Проблем с парното на Голф 4

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
morskiq_ee
Мнения: 25
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 2:05
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: AGU 2000

Проблем с парното на Голф 4

Мнениеот morskiq_ee » Вто 18 яну 2011 22:24


Колеги имам много странен проблем карам Голф 4 АКЛ 1.6 100 к.с. Проблема е че докато си карах колата ми изчезна парното т.е. спря да духа топло. Проверих антифриза и видях че е в нормите, а и не ми е светвала лампата за количеството на антифриза. Също така и темтературата си стоеше на 90 градуса като за момент мръднна на 95 грдуса но не повече. Забравих да спомена че колата е с климатроник. Правих му самодиагностика - няма грешки. Съшто така и клапата която сменя от топло на студено работи, а топло няма.

иии незнам какво правя.

моля помагаите!!!




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с парното на Голф 4

Мнениеот zfa159 » Вто 18 яну 2011 22:33


Ами малко е странно да изчезне така от веднъж,но не е невъзможно.Някои коли (Голф 4,Пасат В5) произведени за северните страни имат един втори термостат на тръбите към радиаторчето и когато той умре,колата остава без парно. Също така Голф 4 редовно имат проблем със задръстването на радиатора от ръжда и мизерия,събирана през годините,но тогава не спира така от веднъж.
Принципно съм виждал не една и не две водни помпи,които умират така.При AKL-а водната помпа доколкото помня се предлага и във вариант с пластмасови витла,при което в даден момент от време помпата се чупи,спир циркулацията на антифриз през радиаторчето на парното и вече нямаш парно (идентичен случай на Поло с някакъв 1.4 мотор със същата помпа на ангренажа) .Странното при този проблем е,че според датчиците на колата за температурата на антифриза (този на таблото и този за климатроника) колата не прегрява,а дефакто няма циркулация на антифриза и колата си прегрява чудесно и това го наблюдавах на 3-4 коли с умряла пластмасова водна помпа.
Според мен откачи маркучите на радиаторчето на парното от останалата охладителна система (внимателно,понеже се чупят връзките) и виж какво се случва.Пробвай да запалиш колата така,с откачени маркучи,за да видиш дали през единия ще изхвърля антифриз/вода. Ако да,виж какво се случва с радиаторчето - набутай един маркуч в едната тръбичка и виж дали през другата тече вода и т.н. експериментирай,за да видиш какво се случва с циркулацията на антифриза/водата в системата.
Бих ти споменал и за термостат,но тогава освен парното,ще ти се срине и температурата на таблото.
:beer


Потребителски аватар
morskiq_ee
Мнения: 25
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 2:05
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: AGU 2000

Re: Проблем с парното на Голф 4

Мнениеот morskiq_ee » Вто 18 яну 2011 22:45


страхувам се да несъм я прегрял. Но не забелязах никаква разлика в работата на мотора. Но и незнам какви са симптомите на прегяния двигател.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с парното на Голф 4

Мнениеот zfa159 » Вто 18 яну 2011 22:54


Е онова Поло дойде от Варна до София с помляна помпа без грам парно и никаква циркулация на антифриз в системата (помпата беше само една ос вътре,витла нямаше здрави).
Направи това,което ти казах и виж какво се случва с циркулацията.
Ако колата прегрее доволно здраво,си изхвърля антифриза и щеше да си разбрал,не се притеснявай ;)


Потребителски аватар
morskiq_ee
Мнения: 25
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 2:05
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: AGU 2000

Re: Проблем с парното на Голф 4

Мнениеот morskiq_ee » Вто 18 яну 2011 23:03


утре ще побвам тожа което ми каза. И дано наистина есъм я прегрял че не ми се мисли какво следва после.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с парното на Голф 4

Мнениеот zfa159 » Вто 18 яну 2011 23:18


morskiq_ee написа:утре ще побвам тожа което ми каза. И дано наистина есъм я прегрял че не ми се мисли какво следва после.

Моторите са здрави, няма страшно :) Недей да я караш така, докато не разбереш дали е помпа или не, защото ако е помпа няма да видиш, че е прегряла, преди да заври хубаво и да си излее антифриза на земята, когато вече ще е малко грубо и може да и иде гарнитурата, понеже мотора не си върти охл. течност и прегрява локално в блока и главата.
:beer


Потребителски аватар
morskiq_ee
Мнения: 25
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 2:05
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: AGU 2000

Re: Проблем с парното на Голф 4

Мнениеот morskiq_ee » Вто 18 яну 2011 23:23


ОК благодаря много за съветите утре като пробвам това с маркучите ще пиша какво е станало.


Потребителски аватар
groznika
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
Автомобил: Bora 1.8T
Двигател: AUM
Местоположение: София

Re: Проблем с парното на Голф 4

Мнениеот groznika » Сря 19 яну 2011 0:11


Карам Г4, но с малко по-голям мотор, което в случая не е от значение. Миналата пролет счупих водна помпа. След отварянето се оказа, че витлата са пластмасови и просто са се разпаднали с времето. Въртеше се само оста.
Признаците, които получих бяха не просто липса на парно, а ПРЕГРЯВАНЕ на автомобила и моментална светлинна индикация на таблото. Циркулация в системата нямаше...
Твърдо смятам, че БЕЗ работеща водна помпа просто ще си счупиш колата и то за не повече от 10 мин каране. Това с полотата без циркулация от Варна до София е някаква измишльотина.

Според мен проблемът с парното ти се дължи на повреда в климатроника или на запушване на радиаторчето за парното. Кога за последно си промивал системата и подменял антифриза?


Потребителски аватар
batkotivalio
Мнения: 597
Регистриран на: Съб 12 май 2007 20:56
Автомобил: VW Golf TDI
Двигател: AJM
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с парното на Голф 4

Мнениеот batkotivalio » Сря 19 яну 2011 0:54


Аз също, мисля като колегата за климатроника или по скоро провери клапите за въздуха дали ти функционират ...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с парното на Голф 4

Мнениеот zfa159 » Сря 19 яну 2011 11:09


Как са пробвани клапите,нямам идея,но човека каза,че са си добре.Те са плътни и не може да им изпада дунапрена.Ако не се счупи механиката,моторчето си я мести,иначе климатроника дава грешка за моторчето.А ако се счупи механиката,при рязък завой клапата се мести и започва да има топло ;)
Водата си циркулира и самичка заради простите физични закони, свързани с топлообмена.
Това Поло преди да го разглобя в сервиза, работи 3 часа пред мен с термометър на главата - повече от 95 градуса не качи, стопли си и маркуча отгоре към радиатора...а помпата нямаше изобщо витла после,като я свалих ;) . Причината да се случва това е, че водатав блока се загрява и се вдига нагоре, а на нейно място постъпва хладка отдолу, която топлата избутва,при движението си нагоре и към предния радиатор. Това се случва обаче само през големия кръг и в малкия няма никаква циркулация,понеже водата като се качва нагоре освбождава обем отдолу на блока а отгоре създава миниатюрно налягена,което избутва по-бързо студената в освободения обем и така,докато не се загрее всичката вода и нещата приключват...но онова Поло работи така 3 часа :shock
Наблюядавал съм го на 3-4 коли и затова си позволявам да напиша подобно нещо на колегата във форума и то риск да ми обесните,че говоря простотии.И аз трудно щях да го повярвам,ако не го бях видял и то 3-4 пъти...
:beer


Потребителски аватар
groznika
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
Автомобил: Bora 1.8T
Двигател: AUM
Местоположение: София

Re: Проблем с парното на Голф 4

Мнениеот groznika » Сря 19 яну 2011 11:15


Не искам да споря. При мен резултата беше - паля колата и точно след 3-4 мин индикацията за температурата надвишаваше 110 градуса на таблото и светеше жълта лампа за проблем с охлаждането.
Горното го опитахме многократно преди да разберем, че помпата е хвърлила къча.
Вероятно си прав за частичната циркулация, но поне в моя случай дори да е имало такава то е била крайно недостатъчна за да поддържа мотора в работни температури дори и на място...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с парното на Голф 4

Мнениеот zfa159 » Сря 19 яну 2011 13:01


Ами аз затова му казах на колегата,да види дали радиаторчето работи с маркуча и да види дали тече вода/антифриз от маркуча за навътре :) Ако това е изпълнено,значи има механична драма с клапите на климатроника ;)
:beer


Потребителски аватар
morskiq_ee
Мнения: 25
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 2:05
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: AGU 2000

Re: Проблем с парното на Голф 4

Мнениеот morskiq_ee » Сря 19 яну 2011 17:24


zfa159 благодаря отново за съвета. Наистина се оказа че е помпата. Днес реших да отида директно на сервиз и там маисторите установиха че няма циркулация и след разгобяването изкараха помпата със счупена перка. Аз ти вярвам за полото зашото сноши минах 50 км. без парно ( следователно и без помпа), а никакви проблеми по колата, не е вдигала повече от 95 градуса. Днес съшо като я закарах в сервиза работи половин час на място да и не вдигна повече от 90 градуса. Даже и маистора се зачуди как така ( няма циркулация пък не прегрява ). И ми каза че по принцип трябва да изхвърли антифриза на 10 тата минута ако е заминала помпата. а реално колата си работи в нормална температура. :)


Потребителски аватар
groznika
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
Автомобил: Bora 1.8T
Двигател: AUM
Местоположение: София

Re: Проблем с парното на Голф 4

Мнениеот groznika » Сря 19 яну 2011 18:12


Направо ми обрахте точките :shock


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с парното на Голф 4

Мнениеот zfa159 » Сря 19 яну 2011 19:33


groznika написа:Направо ми обрахте точките :shock

Човек и аз това ти казвам,това Поло го гледах,умувах,реших,че ще го накарам да прегрее и на 3-тия час се отказах да го чакам да заври и да си е*е майката....седи си на 95 града,затопля си маркучите и не ще да прегрее изобщо. :screwy
Чисто информативно - тогава от Елит Кар купих помпа Vaico за 80лв с метални витла ;)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: loopci, Zdravkov94 и 279 госта