1,9 TDi са много добри двигатели (във всичките им разновидности)! Лошото е, че повечето са на голям пробег и/или зле поддържани. Което впоследствие е свързано с високи разходи и нерви. Ако попаднеш на добър обаче, ще си много щастлив и доволен от него. Затова трябва да се гледа под лупа при покупката.
Разходът е много относителен според това как се експлоатира колата. Но определено е добър.
Синхрото е система при по-старите VW, която представлява предно предаване, от скоростната кутия излиза кардан до задния мост, преди задния диференциал има т.нар. виско-съединител (Visco-Kupplung). Той представлява най-грубо казано "кутия", която според натоварването на предните колела и въртенето на кардана, решава кога да включи задния мост.
Грубо казано - караш кола с предно предаване и ако предните гуми забуксуват или се натоварят повече - включва автоматично задните. Не можеш да влияеш на това кога, колко и как да включи.
Виското представлява корпус, в който има метални ламели, който са в специална силиконова смес. Тази смес от въртенето се загрява и променя плътността си, карайки ламелите да зацепят и да предадат въртене от вход към изход на виското. Като цяло доста глупава и не особено надеждна система на псевдо 4х4 предаване. Затова и от VW се отказаха да я правят и наблегнаха на изпитаните методи - на базата на много по-доброто quattro на AUDI, разработиха 4-Motion системата.
Не знам защо си се спрял на
syncro, но като цяло, ако не ти е нужно, избягвай го.
Ето схема на виското:



Ето описание (но е на немски):
http://de.wikipedia.org/wiki/Visco-KupplungМонтира се и на други марки и модели:
Subaru Justy JMA/MS (Visco-Kupplung bindet Hinterachse an),
VW T3 Syncro (Visco-Kupplung bindet Vorderachse an),
Porsche 996 (911) Allrad (Visco-Kupplung bindet Vorderachse an),
Volvo XC70 (Visco-Kupplung bindet Hinterachse an),
Opel Calibra 4x4