колеги здр-те:) динамото ми днеска ми направи следния проблем паля и лампата на маслото и на динамото продължават да светят.гася пак същата работа.паля отново и ъгаснаха.свалих динамото занесох го на майстор и вика 4е 4етките са ми заминали и ротора и тои тръгнал ма вика може те кара о6те но несе знае колко:)
Въпроса ми следния колко пари стуват тия 4етки? 70А ми е динамото BOSCH. колата ми е с AAZ мотор ако има някакво значение
малък проблем с динамото
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: малък проблем с динамото
Само четките са 5лв(двете)!Труда е според майстора.....
Re: малък проблем с динамото
има ли зна4ение от каде да ги взема?смисал такъв като е бошов да ги взема от там? званях на един магазин и ми вика 200 лв ротор и 50лв 1 или 2те него разбрах.
Re: малък проблем с динамото
Релето с четките е около 15лв навсякъде.
Само четките,трябва да знаеш размера.
Само четките,трябва да знаеш размера.
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: малък проблем с динамото
Ако реле с четки е 15лв,по-добре сменяй цялото.За 5лв четки и после ако се окаже и релето скапано.....аз смених на 50 или 60 амперов бош от 2ка за 20 и няколко лв 2 лагера FAG с реле с четки.Така че няма смисъл да икономисваш пари.после ще даваш за акумулатор иначе.
Re: малък проблем с динамото
несъм мн мн наясно но докато го оправа да нея карам така да ми светят лампите нали?да гася и паля докат не огаснат? някои може ли да ми покаже снимка то4но на тия четки ?
- evgevg
- Мнения: 136
- Регистриран на: Нед 03 май 2009 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък
Re: малък проблем с динамото
Днес случайно ми попадна такъв-70А и го снимах.С 2 четки е ама не се вижда долната.


- Traytor
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: малък проблем с динамото
Може и буксата да не прави контакт като хората провери я!
Re: малък проблем с динамото
един електричар го замерва там го гледа и той ми каза 4е 4етките са ми заминали и едната задържала.
evgevg гледам 4е си на ясно като отида си взимам тая джаджа достатучно ли е да и кажа 4е е бошов и 4е е 70А.некви др цифри от него?
evgevg гледам 4е си на ясно като отида си взимам тая джаджа достатучно ли е да и кажа 4е е бошов и 4е е 70А.некви др цифри от него?
- ktamen
- Мнения: 6367
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: малък проблем с динамото
Ако си купиш цяло реле смяната става с обикновена отверка за 5 минути, ако си купиш четки ще ти трябва поялник и още 10 минути. Недей да караш така, не знам как точно е вързана тази лампа, но дори да не свети изобщо не е гаранция, че алтернатора зарежда.
На мен 5лв за четки ми се виждат твърде много, ама в някои магазини може и толкова да струват. По-добре си купи само четки не заради икономията, а защото може да попаднеш на реле-менте.
Контактните пръстени дори да имат дълбоки канали имат огромен живот, така, че ротора едва ли е за смяна.
Смяната на четките е много лесна, но щом си пуснал тема за такава дреболия по-добре да ти ги смени някой друг, а ти да гледаш за да научиш как става номера - единствената трудност при смяната е, че проводниците на четките са запресовани преди да ги запоят и може да не успееш да свалиш старите.
На мен 5лв за четки ми се виждат твърде много, ама в някои магазини може и толкова да струват. По-добре си купи само четки не заради икономията, а защото може да попаднеш на реле-менте.
Контактните пръстени дори да имат дълбоки канали имат огромен живот, така, че ротора едва ли е за смяна.
Смяната на четките е много лесна, но щом си пуснал тема за такава дреболия по-добре да ти ги смени някой друг, а ти да гледаш за да научиш как става номера - единствената трудност при смяната е, че проводниците на четките са запресовани преди да ги запоят и може да не успееш да свалиш старите.
Re: малък проблем с динамото
Колега, нищо не споменаваш за нарежението на зареждане. Ти измери ли го, за да си сигурен, че проблема е в генератора? Утре намери някой приятел да го измерите. Трябва да е около 14 волта. Споменаваш, че като си запалил двигатела, са продължили да светят лампите за акумулатора и маслото. Нормално е след като запалиш, лампата на маслото да спре да свети. Ако генератора не зарежда трябва да остане да свети само лампата на акумулатора. При теб, както си писал, светят и двете лампи, което, ако е така, значи не ти подкачва и маслото, освен повредата на генератора. При смяната на четките, ако се запояват, трябва да внимаваш припоя да не навлезе по проводника на четката, защото се губи гъвкавостта. Успех с ремонта.
Последна промяна от rado_ev на Чет 24 мар 2011 21:25, променено общо 1 път.
- evgevg
- Мнения: 136
- Регистриран на: Нед 03 май 2009 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Казанлък
Re: малък проблем с динамото
Sa6eV написа:evgevg гледам 4е си на ясно
Колега не съм много наясно.

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: cecko gt и 71 госта