Бензиномер
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Бензиномер
Наскоро ми се наложи да сменя устройството на бензиномера в резервоара,защото един прекрасен ден реши да не работи повече.Обаче бензиномерчето в резервоара върви само в комплект с бензиновата помпа,пък тя струва n-стотин лева,но благодарение на един познат майстор ми продадоха само механизма на бензиномера.Да обаче поплавъка и самия бензиномер не бяха идентични с моя,въпреки това чрез подходяща комбинация на части и смяна на поплавъка с оригиналния ми стана работата.Сега обаче бензиномера на таблото при пълен резервоар стои на предпоследната черта.На празен резервоар не знам къде се намира,защото не ми се рискува.Та въпросът ми е дали мога да калибровам бензиномера на таблото по някакъв начин?Таблото май е изцяло дигитално,поне така казаха в един Бош сервиз.Питам защото успях да си пусна дигиталния оборотомер,чслед като прочетох една от статиите на сайта,той обаче има още 7 други функции- може ли чрез него да направя нещо.
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Значи аз наскоро разглобявах бензиномер на 3-ка и го изследвах как работи. Принципът е елементарен - подават му се точно 10V на входа и чрез движение нагоре или надолу писецът променя съпростивлението на платката, но забравих какви стойности беше - май от 420 до 280 ома (по спомени). Вероятно сега ти дава друго съпротивление, затова така работи. Може и да е от някаква кола, която не е на 10V, а примерно на 12. АКО трябва да се повиши съпротивлението е лесно - то е линейно, така че се пресмята колко и му се слага подходящ резистор. АКО обаче трябва да се намали - не знам как да стане - с огъване на писеца не е много точно и надеждно. Премери си какви стойности ти дава на пълен, среден и празен резервоар.
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Ако можеше със добавяне на съпротивление досега да съм го направил
.Проблема е заради това,че смених моя датчик с датчик пак за Голф,но изглежда от по-стар модел.Да,проблемът е там,че трябва да се намали,не да се увеличи съпротивлението.Чудех се честно казано дали да не пробвам с другия поплавък,или да огъна малко "телта",на която се държи поплавъка.Но като знам колко зор е да стигна до него и не ми се почва.ОК,ще трябва да свикна с "проблема".Механизмът като цяло е много зле направен,в смисъл много крехък.То на повечето коли е подобен де.

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 70 госта