Голф 3, Температура на водата

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
mladostbg
Мнения: 4
Регистриран на: Пон 24 юли 2006 15:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Голф 3, Температура на водата

Мнениеот mladostbg » Пон 24 юли 2006 15:56


Извинявам се, ако някъде се дискутира тая тема, а аз не съм я видял, но имам (потенциален) проблем :-)

Значи, става дума за Голф 3, 1.8, 90 коня, 93-та година. От Италианските. В общи линии от миналата година досега (включително и миналото лято), перката ми се включва при около 92 градуса на първа степен и мисля, че беше 105 на втора (но тъй като никога не се е налагало пускането на втора степен, не мога да съм сигурен колко градуса бяха :-) ). Колата си поддържа 90-92 градуса, както в топло, така и в студено време. От няколко дни обаче, температурата на моменти се качва до 100 градуса. Не минава никога 100, но стои известно време така - като перката си върти, но очевидно не може да охлади. Чудя се дали това е възможен проблем или с оглед на високите температури навънка е сравнително нормално?
Не се проявява веднага, ами като карам по-дълго. В началото успява да си подържа 90-92/3, после постепенно почва 93-95, докато накрая ги докара до 100.

Мисля да ходя до морето и затова се чудя, да не стане грешка. Преди два месеца правих глава, защото много надуваше и след това се държеше перфектно. Не губя вода, маслото също е наред.




Потребителски аватар
CBET
Мнения: 65
Регистриран на: Пет 19 май 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Мнениеот CBET » Пон 24 юли 2006 16:07


И при мен е така смених термостат и така нататък - на светофар или зад някой камион вдига до 100 по показания на уреда включва 1-ва степен на перката и сваля на 90. Преди задминаваше и 100 отиваше към 110. Виж и капачката на разширителния съд не я притягай много.
Може да направиш проба на място, аз мойта така я тествах.


Потребителски аватар
IvoG
Мнения: 861
Регистриран на: Вто 13 юни 2006 14:27
Автомобил: Golf III
Двигател: 2.0 AGG
Местоположение: София

Мнениеот IvoG » Сря 26 юли 2006 17:11


При мен 95 е първа скорост а 102 втора(по каталога за датчика) според мен 105 е доста за втора степен.
Ти за градско ли говориш? При градско е норамално в тия жеги да караш известно време при работна темп. около 90 защото термостата я поддържа но понеже в града като се движиш бавно охлаждането на водата в радиатора е куцо и тя сезагрява започва леко по леко да се покачва над 90 и идва момент на вкл. на перката. Това че ти държи известно време на 100 при вкл перка зависи дали е в обороти двигателя защото ако не е водната помпа върти бавно. Ако е в обороти циркулира по бързо и охлаждането е по бързо съответно.
Ами виж при мен има подобен проблем но при извънградско! Но не съм сигурен на какво се дължи. Значи като ходих до Варна понеделник вторник бяха големи жеги и като я карам с 120 държи 90 градуса при баир обаче който е по продължителен а и не чак толкова дига до 95 и седи на 95 предполагам че перката включва не не сваля темп. , сваля я едва когато дойде равно или надолнище. Смених термостат от Ауто+ 26лв. Радиатора е нов.Но аз отдавам това на малкия радиатор който фабрично е от 1,4 . :roll: :?:


Потребителски аватар
IvoG
Мнения: 861
Регистриран на: Вто 13 юни 2006 14:27
Автомобил: Golf III
Двигател: 2.0 AGG
Местоположение: София

Мнениеот IvoG » Сря 26 юли 2006 17:15


CBET написа:И при мен е така смених термостат и така нататък - на светофар или зад някой камион вдига до 100 по показания на уреда включва 1-ва степен на перката и сваля на 90. Преди задминаваше и 100 отиваше към 110. Виж и капачката на разширителния съд не я притягай много.
Може да направиш проба на място, аз мойта така я тествах.

И мойте показания на уреда са същите но установих че 100гр на уреда отговарят на 95 в действителност, което дефакто е температурата на бкл на перката.

А да те питам колко ти е голям радиатора поне си с 1,6 ABU и как ти тем. по баири извънградско в жегите :wink:


Потребителски аватар
CBET
Мнения: 65
Регистриран на: Пет 19 май 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Мнениеот CBET » Чет 27 юли 2006 7:54


Вижда ми се малък, незнам дали е сменян. Не съм обръщал голямо внимание по баирите качва над 90 до към 100 включва перката и сваля температурата преди. Забелязах че капачката е стегната до скъсване развих я и не съм я натягал зверски както беше преди и сега до 95 най-много по показания на уреда. Сега не съм карал по баири, освен градско, тъй че в момента немога да кажа.
Пробвах на място преди да видя това с капачката, качва до 100 пуска перката и за 2-3 мин до 5 мин връща на 90. Смянял съм термостат и антифриз промивка на системата.


Потребителски аватар
IvoG
Мнения: 861
Регистриран на: Вто 13 юни 2006 14:27
Автомобил: Golf III
Двигател: 2.0 AGG
Местоположение: София

Мнениеот IvoG » Чет 27 юли 2006 16:55


Да ако датчиците наистина показват вярно е нормално да стига до 95 и да ги свали до към 90. Ходих до Варна понеделник вторник и говоря за баирите които са по този път през Търново. Ще проверя и аз капачката колко е затегната да видя дали оказва влияние.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Голф 3, Температура на водата

Мнениеот kris11 » Чет 27 юли 2006 17:27


[quote="mladostbg"]
Мисля да ходя до морето и затова се чудя, да не стане грешка. quote]
Колега вземи хубавичко измий радиатора преди да тръгнеш на силна водна струяи продължително време. На пароструйка по отдалече
От зимата и пролетта сума ти кал и прахоляк има по радиатора.


mladostbg
Мнения: 4
Регистриран на: Пон 24 юли 2006 15:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mladostbg » Пет 28 юли 2006 9:11


Това с измиването на радиатора го пробвах. Нулев ефект, въпреки че сума гадости излезнаха :-)

Проблемът при мен е, че това не е стандартното поведение на колата и миналата година по жегите си подържаше 90-92, а сега просто перката не може да охлади и постоянно върти, а температурата стои на 100. Доколкото разбрах обаче, 99% е термостат. Утре ще ходя да го сменям и ще се обадя после да кажа дали проблемът е разрешен. 90-95 градуса си е нормална температура по жегите, ама нагоре вече е множко :-)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 76 госта