


Запушен катализатор или нещо друго???
- GOLF_GT
- Мнения: 156
- Регистриран на: Чет 16 дек 2004 17:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София голф3 1.6 74kw AFT 96г.
- Контакти:
Запушен катализатор или нещо друго???
Вчера смених на голфа предни дискове вентилирани и накладки.Старите ми бяха много износени и предна десна джанта загряваше много по-вече от лявата в резултат на това че спирачния ми апарат нещо се ебаваше и не връща както трябва.Както и да е но от 2 седмици някъде усетих че колата не набира добре както преди и беше като спънат кон както се казва.До вчера преди да сменя по горните неща дето писах си мислих че е от апарата дето задържа.Но уви резултата е абсолютно същия след смяната и поправката на апарата,мотора работи перфектно но голфа вдига определена скорос много по трудно от преди.Даже вчера имах възможност да го изпробвам с новите дискове и накладки чак до Кулата и обратно.И ето днес при майстора-много мой човек и разбира.Та качи се той направи едно кръгче и вика мотора ти работи перфектно,няма колело което да ти задържа,проблема вика според мен е ЗАПУШЕН КАТАЛИЗАТОР.И ми каза в понеделник да отида в Крафт на околовръстното да ми го махнат и сложат въпросното резонантно гърне.Там имали апарат с който проверявали дали ти е запушен катализатора или не.Ако някой е ползвал услугите на Крафт нека да изкаже мниние,приемам всякакви коментари включително и за други сервизи където мога да си оправя проблема,БЛАГОДАРЯ. Laughing Laughing Laughing
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
катализатора така или иначе е консуматив и се сменя на определен пробег, така че махай го смело, дори да не е заминал на 100%.
На стария ми голф се скапа и тогава просто колата спря да работи нормално на високи обороти, на празен ход и бавно каране всичко е ОК, но тръгнеш ли да ускоряваш става мазало.
На стария ми голф се скапа и тогава просто колата спря да работи нормално на високи обороти, на празен ход и бавно каране всичко е ОК, но тръгнеш ли да ускоряваш става мазало.
- tih
- Мнения: 843
- Регистриран на: Съб 01 юли 2006 0:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич Golf IV 1.9TDI ALH 90++
и аз имах подобен проблем, моя голф също беше като спънат кон и аз си мислех че може да е от катализатора и твърдо бях решен да го махам, НО реших да се задълбоча и да проверя всички възможни причини и се оказа че проблема не е в катализатора а във един малък въздушен клапан, мисля че той създава някакъв вакуум(но не съм сигурен), мисля че на тоя клапан някои му казват WestGate, тои стои точно преди турбото, та при мен проблема беше в тоя клапан, а проблема го намерих като отидох при един добър ЕЛКОН, там я тестваха с лаптоп и така намериха проблема, съветвам те преди да си махнеш катализатора да отидеш накъде да ти видят колата с компютър, може да е и от дебитомера, но там ще ти кажат най-добре, а ако така и така си решил да го махаш - давай смело!
- tyo
- Мнения: 1884
- Регистриран на: Вто 01 фев 2005 23:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: в покрайнините на EU
- Контакти:
musura написа:катализатора така или иначе е консуматив и се сменя на определен пробег, така че махай го смело, дори да не е заминал на 100%.
На стария ми голф се скапа и тогава просто колата спря да работи нормално на високи обороти, на празен ход и бавно каране всичко е ОК, но тръгнеш ли да ускоряваш става мазало.
При теб само не е вървяла от запушен катализатор, на мен какво ми се е случвало...Преди години (1998)карах един Opel Astra 1.6i 8V автоматик. Колата беше нова на 3~4 години,но се появиха проблеми с вървежа. Лека-полека започна да върви по тромаво, дигна страшно разхода и стана някак тромава. Имахме извесни проблеми с автоматичната кутия и през цялото време си мислехме, че проблемите са от нея. След като я отремонтирахме но колата не се оправи, всички симптоми клоняха към запушен катализатор. Издънихме го и в сирвиза в който бях майстора вика "Я да ти видим изпускателните колектори" (върху изпускателния колектор има закрепена някъква ламарина от която не се вижда отгоре) Като свали ламарина и останахме като втрещени - чугуна на колекторите се беше стопил(на места) и напукал



- GOLF_GT
- Мнения: 156
- Регистриран на: Чет 16 дек 2004 17:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София голф3 1.6 74kw AFT 96г.
- Контакти:
Ами какво да ви кажа и аз незнам какво решение да взема все още макар че проблема с тромовото набиране много взе да ме дразни.
Едни казват че е консуматив катализатора и кара около 100к километра,а моя вече стана на 160к,следователно би трябвало да го махам.Но от друга страна един приятел ми вика,че колата ставала по-шумна но незнам дали е вярно това или зависи от майсторите дето ще ми сменят въпросния катализатор и друго-чух,че няма да мога да минавам на преглед по нормалния начин щото на газ анализатора ще показва недопустими норми.За последното дали е вярно незнам,но въпросния ми приятел са го върнали в ДЗИ заради това че е нямал катализатор,но той е с газова уредба а аз съм си на бензин.Някой дали знае нищо по-вече по този въпрос да сподели???
П.С.Забравих да попитам,възможно ли е да се установи със сигурност дали ми е запушен катализатора или не,благодаря???

П.С.Забравих да попитам,възможно ли е да се установи със сигурност дали ми е запушен катализатора или не,благодаря???

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
И аз се чуда за тез неща от 1-2 седмици.Ама маи няма сигурен начин да разбереш.Ама на тия километри няма как да не е запушен.Аз маи реших че наи доброто е само да ми избият керамиката щото пред органите пак се водиш с катализатор а и ламарината му е здрава и няма да изгние като резонаторните гарнета за 40-60лв.Иначе се води че е по-добре да сложиш резонатор ама като се замислиш за всички мотори слагат един и същ резонатор което не ми звучи много правдоподобно!А ако стане нещо на тестовете да те успокоя че нов катализатор е 120-150 лв. което в краина сметка като влезнем в ЕС ще си купиш нов.Аз смятам в близките дни да ида да ми избият керамиката и ще стоя да гледам кво правят циганите щото им нямам мноо вяра.А и внимави с ламбдата щото е закачена преди катализатора за него.
- GOLF_GT
- Мнения: 156
- Регистриран на: Чет 16 дек 2004 17:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София голф3 1.6 74kw AFT 96г.
- Контакти:
Rabbit_TDI написа:И аз се чуда за тез неща от 1-2 седмици.Ама маи няма сигурен начин да разбереш.Ама на тия километри няма как да не е запушен.Аз маи реших че наи доброто е само да ми избият керамиката щото пред органите пак се водиш с катализатор а и ламарината му е здрава и няма да изгние като резонаторните гарнета за 40-60лв.Иначе се води че е по-добре да сложиш резонатор ама като се замислиш за всички мотори слагат един и същ резонатор което не ми звучи много правдоподобно!А ако стане нещо на тестовете да те успокоя че нов катализатор е 120-150 лв. което в краина сметка като влезнем в ЕС ще си купиш нов.Аз смятам в близките дни да ида да ми избият керамиката и ще стоя да гледам кво правят циганите щото им нямам мноо вяра.А и внимави с ламбдата щото е закачена преди катализатора за него.
Колега сигурен ли си че нов катализатор е 120-150 лева,щото аз съм чувал че е с пъти по-скъп???

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- cheren_golf
- Мнения: 421
- Регистриран на: Нед 04 юни 2006 15:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Преди време имах следният проблем:Колата нямаше никаква мощност, на високи обороти придърпваше и когато подам газ пушеше като дизел.Оказа се катализатора.Беше запушен и бъркаше компа.Първо го изключих и нещата се оправиха.След това един майстор ме посъветва да го включа и да го избуша, защото по този начин компа ми работи в авариен режим.Така и направих и проблема се оправи.Иначе не става по-шумна без катализатор.Сега минавам на прегледи без катализатор, безпроблемнно.Колата ми е Г2,ГТИ.