Съскане от капачклата на водата

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
oregon
Мнения: 45
Регистриран на: Сря 19 мар 2008 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Съскане от капачклата на водата

Мнениеот oregon » Чет 29 юли 2010 18:11


Колеги днес като отворих предния капак при загасена кола , и като се вслушах, капaчката на водата много леко съскаше.Въпросът ми е дали това е нормално и ако не е,може ли от(капачката) това да не ми загрява на 90.




emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Съскане от капачклата на водата

Мнениеот emo-gar » Чет 29 юли 2010 21:00


Не,не е нормално!Още повече,че уреда странно показва под 90.Много щателно си провери охладителната система-ситема на обезвъздушаване,термостат,помпа.Е,има вероятност и самата капачка да е "кекава".Гасил съм при 100* и не съска нищо.


MK3 GT
Мнения: 20
Регистриран на: Чет 29 юли 2010 13:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Lukovit

Re: Съскане от капачклата на водата

Мнениеот MK3 GT » Пет 30 юли 2010 10:07


аз мисля че е термостат


Потребителски аватар
baobab007
Мнения: 136
Регистриран на: Вто 06 юни 2006 17:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Съскане от капачклата на водата

Мнениеот baobab007 » Пет 30 юли 2010 11:08


Най-вероятно е и термостат, и капачка. Капачката има клапан, който отваря при определено налягане и често - поне при нашите стари коли - се прецаква, но обикновено в затворено положение. В случая на колегата явно клапанът не затваря. Чисто теоретично това може малко да забави загряването на колата до работна температура /охладителната система е предвидена да работи под определено налягане/, но на практика при изправен термостат моторът ще постига работна температура. А и щом колата не иска да загрее през лятото, какво ли ще е през зимата при пуснато парно...


Потребителски аватар
st_007
Мнения: 31
Регистриран на: Сря 27 авг 2008 15:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Съскане от капачклата на водата

Мнениеот st_007 » Пет 30 юли 2010 11:28


baobab007 написа:Най-вероятно е и термостат, и капачка. Капачката има клапан, който отваря при определено налягане и често - поне при нашите стари коли - се прецаква, но обикновено в затворено положение. В случая на колегата явно клапанът не затваря. Чисто теоретично това може малко да забави загряването на колата до работна температура /охладителната система е предвидена да работи под определено налягане/, но на практика при изправен термостат моторът ще постига работна температура. А и щом колата не иска да загрее през лятото, какво ли ще е през зимата при пуснато парно...

:да:


oregon
Мнения: 45
Регистриран на: Сря 19 мар 2008 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Съскане от капачклата на водата

Мнениеот oregon » Съб 31 юли 2010 19:51


:screwy Колеги писна ми от тея термостати вече смених два ;истински;.А доколкото до загряването тя загрява много трудно докато ида на работа в голям трафик и пада.Питам за съскането да не е от него да неможе да се обезваздуши и да подържа 90.Капачката като е разклатя и в нея се движи клапата и оплатнението и е здраво, но сигорно е от нея.Искам да попитам може ли от този проблем(капачка-термостат),при добра цирколация ,облепени клапи и чиста охл.система да ми духа зимата слабо топло.


oregon
Мнения: 45
Регистриран на: Сря 19 мар 2008 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Съскане от капачклата на водата

Мнениеот oregon » Съб 31 юли 2010 19:57


А може ли при отворен клапан на капачката водата по малко да се испарява и от това да ми спада в казанчето по малко


Потребителски аватар
mania
Мнения: 1749
Регистриран на: Съб 27 яну 2007 11:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Съскане от капачклата на водата

Мнениеот mania » Съб 31 юли 2010 20:14


Най-вероятно ти е отишло оплътнението. В момента не се сещам как са направени капачките, но мисля, че имат уплътнение, което се рзаваля. Купи си нова и пробвай, мисля, че са по няколко лева.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Съскане от капачклата на водата

Мнениеот emo-gar » Съб 31 юли 2010 20:42


Малко физика от 8-ми клас:дестилираната вода кипи при 100*,тая от чешмата(в зависимост от примесите)-на 80+ вече е извряла,дори термостат трудно се пробва в нея,та ги варя в масло.Тъй като автомобилните уредби обикновено работят във температурен порядък 90*,е поставена капачка с клапан-повдига се налягането в системата,оттам се измества температурата на кипене-нагоре.Принципа на тенджера под налягане.
Щом колегата няма парно,и ако капачката е изправна,да провери системата за обезвъздушаване.Ако и това не помогне-вероятно му "духа" гарнитурата,има си симптоми-твърди маркучи(ама при читава капачка),липса на парно-защото въздуха стои високо-в главата и радиаторчето.Ако се кара така,почти е сигурно ремонта на глава.Дистанциоонно и с догадки..-толкова.


Потребителски аватар
nikolai_an
Мнения: 1224
Регистриран на: Нед 09 мар 2008 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Re: Съскане от капачклата на водата

Мнениеот nikolai_an » Съб 31 юли 2010 20:46


смени си термостата и капачката и ще си покаже,наи верочтно е от тях!


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Съскане от капачклата на водата

Мнениеот ktamen » Съб 31 юли 2010 20:52


Преди да се сложи на колата (поне в нашата държава на ментетата) термостата трябва да се провери в тенджера с вода на котлона, и термометър. Отварянето трябва да започне при 87 градуса плюс минус няколко градуса. Аз умишлено си подбрах термостат, който отваря при 92 градуса и вода към радиатора отива чак когато стрелката стигне средата. Така или иначе голфовете загряват доста по-бавно от другите коли (при извънградско около 5км). Въпреки високата температура парното ми духа доста студено, от няколко теми тук научих, че вероятната причина са разпадналите се от старост уплътнения на въздушните клапи, ама зимата вече беше свършила и затова не съм проверявал. Вероятно парното ти е слабо заради ниската температура, а капачката би трябвало да изпуска едва когато колата прегрее или налягането се увеличи от друга причина, например издухана гарнитура, ама е най-вероятно самата капачка да се е скапала. Вземи назаем читава капачка и ако проблема изчезне значи трябва да смениш твоята. Въпреки трафика колата ти може да не загрява защото работата ти е твърде близо. Запали колата на място и виж къде е стрелката когато радиатора започне да загрява, той трябва да си остане напълно студен докато стрелката не се доближи плътно до 90 градуса.

Чешмяната вода също кипи при 100 градуса при атмосферно налягане.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Съскане от капачклата на водата

Мнениеот emo-gar » Съб 31 юли 2010 21:09


ktamen,ще те пратя при бабата на село-да и обясниш .."какво греши и що аджеба не мой се свари боба с чешмяната вода!?",та ходи женицата до един геран със "специална" вода "за боб".. mhihi .Вярно, има и източници с сравнително добри показатели,но за сигурност-варете в масло-трансформаторно ползвам,е намирисва(и гледайте жената да не е наблизо,че :beat_butt2 )
Ами термо-включвателя на перката как ще се провери иначе.. :roll:


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Съскане от капачклата на водата

Мнениеот muns61 » Съб 31 юли 2010 21:20


emo-gar написа:ktamen,ще те пратя при бабата на село-да и обясниш .."какво греши и що аджеба не мой се свари боба с чешмяната вода!?",та ходи женицата до един геран със "специална" вода "за боб".. mhihi .Вярно, има и източници с сравнително добри показатели,но за сигурност-варете в масло-трансформаторно ползвам,е намирисва(и гледайте жената да не е наблизо,че :beat_butt2 )
Ами термо-включвателя на перката как ще се провери иначе.. :roll:

................................
Не зная баба ти на село как вари боб, но със скромния си 22 годишен опит като топлотехник мога да ти кажа, че няма вода, която да завира при морско равнище на по- ниска Т от 100 градуса. Минералните примеси я повишават. Може да я намалиш със спирт, ама си е за бой!
:beer


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Съскане от капачклата на водата

Мнениеот emo-gar » Съб 31 юли 2010 21:57


При 100* агрегатното състояние на водата е ПАРА(на "идеалната" вода).А като си топлофикатор,нали знаеш че се "дейонизира" водата в системата на ТЕЦ,или там пропускате някои "фатки".Та за нашите експерименти не ни трябва пара,а течност-та за това иде реч.


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Съскане от капачклата на водата

Мнениеот Ljubon » Съб 31 юли 2010 22:06


ktamen написа: ...Вземи назаем читава капачка и ако проблема изчезне значи трябва да смениш твоята...

Я по-добре си взимай нова капачка от магазина, няма да се охарчиш кой знае колко с 5 лева. Вместо да се чудиш дали уплътнението изпуска или пък клапанчето прави мизерии.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: vanesto и 91 госта