:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Режими на двигателя и съответно ЕКУ-то - въпрос ?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Режими на двигателя и съответно ЕКУ-то - въпрос ?

Мнениеот jordancho » Сря 03 мар 2010 21:02


Здравейте колеги, искам да попитам при първоначално пален сутрин, дали двигателя ми работи в накакъв специален режим в първите 2-3 мин. или аз така си въобразявам ? Питам защото сутрин като запаля на бензин, първите 2-3 миниту колата ми (VW Vento 1,8 mi AAM) работи нормално, след което работат му изведнъш се влошава и започва да тресе и да губи обороти, а като мина на газ си заработва нормално.




Потребителски аватар
Glove
Мнения: 2045
Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: AUM
Местоположение: Варна

Re: Режими на двигателя и съответно ЕКУ-то - въпрос ?

Мнениеот Glove » Чет 04 мар 2010 0:05


Имаш проблем, и за да се разбере какво е трябва диагностика с компютър.


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Режими на двигателя и съответно ЕКУ-то - въпрос ?

Мнениеот jordancho » Сря 23 фев 2011 20:53


Е, след толкова време така и не стигнах до диагностиката, защото пробвах доста неща и в крайна сметка стигнах до извода, че този проблем се появява само когато има натрупана грешка за ламбда сондата в ЕКУ-то, но понеже си сложих ламбда-контрол система, тази грешка сега ми се появява доста рядко и отдавна на ми се беше случвало, чак го бях забравил този проблем. За сравнение, тази зима ми се е случвал само 2 пъти, а миналата зима почти всяка сутрин. Сега като ми паднат така рязко оборотите, значи имам грешка в ЕКУ-то и му трябва рестарт, след което доста време (ако е топло времето - няколко месеца) няма проблем.


Потребителски аватар
van4ooo
Мнения: 1405
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Режими на двигателя и съответно ЕКУ-то - въпрос ?

Мнениеот van4ooo » Сря 23 фев 2011 23:04


А разхода/вървежа как е(не си се оплакал)? Питам защото ламбда-контрол системата(не е симулатор)а работи със сигнала от ламбда сондата и ако сондата е неизправна...


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Режими на двигателя и съответно ЕКУ-то - въпрос ?

Мнениеот jordancho » Сря 23 фев 2011 23:32


Ами върви като на бензин (засичал съм време), а разхода извънградско е 7,5 - 8 на 100 при скорост 100-110, а ако я настъпвам повечко (130 - 140) около 8,5 - 9 на 100. А градско около 10 на 100. Но да спомена, че имам и ТАП, реално от него дойде икономията (намали ми разхода с около 0,6 - 0,7 литра) и вървежа, а ламбда-контрола още малко ми повиши динамиката.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта