след като е постояла малко. А не като при мен да пуши като позагрее. Затова повечето теми не ми се вързват на проблемите. :|


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Сини пушеци

Мнениеот bobocamaro » Сря 29 сеп 2010 15:55


ALiGaToR написа:Вярно сега сметнах колко точно съм долял и почва да ме плаши числото. Аз по груби сметки си мислех че е не повече от 3 литра. А то излиза близо 4 литра.
А възможно ли е колата да има хубава компресия но да гори масло. Не съм мерил компресията но може ли да са заминали маслените сегменти а копресионните да са си добре?:|

Да, възможно е.Могат да запекат, да се счупят/отвърнат от прегряване да речем маслените, а компресия да има.Разход 3 литра се докарва от гумички без проблем.Казваш пуши нонстоп като загрее, помоли приятел да кара след теб.Като превключваш ако бълва голям облак са сегменти.Не знам, почни с гумички по мързеливия начин, после гледай надолу.Поне да не сваляш глава два пъти.


Потребителски аватар
ALiGaToR
Мнения: 407
Регистриран на: Чет 28 юли 2005 10:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Сини пушеци

Мнениеот ALiGaToR » Сря 29 сеп 2010 16:56


Ами постоянно не чак толкова смисъл при потегляне си изпушва такъв син дим, но не е чак толкова гъст. Когато се изфорсира мотора както казах изчезва пушека. Ауспуха е леко омаслен.
Като цяло колата пуши при потегляне и при стоене на едно място, и това само след като е загряла до около 50 градуса. До колкото виждам когато са сегменти пуши постоянно когато се натоварва двигателя и сгъстява пушека. При мен е обратното.

Евентуално някой може ли да даде цена за работа приблизително за смяна на гумичките на клапаните.


Потребителски аватар
krasio00o
Мнения: 765
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR 1998
Местоположение: Варна

Re: Сини пушеци

Мнениеот krasio00o » Сря 29 сеп 2010 17:09


Ако има проблем със сегменти трябва да пуши и студена.Навремето карах пасат който пушеше както го обяснява колегата след смяна на гумички проблема се реши.Колата спря да пуши респективно да гори масло.Смяната ми излезе около 50 лв с гумичките(без да се сваля главата намясто).В крайна сметка нищо негубиш така или иначе при основен ремонт се прави ревизия на главата и се сменят въпросните уплътнения.За това съвета ми е пробвай първо по-евтинито с по-лесен ремонт и за мен лично по-вероятно проблема да е там от колкото сегмените.


kachakov
Мнения: 47
Регистриран на: Сря 02 дек 2009 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: loznica

Re: Сини пушеци

Мнениеот kachakov » Сря 29 сеп 2010 20:35


" А възможно ли е колата да има добра комресия и да гори масло " :) Колега обикновено най добрата компресия се пулучава в ДВГ-то точно когато започва да гори масло ,след като маслените сигменти не успяват да оберат маслото по ризата то по закона на центробежните сили успява да достигне до горивната камера но понеже е масло а не вода то по пътя си формира микронен ФИЛМ както по стените на ризата така и по стените на буталото което е следствие на временна супер компресия , и не си помисляй да сменяш само маслени сигменти :beat_butt2


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6381
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Сини пушеци

Мнениеот ktamen » Сря 29 сеп 2010 20:45


Гумичките струват десетина лева и смяната им е лесна. В такива случаи първо се сменят гумичките щото е лесно и евтино и после, ако не си доволен ще смениш и сегментите, ама аз мисля, че като ти падне разхода на масло и ще си я караш така. И ако майстора иска да свали главата за да смени гумичките по-добре си потърси друг майстор. При подобен ремонт главата се сваля само за да се вдигне цената.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта