Различни гуми (като шарка) отпред и отзад - проблем ли е?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
zaiko
Мнения: 42
Регистриран на: Съб 15 мар 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Различни гуми (като шарка) отпред и отзад - проблем ли е?

Мнениеот zaiko » Пон 10 ное 2008 14:50


Привет,

За пръв път си купувам зимни гуми. Реших да си взема Nokian WR G2 175/60/R14, но понеже нямах всичките пари накуп си взех на първо време 2 за отпред, а след седмица мислех да си взема още 2 за отзад. Обаче ми изникна един приятел, който продава 2 броя Nokian W 175/60/R14 доста изгодно. Използвани са около 2-3 месеца, а са купени нови преди 10 месеца.

Въпросът ми е - мога ли спокойно да си сложа Nokian W отзад и Nokian WR G2 отпред? Или обратното? Или въобще проблем ли е да сложа 2 различни шарки отпред и отзад? Притеснява ме това, че Nokian W са с доста по-агресивна шарка от Nokian WR G2... Различни гуми са...

Благодаря ви предварително за съветите!

Ето и двата вида гуми:

WR G2
Изображение

W
Изображение




Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rosen79 » Пон 10 ное 2008 14:55


Тези с посоката сложи отпред(втората снимка).С посока са гледай как ти ги слагат.


bak6i6a
Мнения: 144
Регистриран на: Вто 21 авг 2007 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот bak6i6a » Пон 10 ное 2008 17:04


Аз до колкото съм запознат зимна гума без посока няма,ама може и да греша


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rosen79 » Пон 10 ное 2008 17:07


bak6i6a написа:Аз до колкото съм запознат зимна гума без посока няма,ама може и да греша

Има и то много.Не е задължително да са с посока.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19721
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 10 ное 2008 17:08


Има и без посока ;)
Огледай се в по-ниския ценови клас.
А иначе няма никакви грижи гумите отпред и отзад да са различни! Важното е на дадения мост 2 по 2 да са еднакви.
Според мен на горната смнимка ще се държат малко по-добре на мокро. Аз бих сложил тях за предни, но зависи къде ще се карат.


Потребителски аватар
draculas
Мнения: 64
Регистриран на: Нед 07 сеп 2008 8:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Белово
Контакти:

Мнениеот draculas » Пон 10 ное 2008 17:49


Моите също са различни и нямам проблем. Както каза колегата - на мост да са еднакви.


Потребителски аватар
stenly_m
Мнения: 586
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 23:44
Автомобил: GOLF 4 TDI
Двигател: ASV
Местоположение: Wilmington, NC
Контакти:

Мнениеот stenly_m » Пон 10 ное 2008 19:21


Колега и двете гуми са с посока!!! сложи си новите отпред, а използваните отзад и си свирукай...принципно съм чел, че 4 еднакви гуми си е най-добре но и различни няма проблем...доста хора карат със летни задни и предни зимни...:) така че не се притеснявай


TheSheriff
Мнения: 87
Регистриран на: Чет 12 юни 2008 21:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот TheSheriff » Вто 11 ное 2008 0:01


Аз лятото карах с предни летни и задни зимни(по-износени) :roll:


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот Symptom » Вто 11 ное 2008 0:09


Еле па зимни, в комбинация с летни, винаги зимните отзад, макар да е доста нефелна таз комбинация, бе зимното си е зимно,... лятното си е галош през студеното време.


Потребителски аватар
stenly_m
Мнения: 586
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 23:44
Автомобил: GOLF 4 TDI
Двигател: ASV
Местоположение: Wilmington, NC
Контакти:

Мнениеот stenly_m » Вто 11 ное 2008 7:51


шерифе, принципно лятото няма проблем да караш със зимни, защотото каучука е по-мек и единсвено от жегата се износва по-бързо, докато комбинацияата летни гуми на студено - си става все едно си сложил пластмасови гуми, предвид че каучика е твърд :)


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Вто 11 ное 2008 8:37


radotom написа:Има и без посока ;)
Огледай се в по-ниския ценови клас.
А иначе няма никакви грижи гумите отпред и отзад да са различни! Важното е на дадения мост 2 по 2 да са еднакви.
Според мен на горната смнимка ще се държат малко по-добре на мокро. Аз бих сложил тях за предни, но зависи къде ще се карат.

Прав си Радо !!!ама за да сме обективни все пак не трябва да се изключат някои макар и редки явления при различно сцепление на предни и задния комплект гуми...
1.Носене на задницата настрани(това съм го изпитвал с една соцкола...оказа се от разликата в шарките и сцепелението на гумите..те бяха втора употреба и Бог само знае какво си бяха запазили от качествата)
2.Завъртане на колата при рязко спиране(когато предните гуми имат по-добро сцепление от задните).....най-често се дължи на погрешното мислене,че при предното предаване задните гуми само се търкалят и сцеплението при тях не от такова значение....
И мисля,че не толкова формата на шарката е от значение а СЦЕПЛЕНИЕТО....сиреч качествата на каучука....когато двата вида гуми имат сходно сцепление...разликата в шарката е само декоративен детайл.....


Потребителски аватар
mmv
Мнения: 82
Регистриран на: Съб 17 фев 2007 0:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот mmv » Вто 11 ное 2008 9:20


joker написа:
radotom написа:Има и без посока ;)
Огледай се в по-ниския ценови клас.
А иначе няма никакви грижи гумите отпред и отзад да са различни! Важното е на дадения мост 2 по 2 да са еднакви.
Според мен на горната смнимка ще се държат малко по-добре на мокро. Аз бих сложил тях за предни, но зависи къде ще се карат.

Прав си Радо !!!ама за да сме обективни все пак не трябва да се изключат някои макар и редки явления при различно сцепление на предни и задния комплект гуми...
1.Носене на задницата настрани(това съм го изпитвал с една соцкола...оказа се от разликата в шарките и сцепелението на гумите..те бяха втора употреба и Бог само знае какво си бяха запазили от качествата)
2.Завъртане на колата при рязко спиране(когато предните гуми имат по-добро сцепление от задните).....най-често се дължи на погрешното мислене,че при предното предаване задните гуми само се търкалят и сцеплението при тях не от такова значение....
И мисля,че не толкова формата на шарката е от значение а СЦЕПЛЕНИЕТО....сиреч качествата на каучука....когато двата вида гуми имат сходно сцепление...разликата в шарката е само декоративен детайл.....

Не е точно така колега! Винаги на тази кола ще имаш различно сцепление ( става въпрос за предния спрямо задния мост ) поради ред
причини - напр. предаване, разпределение на въртящия момент, окачване и на първо място- натоварването преден-заден мост не е 50:50.
Иначе, според мен също асиметричните гуми е по удачно да се сложат
отпред!


Потребителски аватар
designer1
Мнения: 526
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
Двигател: CJZC 2015
Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY

Мнениеот designer1 » Вто 11 ное 2008 9:28


Един гумаджия ми каза че асиметричните шарки са за автомобили които патуват предимно по магистрала и асфалтови пътища с малко сняг и кадето се движиш с по-голяма скорост. Относно колегата zaiko Сложи си асиметрични , вече са на мода :) но гледай да ти поставят лява и дясна , тези гуми освен че имат посока на вътрене имат и положение (ляво-дясно колело) на поставяне!


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Вто 11 ное 2008 10:03


mmv написа:
joker написа:
radotom написа:Има и без посока ;)
Огледай се в по-ниския ценови клас.
А иначе няма никакви грижи гумите отпред и отзад да са различни! Важното е на дадения мост 2 по 2 да са еднакви.
Според мен на горната смнимка ще се държат малко по-добре на мокро. Аз бих сложил тях за предни, но зависи къде ще се карат.

Прав си Радо !!!ама за да сме обективни все пак не трябва да се изключат някои макар и редки явления при различно сцепление на предни и задния комплект гуми...
1.Носене на задницата настрани(това съм го изпитвал с една соцкола...оказа се от разликата в шарките и сцепелението на гумите..те бяха втора употреба и Бог само знае какво си бяха запазили от качествата)
2.Завъртане на колата при рязко спиране(когато предните гуми имат по-добро сцепление от задните).....най-често се дължи на погрешното мислене,че при предното предаване задните гуми само се търкалят и сцеплението при тях не от такова значение....
И мисля,че не толкова формата на шарката е от значение а СЦЕПЛЕНИЕТО....сиреч качествата на каучука....когато двата вида гуми имат сходно сцепление...разликата в шарката е само декоративен детайл.....

Не е точно така колега! Винаги на тази кола ще имаш различно сцепление ( става въпрос за предния спрямо задния мост ) поради ред
причини - напр. предаване, разпределение на въртящия момент, окачване и на първо място- натоварването преден-заден мост не е 50:50.
Иначе, според мен също асиметричните гуми е по удачно да се сложат
отпред!

така е,но разликата в сцеплението за която пишеш ,поради конструкцията на колата е предвидена..и не пречи на стабилността..а когато се добяват още разлики от гумите е възможно да се мине критичния праг и да се стигне до изброените от мен последствия


Потребителски аватар
mmv
Мнения: 82
Регистриран на: Съб 17 фев 2007 0:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот mmv » Вто 11 ное 2008 12:00


Извинявам се, колега! Не се опитвам да споря с теб, а да помогна с мнение или съвет. По същата логика може варианта 2+2 гуми (зимни разбира се!) колата да се държи по добре отколкото с 4 еднакви. Да не
говорим, че преди 20 год.,когато е изпитвана колата въобще е нямало, гуми с подобни качества. Явно много хора незнаят също, че едни и същи
гуми на различни автомобили се държат по различен начин. Понеже не всеки (не само в България) може да си позволи да тества 50 модела гуми
на собствената си кола, малко от малко се позоваваме на чужд опит за това. Има тестове на чужди независими институти (като ADAC например), където освен официалните резултати се взимат и мнения от обикновенни
хора тествали различни гуми на различни автомобили.
Съгласен съм, че много хора си мислят -слагаме 2 зимни гуми отпред (респ. отзад на двиг. мост), а отзад може и с летните галоши и сме готови за зимата - да ама не, това е по-опасно дори от това да караме само с летни, защото водача придобива някава фалшива увереност, че
колата зацепва и спира на сняг, когато се движи бавно и праволинейно например, обаче на на първия завой, дори само при отнемането на газта задницата може да ни изпревари - последиците са
ясни!!!
Радвам се за колегата, че е решил да си сложи нови зимни гуми, дано
все повече хора да го правят (колкото и да е трудно в България), тъй
като това на първо място за безопасността ! Важно е и да се знае 3-4
годишни гуми(особенно зимни) дори и да са чисто нови, те са изгубили
голяма част от качествата си! Затова хората на Запад ги хвърлят, а пък ние ги обираме и им викаме " тези луди ли - колко много хляб има в тях" и после се бием в гърдите - "голяма далавера- взех си нови гуми
за 30 кинта".
В последните години наистина има тенденция за купуване на зимни гуми, но у нас пак е изопъчено всичко- когато дойде лятото, някой си
казват, защо сега да си слагам летни то тези имат още много грайфер, без да си дават сметка, че примерно спирачния път се увеличава с 20 метра, а това е достатъчно да минеш през цяла детска градина- да не дава Господ!!!
Друго, което искам да споделя това да не се доверявате на евтините Китайски гуми и също на тези регенерат- вярно може да се кара и с тях, но много по-внимателно и бавно. Адски се дразня като видя някой
нов Мерцедес за 150 бона например, с НОВИ гуми ТИГЪР ЛЪВ и тем подобни за 120 лв. бройката, тези хора са супер самоуверени, че карат Мерцедес с 200 на магистралата, обаче незнаят, че с такава скорост точно такива гуми просто се РАЗПАДАТ!!!!
Айде, със здраве, вече сигурно ме пусувате!!!
Дано съм помогнал поне на някой!!!

П.П. НЯМАМ МАГАЗИН ЗА ГУМИ И НЕ ЗАТОВА ПРЕПОРЪЧВАМ ДА КАРАТЕ С НОВИ !!!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Росен2 и 64 госта