Проблем с обороти! решен
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: Пет 26 фев 2010 12:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен/Варна
Проблем с обороти! решен
Здравейте колеги! Отскоро имам следния проблем: оборотите на колата са около 1400 на празен ход. когато наръка завъртя дросела стъпковото моторче не се връща докато не му разкача кабелите и ги включа наново. едва тогава буталцето на моторчето се връща и оборотите заспиват на 800 и като отново завъртя дросела на ръка моторчето се връща и като пусна ги държи на 800. след 5-10 мин каране оборотите отново застават на 1400 и моторчето не мърда. моторчето от винта на буталцето ли се регулира и ако не от каде и за какво е този винт на буталцето? ще ви бъда мн благодарен ако ми помогнете да разреша проблема! колата е мк3 1.4 абд с газова уредба.
Последна промяна от danushin на Съб 09 апр 2011 18:29, променено общо 2 пъти.
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Как се регулира стъпково моторче?
Да не би да се нуждаеш от почистване на дросела?
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: Пет 26 фев 2010 12:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен/Варна
Re: Как се регулира стъпково моторче?
ами като гледам самата клапа няма мръсотии по нея и си е една такава жълта и лъскава. незнам как е отдолу защото ме е страх да разглубя моното. а за да я чистя без да го разглобявам трябва поне дюзата да махна....
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Как се регулира стъпково моторче?
Той нагара се появява зад самият дросел.По спомен това е нагар между клапата и стените на дросела.Понеже запушват входа на въздуха моторчето отваря повече клапата с цел по-добра смес и те така....
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: Пет 26 фев 2010 12:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен/Варна
Re: Как се регулира стъпково моторче?
аха разбрах. утре сутрин ще отварям да чистя. ще пиша дали се е оправило.
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Как се регулира стъпково моторче?
Ако искаш изчакай или питай някой.Говоря това от това което съм прочел из форума.Реално не карам такъв тип кола и не знам дали това е проблема.
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: Пет 26 фев 2010 12:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен/Варна
Re: Как се регулира стъпково моторче?
при последното каране на колата (преди 30 мин) като я запалих държеше 1400 об. откачих кабелите на стъпковото моторчеи като ги включих оборотите паднаха на 800.. тръгнах, има6е леко придърпване само веднъж и оборотите пак бяха на 1400. не е защото ми е превклучила на газ защото я запалих направо на газ, но и на бензин е същото. за момента нз какво да я правя тая кола. мисля утре да изчистя дросела и да я оставя за около 4ас без акумулатор и след това 10 мин на место на бензин на празен ход да се обучи.
- golfajiata golf 2
- Мнения: 96
- Регистриран на: Вто 24 мар 2009 14:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Как се регулира стъпково моторче?
Kолега ето обяснение на друг колега от форума който преди около месец ми обяснява на мене като имах проблема след като направих процедурите който той ми каза нещата се нормализираха а дросела едва ли е за чистене ето чети:
Eто кака става настройката на степмотора и насрещника:
Прибира се стъпковото моторче /за празен ход/ в крайна позиция, след което се сваля буксата му. Ако не можеш да го прибереш - махаш го от моното.
Прибира се когато дадеш колата на контакт, отвориш леко дросела на ръка и същевременно без да пускаш газта натискаш главата на моторчето - то се прибира в начално положение. След което му махаш буксата и чак тогава пускаш газта.
Така дроселовата клапа е на 0 градуса - опряла е във стопорния болт на основата на моното.
След което гасиш контакт, закачаш степ мотора и караш.
можеш да я провериш без проблеми.
за да не търсиш 6 волта ток за да прибереш мотора можеш:
1.даваш контакт.
2.натискаш леко газта и без да я пускаш натискаш с отверка или пръст челото на степ мотора - той се прибира в изходно положение.
3. без да пускаш газта - изключваш буксата на степ мотора и той си остава прибран.
4. гасиш контакта и гледах как е нагласено.
след проверката закачаш буксата - даваш контакт и всичко е 6.
Eто кака става настройката на степмотора и насрещника:
Прибира се стъпковото моторче /за празен ход/ в крайна позиция, след което се сваля буксата му. Ако не можеш да го прибереш - махаш го от моното.
Прибира се когато дадеш колата на контакт, отвориш леко дросела на ръка и същевременно без да пускаш газта натискаш главата на моторчето - то се прибира в начално положение. След което му махаш буксата и чак тогава пускаш газта.
Така дроселовата клапа е на 0 градуса - опряла е във стопорния болт на основата на моното.
След което гасиш контакт, закачаш степ мотора и караш.
можеш да я провериш без проблеми.
за да не търсиш 6 волта ток за да прибереш мотора можеш:
1.даваш контакт.
2.натискаш леко газта и без да я пускаш натискаш с отверка или пръст челото на степ мотора - той се прибира в изходно положение.
3. без да пускаш газта - изключваш буксата на степ мотора и той си остава прибран.
4. гасиш контакта и гледах как е нагласено.
след проверката закачаш буксата - даваш контакт и всичко е 6.
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: Пет 26 фев 2010 12:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен/Варна
Re: Как се регулира стъпково моторче?
мерси колега! ще го направя и дано да се оправи!!!
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: Пет 26 фев 2010 12:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен/Варна
Re: Проблем с обороти!
значи колеги, рпоблема ми все още не е решен..... показанията на 1 и 2 пин на тпс са следните: при прибрано моторче показва 0.20V и при отворено моторче само на контакт 0.80V това са данни след 4истене на дросел, откачане на акумулатор за 30 мин, работа на колата на празен ход около 10-15 мин без да и пипам газта (оборотите бяха около 800).дотук добре..... след като се качих да я покарам малко проблема пак се появи! прибрах моторчето, показанието на тпс беше 0.2, откачих акумулатора за 30 мин, запалих я да поработи 5-10 мин и реших на ръка да и подам газ... след преминаването на по-високи обороти моторчето вместо да се прибере и да стои прибрано до връщането на газта то след 3000об се отвори....върнах газта и оборотите пак бяха на 1400, замерих показанието на тпс без да гася и показваше 0.64. след гасене и отново подаване на контакт показанието пак беше 0.64 и при новото палене пак си бяха високи около 1400. моторчето не реагираше на нищо. естествено ст. моторче реагира но след като му откача и закача буксата наново. предполагам че то е наред защото реагира когато е "прясно" включено. да не би да има някакъв сервизен режим в който влиза колата когато мине 3000об. и ако е нешо такова как да го предотвратя. тпс не епипан изобщо. само кабелите му са откачани. моля ви помогнете ми. проблема се появи след като преди няколко дни напръсках буталцето на ст. моторче с вд40 и малко му завъртях винта на буталцето.
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: Пет 26 фев 2010 12:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен/Варна
Re: Проблем с обороти!
смених темп. датчик, но проблема си остана. някой ако има идеи от какво е моля да сподели. когато я оставя без ток и след това като запаля и я оставя да поработи на празен ход всичко е ОК, след това като и подам газ(на бензин) придърпва все едно бензина свършва (а има), ст.моторче работи щото се прибира като и подам малко газ. в момента в който кача оборотите след 3000 спира да придърпва, моторчето спира да работи и остава отворено, на празен ход държи обороти около 1300 и не придърпва. тпс-а показва съпротивление както е по аутодата и волтове когато е затворена клапата 0.20. мисля че тпс-а е наред. колата пали трудни и не държи обороти докато е студена. моля помагайте!
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: Пет 26 фев 2010 12:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен/Варна
Re: Проблем с обороти!
Здравейте отново колеги! проблема ми все още не е решен.
днес четох във форума за релетата които са при бушоните и видях че на позиция 3 трябва да стои реле номер 32 или 30, което е за ЕБУ. при мен това реле липсва и питам дали е възможно проблема ми да се дължи на липсата на това реле???

-
- Мнения: 53
- Регистриран на: Пет 26 фев 2010 12:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен/Варна
Re: Проблем с обороти!
колеги, моля ви кажете си мнението по въпроса! да купувам ли реле или да търся проблема другаде?
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: Пет 26 фев 2010 12:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен/Варна
Re: Проблем с обороти! решен
Здравейте колеги! пиша за да спделя решението на проблема. на диагнотика колата показа грешка в стъпковото моторче. отворих го (изпочупих му щипките
) и му наместих пластинките които са в буталцето на ст. моторче. проблема беше че пластинките се допират постоянно и лъжат компютъра. направих ги да се допират само като е натиснат върха на буталцето и проблема се оправи. хората които ми правиха диагностиката искаха да го сменят моторчето с ново щото пластинките му се били износили и не давали хубав контакт за което ми предложиха да ми вземат 130лв за ново, отказах им и си го направих сам. дано съм бил полезен на др хора с такива проблеми.

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 88 госта