Въпрос за задна чистачка

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
roro91
Мнения: 18
Регистриран на: Пет 24 юли 2009 21:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Въпрос за задна чистачка

Мнениеот roro91 » Вто 02 ное 2010 16:45


Извинявам се че повдигам нова тема но в многобройните теми за чистаки не намерих решение!
Проблемите са 2
1-незнам как се включва само задната чистачка,а когато успявам на късмет не спира (може би има някакъв интервал на работа)
2-обърнах си задната чистачка и малко след това спря да функционира.Пробвах с лампичка да видя дали достига ток до нея но... тук идва 1-вият проблем.Махнах моторчето и ето го и негоИзображение
Та въпросите ми са:
-Как се включва само задната чистачка?
-Към моторчето не трябва ли да стига поне някакъв 2-ри кабел (да има + и -)?
-Чистачката има ли отделно съпротивление което е възможно да ми е изгоряло?
-И най-важния... как да я оправа? :?




Потребителски аватар
predator4o
Мнения: 133
Регистриран на: Сря 21 апр 2010 13:22
Автомобил: 1996 VW Golf MK3
Двигател: 1Z 1.9 TDI 90 PS
Местоположение: Велико Търново/Полски Тръмбеш

Re: Въпрос за задна чистачка

Мнениеот predator4o » Вто 02 ное 2010 17:03


Задната чистачка се включва от ръчката на чистачките. Та въпросната ръчка натискаш напред (като издърпаш към теб пръска течност по предния джам), тя работи на 2 положения-еднократно натискане ти пуска чистачката (винаги работи на паузи), а чрез задържане пръскаш течност по задното стъкло :да:


Потребителски аватар
Speedy86
Мнения: 1606
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 20:05
Автомобил: Audi A4 1.8 20V
Двигател: ADR 1996
Местоположение: samokov

Re: Въпрос за задна чистачка

Мнениеот Speedy86 » Вто 02 ное 2010 17:06


Колега за спирането на задната чистачка поне при мен е като натисна лостчето 3 пъти по бързо и спира,птнпсно другият ти въпрос да споделят по вещите.Поздрави :beer


Потребителски аватар
vw_golf_4_tdi
Мнения: 1647
Регистриран на: Чет 09 юли 2009 23:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna
Контакти:

Re: Въпрос за задна чистачка

Мнениеот vw_golf_4_tdi » Вто 02 ное 2010 17:10


roro91 написа:Извинявам се че повдигам нова тема но в многобройните теми за чистаки не намерих решение!
Проблемите са 2
1-незнам как се включва само задната чистачка,а когато успявам на късмет не спира (може би има някакъв интервал на работа)
2-обърнах си задната чистачка и малко след това спря да функционира.Пробвах с лампичка да видя дали достига ток до нея но... тук идва 1-вият проблем.Махнах моторчето и ето го и негоИзображение
Та въпросите ми са:
-Как се включва само задната чистачка?
-Към моторчето не трябва ли да стига поне някакъв 2-ри кабел (да има + и -)?
-Чистачката има ли отделно съпротивление което е възможно да ми е изгоряло?
-И най-важния... как да я оправа? :?


в автомобила "-" е маса и не се извежда отделно до отделните консуматори (моторчета, лампички), а се взима от корпуса


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13423
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Въпрос за задна чистачка

Мнениеот kris11 » Вто 02 ное 2010 20:30


Имам пусната тема как се ремонтира. Потърси я.
На 80% съм сигурен, че е блокирал вала .И на Пуловерите са на тзои хал и на Голчовцете.


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Re: Въпрос за задна чистачка

Мнениеот vladovelin » Сря 03 ное 2010 20:20


Здравей колега,
не знам каква е схемата на задната чистачка при твоята кола, при моя Голф 3 е следната:
1. за пускането - натика се лостчето напред еднократно - чистачката прави един мах и спира.След няколко секунди прави нов мах и отново пауза и т.н. Ако искаш да я изключиш - натискаш втори път лоста напред-тя прави един мах и спира. Когато трябва да се мие задното стъкло - натиска се лостчето и се държи напред -чистачката работи през цялото време .След пускане на лоста водата спира да пръска и след няколко маха и чистаката спира / или оставаше да работи с паузи - не съм сигурен /.
2. На моя Голф на моторчето на задната чистачка буксата е с три проводника- има постаянен + ,другата клема е с постоянен / - / и на третата клема идва управляващ /+/ ,който идва от релето за чистачката.
В предавателния механизъм на чистачката има една контактна пластина, която прекъсва постоянния /+/ към моторчето, когато рамото на чистачката е в крайно положение.
Когато включиш задната чистачка релето подава /+/ управляващ - моторчето завърта, чистачката излиза от крайното положение, онази пластина затваря и постоянния /+/си захранва мотора докъто направи пълен мах - отиване и връщане. При достигане в крайно положение на перото - пластината прекъсва /+/ и мотора спира. След няколко секунди релето отново подава /+/ на клемата за управление мотора той тръгва и т.н.


Юпитер
Мнения: 1
Регистриран на: Сря 23 ное 2022 15:19
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за задна чистачка

Мнениеот Юпитер » Съб 26 ное 2022 7:33


При мен задната чистачка се включва, отива до другия край на стъклото, спира и не тръгва обратно. Почистих целия механизъм, механичната част, клеми. Моторчето върти при подаване на ток от акумулатора. Колата е vw touran 1,9 tdi 105 к.с.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13423
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Въпрос за задна чистачка

Мнениеот kris11 » Съб 26 ное 2022 20:13


Четки или полупрекъснати проводници в снопа на капака. ? Изолацията здрава вътре космите се допират. Понякога може и да не тръгне ел.двигателя, а при отваряне и затваряне на капака да тръгне. Може и клеясала ос на чистачката. Директно като подаваш елиминираш снопа проводници. Ако са четки при сътресение, почукване пропадат надолу , правят контакт с колектора и тръгва ел. двигателя.


nikmar
Мнения: 344
Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Въпрос за задна чистачка

Мнениеот nikmar » Пон 28 ное 2022 21:16


А така! Смених моторчето на задната с друго, като и двете работеха на пауза, но не можеха да се изключват. Изключвам с изгасянето на двигателя... Само веднъж успях, без да гася, но не обърнах внимание как го направих. Сега ще пробвам този трик с тройното натискане на лостчето...



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 115 госта