Има ли начин да си регулирам съединителя?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Има ли начин да си регулирам съединителя?

Мнениеот icefire » Сря 15 дек 2010 23:16


Съединителят ми "зацепва" уникално високо... почти напълно трябва да се пусне, за да потегли колата. Става дума за Бора 1,6 AKL. Предполагам, че това е защото е сериозно износен, но все още не превърта. Има ли как да коригирам момента, в който зацепва, защото така е доста неудобно..




Потребителски аватар
koby
DarkSidE of The WorlD
Мнения: 1054
Регистриран на: Вто 06 яну 2009 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: елин пелин
Контакти:

Re: Има ли начин да си регулирам съединителя?

Мнениеот koby » Чет 16 дек 2010 9:10


Зависи дали си на жило или на помпа ако си на помпа неможе да се регулира ако си на жило може да се пипне малко но няма да е кой знае какъв ефекта поради причината че съединитела си заминава


Потребителски аватар
mania
Мнения: 1749
Регистриран на: Съб 27 яну 2007 11:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Има ли начин да си регулирам съединителя?

Мнениеот mania » Чет 16 дек 2010 9:19


Общо взето е за смяна. Съмнява ме като го пипнеш да има голям ефект.


Потребителски аватар
gigavanko
Мнения: 40
Регистриран на: Съб 09 яну 2010 15:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Plovdiv

Re: Има ли начин да си регулирам съединителя?

Мнениеот gigavanko » Чет 16 дек 2010 10:59


Доколкото съм запознат не може да се регулира. Сега ако някой е измислил начин за "побългаряване" да каже.


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Има ли начин да си регулирам съединителя?

Мнениеот icefire » Чет 16 дек 2010 16:21


А има ли смисъл да го сменям преди да сдаде багажа окончателно, т.е. преди да превърти? Питах в магазин за авточасти, където ми предложиха Sachs, Valeo и LUK. Но става дума за това, че и при трите марки ми продаваха "комплект". Да разбирам ли, че се продават феродов диск + притискателен? Цената при Валео и Лук беше около 280 лева (цена от случаен магазин за авточасти). Само че, ако притискателят така или иначе се сменя и той, тогава няма какво да го пазя и мога да изчакам да почне да превърта... и тогава да го сменям.. или не?


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Има ли начин да си регулирам съединителя?

Мнениеот pedalchobaba » Чет 16 дек 2010 17:42


Освен притискателния и феродовия в комплекта има и една "паница", която задължително също трябва да смениш.
А що се отнася за регулирането ... няма такъв вариант.


Потребителски аватар
gigavanko
Мнения: 40
Регистриран на: Съб 09 яну 2010 15:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Plovdiv

Re: Има ли начин да си регулирам съединителя?

Мнениеот gigavanko » Чет 16 дек 2010 18:44


Мисля, че не е задължително да се сменя притискателния диск, ако не е повреден(надраскан) и ако купиш същата марка феродов диск, в случай че искаш да смениш само него(около 110 лева).


kachakov
Мнения: 47
Регистриран на: Сря 02 дек 2009 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: loznica

Re: Има ли начин да си регулирам съединителя?

Мнениеот kachakov » Чет 16 дек 2010 19:00


Само че, ако притискателят така или иначе се сменя и той, тогава няма какво да го пазя и мога да изчакам да почне да превърта... и тогава да го сменям.. или не? освен притискателен и феродов диск има също и маховик щом си решил да сменяш подобре си вържи гащите докато са горе :beer


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Има ли начин да си регулирам съединителя?

Мнениеот pedalchobaba » Чет 16 дек 2010 19:49


Кachakov, едно от предимствата на този модел е, че маховика не е демпферен и не се сменя! Практически е вечен.
Изобщо защо говорите наизуст?


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Има ли начин да си регулирам съединителя?

Мнениеот icefire » Чет 16 дек 2010 20:09


За маховика ми е ясно. Изобщо не е седяло като въпрос да го сменям.
Честно казано, не виждам особен смисъл да сменям и притискателния диск, ако не е надран.. А ако не чакам феродовия да се изтърка до нитовете, притискателният ще си остане здрав.

А оригинално каква марка е? В една дебела книга пишеше LUK, но със сигурност ще знам след като старият бъде свален.


kachakov
Мнения: 47
Регистриран на: Сря 02 дек 2009 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: loznica

Re: Има ли начин да си регулирам съединителя?

Мнениеот kachakov » Чет 16 дек 2010 20:12


pedalchobaba написа:Кachakov, едно от предимствата на този модел е, че маховика не е демпферен и не се сменя! Практически е вечен.
Изобщо защо говорите наизуст?

прав си колега грешката се дължи от недоглеждане от моя страна извинявам се :oops:


Потребителски аватар
my heart iS iCe
Мнения: 5418
Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Има ли начин да си регулирам съединителя?

Мнениеот my heart iS iCe » Чет 16 дек 2010 20:18


icefire Колега, не чакай да стане белята, че после главоболията са доста по-голями!
Недай си боже, да ти блокира съединителя някъде извън града, не виждам как ще се прибереш и то зимата!
За това по-добре го сменяй, разбира се всичко зависи от финансова гледна точка!
Но ако имаш парите не се замисляй, спестяваш за напред доста разправии и нерви!
Ако сменяш съединителя е хубаво да смениш и притесквателният диск, шот може да ти скрои номер, да сложиш съединителя без да го сменяш п.д и после да се напука п.д и да се налага да разглобяваш колата за да го сменяш! И това са разходи и нерви!
Желая ти късмет!


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Има ли начин да си регулирам съединителя?

Мнениеот stefan4o » Чет 16 дек 2010 21:40


Никога не съм разбирал тези мераци да се сменя половината съединител... Или целият или изобщо не го барай. Ако нямаш 280 лева за съединител, които ще ги дадеш навярно еднократно докато тая кола е в теб мисля, че трябва да караш съвсем друга марка и година автомобил. Нищо лично към теб, колега :beer
п.п. съвсем отделен въпрос е ако си го сменяш сам и имаш времето и желанието да го правиш, но гледайки въпросът ти, не мисля, че си от хората, които биха си го сменили сам :mrgreen:
Е, сега, колега stefan4o, и ти си задавал тъпи въпроси (моля, не го приемай като обида :beer ).

Дай пример, може и на лично. По принцип гледам да чета, преди да питам "тъпи" въпроси, ама е възможно да съм съгрешил :012:
Никъде не съм казал, че си задал тъп въпрос, ама щом така си го усетил :screwy
Ако все още не си разбрал, ти намекнах, че е тъпо да смениш феродов диск, а после да ти се наложи да смениш и притискателя и да сваляш пак кутията. По принцип трудът не е безплатен. Не искам да се заяждам или от сорта, ама не върви някак човек дал една шапка пари за кола да се опитва да "спести" 100 лева за някакъв си съединител, който не се купува всеки ден. :Mr Green Fun

Последна промяна от stefan4o на Чет 16 дек 2010 22:38, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Има ли начин да си регулирам съединителя?

Мнениеот icefire » Чет 16 дек 2010 22:28


Е, сега, колега stefan4o, и ти си задавал тъпи въпроси (моля, не го приемай като обида :beer ). Просто искам да се информирам. Нищо повече :)
Иначе действително няма да си го сменям сам, би било доста необмислено като се прибера за една седмица по Коледа да легна в снега да свалям СК.

Нали форумът е да си помагаме.. После и други хора в моето положение ще четат темата и се надявам, че ще им е полезна. Поздрави на всички! :beer


Потребителски аватар
koby
DarkSidE of The WorlD
Мнения: 1054
Регистриран на: Вто 06 яну 2009 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: елин пелин
Контакти:

Re: Има ли начин да си регулирам съединителя?

Мнениеот koby » Пет 17 дек 2010 8:42


В комплекта влиза феродов притискателен диск и аксиален лагер.Както казаха някой колеги той също се сменя защото докато чакаш феродовия да пребоксува може да ти надере диска или да посинее което води спукване също така има едни елементи(забравих как точно се казваха) се износват и от там идват големите проблеми.Качването и свалянето на скотостите по сервизите варира от 130 до 150 лева ако ти се дават 300 лева за една и съща операция не го сменяй и тук идва голямото НО несе знае може и да искара старият диск може и да не искара Божа работа е това та вържи си кончето да ти е мирна главата.Това е от мен мисля че бях доста изчерпателен



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта