Извинявам се че повдигам нова тема но в многобройните теми за чистаки не намерих решение!
Проблемите са 2
1-незнам как се включва само задната чистачка,а когато успявам на късмет не спира (може би има някакъв интервал на работа)
2-обърнах си задната чистачка и малко след това спря да функционира.Пробвах с лампичка да видя дали достига ток до нея но... тук идва 1-вият проблем.Махнах моторчето и ето го и него
Та въпросите ми са:
-Как се включва само задната чистачка?
-Към моторчето не трябва ли да стига поне някакъв 2-ри кабел (да има + и -)?
-Чистачката има ли отделно съпротивление което е възможно да ми е изгоряло?
-И най-важния... как да я оправа?
Въпрос за задна чистачка
- predator4o
- Мнения: 133
- Регистриран на: Сря 21 апр 2010 13:22
- Автомобил: 1996 VW Golf MK3
- Двигател: 1Z 1.9 TDI 90 PS
- Местоположение: Велико Търново/Полски Тръмбеш
Re: Въпрос за задна чистачка
Задната чистачка се включва от ръчката на чистачките. Та въпросната ръчка натискаш напред (като издърпаш към теб пръска течност по предния джам), тя работи на 2 положения-еднократно натискане ти пуска чистачката (винаги работи на паузи), а чрез задържане пръскаш течност по задното стъкло
- Speedy86
- Мнения: 1606
- Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 20:05
- Автомобил: Audi A4 1.8 20V
- Двигател: ADR 1996
- Местоположение: samokov
Re: Въпрос за задна чистачка
Колега за спирането на задната чистачка поне при мен е като натисна лостчето 3 пъти по бързо и спира,птнпсно другият ти въпрос да споделят по вещите.Поздрави
- vw_golf_4_tdi
- Мнения: 1647
- Регистриран на: Чет 09 юли 2009 23:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
- Контакти:
Re: Въпрос за задна чистачка
roro91 написа:Извинявам се че повдигам нова тема но в многобройните теми за чистаки не намерих решение!
Проблемите са 2
1-незнам как се включва само задната чистачка,а когато успявам на късмет не спира (може би има някакъв интервал на работа)
2-обърнах си задната чистачка и малко след това спря да функционира.Пробвах с лампичка да видя дали достига ток до нея но... тук идва 1-вият проблем.Махнах моторчето и ето го и него
Та въпросите ми са:
-Как се включва само задната чистачка?
-Към моторчето не трябва ли да стига поне някакъв 2-ри кабел (да има + и -)?
-Чистачката има ли отделно съпротивление което е възможно да ми е изгоряло?
-И най-важния... как да я оправа?
в автомобила "-" е маса и не се извежда отделно до отделните консуматори (моторчета, лампички), а се взима от корпуса
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13423
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Въпрос за задна чистачка
Имам пусната тема как се ремонтира. Потърси я.
На 80% съм сигурен, че е блокирал вала .И на Пуловерите са на тзои хал и на Голчовцете.
На 80% съм сигурен, че е блокирал вала .И на Пуловерите са на тзои хал и на Голчовцете.
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Re: Въпрос за задна чистачка
Здравей колега,
не знам каква е схемата на задната чистачка при твоята кола, при моя Голф 3 е следната:
1. за пускането - натика се лостчето напред еднократно - чистачката прави един мах и спира.След няколко секунди прави нов мах и отново пауза и т.н. Ако искаш да я изключиш - натискаш втори път лоста напред-тя прави един мах и спира. Когато трябва да се мие задното стъкло - натиска се лостчето и се държи напред -чистачката работи през цялото време .След пускане на лоста водата спира да пръска и след няколко маха и чистаката спира / или оставаше да работи с паузи - не съм сигурен /.
2. На моя Голф на моторчето на задната чистачка буксата е с три проводника- има постаянен + ,другата клема е с постоянен / - / и на третата клема идва управляващ /+/ ,който идва от релето за чистачката.
В предавателния механизъм на чистачката има една контактна пластина, която прекъсва постоянния /+/ към моторчето, когато рамото на чистачката е в крайно положение.
Когато включиш задната чистачка релето подава /+/ управляващ - моторчето завърта, чистачката излиза от крайното положение, онази пластина затваря и постоянния /+/си захранва мотора докъто направи пълен мах - отиване и връщане. При достигане в крайно положение на перото - пластината прекъсва /+/ и мотора спира. След няколко секунди релето отново подава /+/ на клемата за управление мотора той тръгва и т.н.
не знам каква е схемата на задната чистачка при твоята кола, при моя Голф 3 е следната:
1. за пускането - натика се лостчето напред еднократно - чистачката прави един мах и спира.След няколко секунди прави нов мах и отново пауза и т.н. Ако искаш да я изключиш - натискаш втори път лоста напред-тя прави един мах и спира. Когато трябва да се мие задното стъкло - натиска се лостчето и се държи напред -чистачката работи през цялото време .След пускане на лоста водата спира да пръска и след няколко маха и чистаката спира / или оставаше да работи с паузи - не съм сигурен /.
2. На моя Голф на моторчето на задната чистачка буксата е с три проводника- има постаянен + ,другата клема е с постоянен / - / и на третата клема идва управляващ /+/ ,който идва от релето за чистачката.
В предавателния механизъм на чистачката има една контактна пластина, която прекъсва постоянния /+/ към моторчето, когато рамото на чистачката е в крайно положение.
Когато включиш задната чистачка релето подава /+/ управляващ - моторчето завърта, чистачката излиза от крайното положение, онази пластина затваря и постоянния /+/си захранва мотора докъто направи пълен мах - отиване и връщане. При достигане в крайно положение на перото - пластината прекъсва /+/ и мотора спира. След няколко секунди релето отново подава /+/ на клемата за управление мотора той тръгва и т.н.
Re: Въпрос за задна чистачка
При мен задната чистачка се включва, отива до другия край на стъклото, спира и не тръгва обратно. Почистих целия механизъм, механичната част, клеми. Моторчето върти при подаване на ток от акумулатора. Колата е vw touran 1,9 tdi 105 к.с.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13423
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Въпрос за задна чистачка
Четки или полупрекъснати проводници в снопа на капака. ? Изолацията здрава вътре космите се допират. Понякога може и да не тръгне ел.двигателя, а при отваряне и затваряне на капака да тръгне. Може и клеясала ос на чистачката. Директно като подаваш елиминираш снопа проводници. Ако са четки при сътресение, почукване пропадат надолу , правят контакт с колектора и тръгва ел. двигателя.
-
- Мнения: 344
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Въпрос за задна чистачка
А така! Смених моторчето на задната с друго, като и двете работеха на пауза, но не можеха да се изключват. Изключвам с изгасянето на двигателя... Само веднъж успях, без да гася, но не обърнах внимание как го направих. Сега ще пробвам този трик с тройното натискане на лостчето...
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 115 госта