Дроселовата клапа не иска да се адаптира

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Дроселовата клапа не иска да се адаптира

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 29 ное 2010 23:13


Привет колеги.Неделя реших да изчистя дроселовата клапа - свалих я ,изчистих я.Оказа се ,че иска и адаптация.Днес тръгнах да я адаптирам с ВАГ-Ком.До тук всичко стандартно.Тръгва да адаптира и след 3-4 секунди изплюва това:
Изображение
Грешките които изписва са :

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 06A 906 018 CG
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT MOTR HS D02
Software Coding: 04000
Work Shop Code: WSC 00046
2 Faults Found:
17973 - Throttle Actuator (J338): Lower Stop not Reached
P1565 - 35-00 - -
17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings
P1559 - 35-00 - -
Помагайте ,че съм се видял в чудо.Моторът е 1.8Т 99та AGU




Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дроселовата клапа не иска да се адаптира

Мнениеот vaskoto1 » Пон 29 ное 2010 23:21


death
нова.
починала е.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Дроселовата клапа не иска да се адаптира

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 29 ное 2010 23:28


:banghead: Ти ме уби :banghead: Какви парички е?
Като и пусна адаптация се чува как бачка ,но не може да я завърши.Каква е причината да умре?
Намерих това ама нещо не се оправям много-много:
"I got my audi A4 2.8 just few days, still playing with it. It's a little rough on idle, so yesterday, I cleaned throttle body, then found that idle keep revolving about 50-100rpm. Check the Bulletin, yep it's need a TB re-adaptation. I still have a vag-com for my long passed away passat, figure out it'll work on Audi as while. so just follow the procedure from vag-com website. Engine warm, KO-E-Off, no pedal, engine-basic setting-060(yours maybe 098), right on. Adpt run to adpt ok. all green. later I check the procedure, found I turned the controller off right away instead wait 30 sec(actually not necessary). So I tried again. now it's show Adpt error/ no Adpt function. then gave me code:
2 Faults Found:
17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings
P1559 - 35-00 - -
17973 - Throttle Actuator (J338): Lower Stop not Reached
P1565 - 35-00 - -

I tried a OBDII scanner, Vag-com, snap-on and launch X431, all just can do nothing. some time these code will set the CEL, but after you tried clear it, codes are still there, but no CEL. Car still run smooth, but lake power and you can never go full throttle. I don't belive the TB gone.

So google, found only one article described the solution, not pretty write up, but works. This procedure will work on many Audi/VW cars

http://forums.vwvortex.com/zer...53727

So I use his procedure and explain a little, On A4 it's pain of axx to remove the intake hose adapter to TB, A6 will be no problem at all.

Step1 on 2.8 remove beauty cover, intake flex hose, vacuum plate with 3 10mms and bolt, then disconnect vacuum line(don't brake them, they are quite fragile) and elctronic connector.One 5mm Allen bolt connect intake adapter to tb, You need proper allen key and a small hand to do this. One 2.8 it's not necessary to remove throttle body from intake manifold.

Step2 leave the plug on TB in and remove the 6 torx (think it's torx-10) that hold the protective plastic cover onto the TB and remove the plastic cover.

Step3 the problem lies in the potentiometer. there're two set probe contact to circuit, one for main shaft(controlled by gas pedal), not the problem here, problem is the one under the spring, with drove by a small motor on TB, which will only turn throttle plate in very small angle, I've seen it's only 0.0-0.4 degree, and normally it's park near 0.0(not on 0.0). when you computer initial the TB adapt, the motor will turn back and forward to reach both limit, and computer will read both, I'm not sure it's dirty contact point or loose probe spring, I just don't have time to do further research, but I think, just because computer did not get enough feedback from TB, then either hang it on somewhere or stop working. so be very carefully clean the board and contact point a little and press the probe spring a little to make better contact. and learn how to run two portenttiometer, One by throttle cable, which undernearth TB, we don't need do sth wih it. another by motor, we can turn it by move a white/iovry plastic sector gear wheel, when you monitor it by vag-com measure block(060/098), you can see the angle it changes, this one is what we need. then go next

Step4 hook up vag-com or what every scan tool u ca use, K-On-Engine-Off and go to engine module and set vag com to do a throttle body alignment. I use basic setting and 060/098. if possible bring the laptop to engine compartment for easy operation. When you hit go on computer, tb Motor will run, in good case, it'll back and forth one or several time, and then finished adapt. But when it's problem, it'll stop in certain point and can not finish the setting. So if above press job or cleaning job won't help, let’s go next.

Step5 go back TB. don't force anything, you may brake something, after press go on computer, while motor turning, us a small flat screw driver press the probe to circuit board, and another hand try help motor turn CC direction. And watch the computer, if goes to Adpt Run-Adpt OK. If does, then finish, if not, the motor many stop running, and you'll get one more code, then go back and clean the code, and come back to adpt it again, try few times more, when you hit the sweet point, motor will turn right direction and finish adapt. at this point the fault code will be gone. you need a verify.

Step6 try to read code, if nothing there, the finished, if still there, try clear your fault code it won’t clear yet so do Step 5 again.

Box your car back up and enjoy your now perfect tick over.

You can find some pic in above link, I just lazy to take pics. Good luck and use the guide on your own"


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дроселовата клапа не иска да се адаптира

Мнениеот vaskoto1 » Пон 29 ное 2010 23:37


това описва как да го излъжеш да се адаптира.
всичко ще е що годе, до първата загуба на ток... и пак отначало...
не ме кефи... мисля че трябва нова. нищо вечно няма, както и няма голям и топъл сладолед... mhihi


Потребителски аватар
Thriller
Мнения: 268
Регистриран на: Пон 03 мар 2008 3:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Wolfsburg

Re: Дроселовата клапа не иска да се адаптира

Мнениеот Thriller » Вто 30 ное 2010 0:55


и аз го имам същия проблем,оборотите ми подскачат на свободен ход,понякога дори и гасне!Колата ми нещо не иска да върви както преди и на ВАГ КОМ-а ми дава същото както при колегата! Колата ми е АУДИ А3 1.8Т


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Дроселовата клапа не иска да се адаптира

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 30 ное 2010 9:04


Забравих да напиша ,че я почистих с кореселин ,а не със спрей за карбуратори - може ли да е от това?То ясно ,че нищо вечно няма ,ама ме е яд ,че сам се нахедрих :banghead: .Иначе колата преди това правеше някакви падове на оборотите под 800 при пускане на съединителя ,но поне не изписваше грешки.Сега пък обратното стой на 1200 на празен ход като пусна педала и после бааавно псука надолу до 860.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дроселовата клапа не иска да се адаптира

Мнениеот vaskoto1 » Вто 30 ное 2010 9:18


от кореселина й няма нищо. тя просто точно така си умира.
направена е ялово и не можеш да й въздействаш, а просто губи контакт тъпия потенциометър...
аз поне, за мене не съм измислил вариант. :banghead:


bayspiro
Мнения: 907
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Дроселовата клапа не иска да се адаптира

Мнениеот bayspiro » Вто 30 ное 2010 9:37


Rabbit_TDI написа:..................Сега пък обратното стой на 1200 на празен ход като пусна педала и после бааавно псука надолу до 860.

На мен един известен форумен майстор ми каза, че това е нормално и в това има логика - ако е включен климатик, празният ход не е съвсем "празен" / климата си е сериозен товар/,при рязко отпускане на газта може матора да угасне ако го няма този "буфер". Е зависи колко е при тебе този интервал на плавно падане - ако е много дълъг сигурно има проблем :roll: :roll:


natcho1
Мнения: 49
Регистриран на: Пет 11 мар 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дроселовата клапа не иска да се адаптира

Мнениеот natcho1 » Вто 30 ное 2010 11:11


Колега има вероятност ваг кома да не успява да направи адаптацията ,аз имам друг.Нищо няма да ти струва да опитаме с него.Също така,е възможно да не изпълняваш правилно процедурата за адаптация.Ако решиш пиши.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Дроселовата клапа не иска да се адаптира

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 30 ное 2010 14:04


vaskoto1 написа:направена е ялово и не можеш да й въздействаш, а просто губи контакт тъпия потенциометър...

То затова гледам ,че англичанчето дето съм му пуснал поста е писало стъпка четири да се изчисти и натисне леко да прави контакт и ако не стане да се "обучава на ръка".Интересно обаче въпросния потенциометър само при адаптацията ли играе роля :shock .
P.S.Гледам в ЕТКА клапите едни цено от 300 евро :shocked


oregon
Мнения: 45
Регистриран на: Сря 19 мар 2008 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Дроселовата клапа не иска да се адаптира

Мнениеот oregon » Вто 30 ное 2010 14:18


Момчета на 1.6 АБУ ,трябвали да се адаптира ,или само на пълните инжекциони е необходим VAG при пролблем.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Дроселовата клапа не иска да се адаптира

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 30 ное 2010 14:33


Ако има букси към нея се адаптира :)


Потребителски аватар
gad3n_
Мнения: 170
Регистриран на: Нед 16 апр 2006 13:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Дроселовата клапа не иска да се адаптира

Мнениеот gad3n_ » Вто 30 ное 2010 17:50


ако е без жило за газта имам такава клапа ... пиши ми на лс колега


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Дроселовата клапа не иска да се адаптира

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 30 ное 2010 19:24


Със жило.За сега съм на вълна да я почопля още малко.Все пак ако зема такава втора злоупотреба не се знае колко ще изкара.Има ли проблем ако карам колата така 1-2 седмици?Нали този мотор е само за празен ход?Интересно след като не е адаптирана как си сваля оборотите до 860 :?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Дроселовата клапа не иска да се адаптира

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 01 дек 2010 9:53


Вчера правих експеримент какво става ако откача буксата на дроселовата клапа :lol: Колата не иска да вдигне повече от 1500 оборота и при всяко тръгване почти загасва.Интересно ,че не ми светна никаква сервизна лампа на таблото.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 134 госта