Колеги току що на един сфетофар тъкмо щях да тръгвам,сложих 1-ва и се скъса жилото на съединителя и колата много рязко прелашка и почна да гърми и изгубила центровка.Веднага отбих разглобих капака на ангренажния ремък,докарах я на белези и видях,че е прехвърлила 2-3 зъба...Какви са последствията или просто трябва пак да се направи центровка?
Става въпрос за 1.8 ААМ.
Венто прехвърли зъб???
- djivogalaxy
- Мнения: 137
- Регистриран на: Съб 11 юли 2009 23:05
- Автомобил: VW Golf MK4
- Двигател:
- Местоположение: Търговище/Варна
-
- Мнения: 822
- Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
- Автомобил: Passat+T4
- Двигател: ABS+AAB
- Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин
Re: Венто прехвърли зъб???
ами пробвай да го върнеш на правилното място и се надявай да няма близки срещи. за 2-3 зъба може ида няма проблем мисля на ААМ буталата са по дълбоки и може да не се е случил удар.
- mariovasi
- Мнения: 1787
- Регистриран на: Съб 16 фев 2008 17:51
- Автомобил: Skoda scala 110kw DSG 2020
- Двигател: TSI
- Местоположение: Г. Оряховица/В.Търново
Re: Венто прехвърли зъб???
djivogalaxy написа: видях,че е прехвърлила 2-3 зъба...Какви са последствията или просто трябва пак да се направи центровка?
Пак центровка...2-3 зъба не би трябвало да направят беля.
А според тия пичове нищо не можело да стане.
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... 17554&st=0
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Венто прехвърли зъб???
Мисля, че нищо не е станало. Аз съм въртял на място с откачен ремък няколко пълни оборота ABS и RP мотори - не закачат клапаните като са макс. отворени в ГМТ (дори RP е с намалена 1,2мм глава).
Вече с много големи спортни валове над 280 градуса може леко да закача клапаните при скъсване или неправилна центровка, защото фазите там са много дълги. Но с по-малки валове няма проблем.
Зацепи си го правилно на белези и пали, трябва да стане.
Вече с много големи спортни валове над 280 градуса може леко да закача клапаните при скъсване или неправилна центровка, защото фазите там са много дълги. Но с по-малки валове няма проблем.

Зацепи си го правилно на белези и пали, трябва да стане.
-
- Мнения: 822
- Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
- Автомобил: Passat+T4
- Двигател: ABS+AAB
- Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин
Re: Венто прехвърли зъб???
към колегата "Vento"
моя АБС в ГМТ и при завъртане на разпределителния вал опира яко.
моя АБС в ГМТ и при завъртане на разпределителния вал опира яко.
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Венто прехвърли зъб???

- olimpiaivo
- Мнения: 159
- Регистриран на: Съб 07 юли 2007 18:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Венто прехвърли зъб???
Не би трябвало да имаш проблеми колега,зацепи си ремъка завърти няколко оборота и пали.Пробвал съм и рп и абс и пб не могат да ударят клапаните ако не е преправяно нещо по тях
- martineli
- Мнения: 1469
- Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Венто прехвърли зъб???
добре де как така на мен що ми опират.как ги пробвате дали опират
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Венто прехвърли зъб???
"хидравлични повдигачи" на никой нищо ли не му говори?
много ясно че на едни ше опират на други не...
към автора-щом не се е разклопала и раздумкала-няма яд. 2-3 зъба на ААМ са простени. презацепвай и карай колата.


много ясно че на едни ше опират на други не...


към автора-щом не се е разклопала и раздумкала-няма яд. 2-3 зъба на ААМ са простени. презацепвай и карай колата.
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Венто прехвърли зъб???
Или закарваш някое бутало в ГМТ, откачаш ангренажа и въртиш поне 3-4 пълни оборота на разпределителния вал, или отваряш клапаните на макс. и въртиш коляновия вал (пак на откачен ангренаж) - но е по-трудоемко...
Ако леко опира, усеща се леко затягане в тоя момент и се чува леко почукване. Ако много опира - не може да превърти изобщо. Дано си разбрал, че как го обясних...
Ако леко опира, усеща се леко затягане в тоя момент и се чува леко почукване. Ако много опира - не може да превърти изобщо. Дано си разбрал, че как го обясних...
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Венто прехвърли зъб???
...а междувременно си включил външно налягане на маслото в повдигачите, за да са пълни и максимално ефективни?
ако няма налягане на маслото, ерго, ако не работи мотора, повдигачите не могат да изтласкат клапана достатъчно. не се пълнят. и вала ги "мачка". и нищо никога няма да опре.
ако си прехвърлил по време на работа обаче е друга бира. тогава има най голям шанс да се посрещнат.
ако си прехвърлил достатъчно за да го угасиш-опасността да посрещне е вече 50/100 по малка.
а ако е скъсала-почти изчезва, не се върти маслената помпа->няма налягане.

ако няма налягане на маслото, ерго, ако не работи мотора, повдигачите не могат да изтласкат клапана достатъчно. не се пълнят. и вала ги "мачка". и нищо никога няма да опре.

ако си прехвърлил по време на работа обаче е друга бира. тогава има най голям шанс да се посрещнат.
ако си прехвърлил достатъчно за да го угасиш-опасността да посрещне е вече 50/100 по малка.
а ако е скъсала-почти изчезва, не се върти маслената помпа->няма налягане.

- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Венто прехвърли зъб???
Васе, а след като моторът е работил и откачиш ремъка и завъртиш 2-3 оборота, не мислиш ли, че все още са напомпени повдигачите? Те не се изпразват мигновено все пак.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Венто прехвърли зъб???
е да де, ама ако въртиш разпр. вал ги "олабваш" един по един...
за тест ако искаш евентуално някакъв приблизително достоверен е да бачка мотора, да го угасиш така някак, че на поне един цилиндър да има максимално отворен клапан и да смъкнеш ремъка и да въртиш кол. вал. само така повдигача ще е още пълен и ше имаш някакъв що-годе резултат, макар че пак... не съм убеден...
за тест ако искаш евентуално някакъв приблизително достоверен е да бачка мотора, да го угасиш така някак, че на поне един цилиндър да има максимално отворен клапан и да смъкнеш ремъка и да въртиш кол. вал. само така повдигача ще е още пълен и ше имаш някакъв що-годе резултат, макар че пак... не съм убеден...

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Венто прехвърли зъб???
Аз си карах ABS-a бая време с 2 зъба отместване на разпр. вал (ето снимка) :
Причината при мен беше зверска детонация на двигателя при палене в следствие на доста запушен катализатор (има 12 страници тема по въпроса някъде из форума).
Двигателя така си реботеше без никакви проблеми и не мога да кажа дали е работил устойчиво или не,понеже все пак се форсираше до 1200 оборота,когато успяваше да запали изобщо,заради катализатора. Но на клпаните и т.н. им няма нищо и никъде нищо не е опирало (с тази центровка от снимката даже го карах, докато успея да си го прибера до сервиза).
Главата ми е шлайфана 1 десета при ремонта на мотора,ама това не е от значение по принцип.
Смени си ремъка с нов, с него и ролката, така и така ще сменяш, понеже не е ясно в какво състояние са зъбите,които са прескочили (не ги гледай,че са страхотни,ремъка е 9лв все пак...).

Причината при мен беше зверска детонация на двигателя при палене в следствие на доста запушен катализатор (има 12 страници тема по въпроса някъде из форума).
Двигателя така си реботеше без никакви проблеми и не мога да кажа дали е работил устойчиво или не,понеже все пак се форсираше до 1200 оборота,когато успяваше да запали изобщо,заради катализатора. Но на клпаните и т.н. им няма нищо и никъде нищо не е опирало (с тази центровка от снимката даже го карах, докато успея да си го прибера до сервиза).
Главата ми е шлайфана 1 десета при ремонта на мотора,ама това не е от значение по принцип.
Смени си ремъка с нов, с него и ролката, така и така ще сменяш, понеже не е ясно в какво състояние са зъбите,които са прескочили (не ги гледай,че са страхотни,ремъка е 9лв все пак...).

- djivogalaxy
- Мнения: 137
- Регистриран на: Съб 11 юли 2009 23:05
- Автомобил: VW Golf MK4
- Двигател:
- Местоположение: Търговище/Варна
Re: Венто прехвърли зъб???
Днес направихме центровката и всичко е наред!Обаче сега имам друго притеснение когато валя онзи ден и по кутията с бушоните и релетата течеше вода.Не е от шибедаха нито от предния прозорец.Къде другаде да търся?Видях,само че,където кабелите които влизат от към двигателя в купето няма тапа!Възможно ли е от там?Или кажете къде да погледна!
Благодаря ви за всички мнения!
Благодаря ви за всички мнения!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта