Така,вероятно колата ти има климатик,щом си с тази версия на пластмасите

Това,което е на самата водна помпа може да се намери в магазините от 5лв до към 30-тина,като трябва да е хубаво,защото се криви от топлината и става мазало.Най-добре е да се свали и да отидеш с него в магазина,понеже иначе те гледат като теле за какво им говориш.
Второто пластмасово не можах ад го намеря след доста търсене,но то не е и проблемно.То влиза на първото пластмасово,като има една гумичка между двете.Най-често тя се скапва,но в комплекта с новата пластмаса има и нова гумичка за там,ако е истинско

Принципно сменяш само капачката на термостата и ако не е водна помпа,всичко ще е ОК.
Ако колата има хидравлика на волана,се сваля помпата и конзолата и и отдолу имаш чудесен достъп до двете болтчета,с които се крепи въпросната пластмаса.Откачаш маркуча към радиатора,развиваш 2-те болтчета и всичко се изсипва.
Ако искаш да го правиш по научно му - сваляш алтернатора,слваяш компресора за климатика,сваляш конзолите им,развиваш и сваляш водната помпа и пак по горните точки (в пъти по-сложно е

).
За побългаряването - може да се произведат и да се направи от метал ама оригиналните пластмаси карат по 15 години.Хубава 2-ра ръка ще изкара 4-5 години.
Възможно е да имаш теч от водната помпа - при мен нова водна помпа с марка HEPU има следния проблем - стане ли под -10 градуса навън,изтичат около 100мл антифриз и това е.Винаги,когато стане под -10 го прави еднократно.Ако е -8 не тече въобще.
