Дебитомер 2E Golf 3 115 к.с. - Ремонт - Успешно

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Ilarioncho
Мнения: 10
Регистриран на: Вто 06 дек 2005 11:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Дебитомер 2E Golf 3 115 к.с. - Ремонт - Успешно

Мнениеот Ilarioncho » Пет 04 мар 2011 0:07


След много ровене по форумите не открих лечение за дефектен дебитомер (разходомер) на въздуха за инжекционна система Digifant, използвана широко в модели на Volkswahen, Audi и Seat от '90-те години. Затова се наложи да експериментирам. Е, експеримента е успешен. Колата върви, та пее :-)
Време е да споделя...

В това ранно решение на инжекционна система, производителя ползва механичен дебитомер (разходомер) на въздуха от лопатков тип. Модула е обемен, тежък, сложен, чувствителен на гърмежи от газова уредба и за съжаление доста скъп. Най-евтиният, който успях да намеря на пазара струва 600 EUR. Внушителна сума на фона на вече не толкова високата цена на този автомобил.

Най-честият проблем на този тип дебитомер е изтриване на резистивният слой нанесен върху платка намираща се в "кутията" на дебитомера. По въпроса е писано.

Другата най-честа причина за авария е изкривяване на оста на лопатката вследствие на гърмеж на газовата уредба. При това изкривяване лопатката не може да се движи свободно и блокира в някакво положение. Ако е напълно затворена автомобила няма да може въобще да запали. Ако е в някакво средно положение ще върви, но оборотите на празен ход ще играят, ще гасне и/или няма да има мощност. Такъв е и моя случай. Лесно установих, че лопатката е блокирала, като я видях заседнала в средно положение.

Добреее, гръмнало е, загазили сме, сега какво е нужно да направим за да ремонтираме дефектният си, блокирал дебитомер?... Ами четете нататък.

Изображение
Сваля се капака на филтърната кутия, заедно с дебитомера.

Изображение
Развиват се четирите болта, които държат дебитомера към капака.

Изображение
Червената стрелка е демонтираният дебитомер на въздуха.
Зелената стрелка е смесителната плочка на газовата уредба. При този модел инжекцион плочката обикновено е точно тук. Няма я на автомобилите без газова уредба.
Синята стрелка е предпазният клапан на газовата уредба. Монтиран е допълнително. Може да се каже, че е задължителен при конвертиран на този модел на газ. Няма го на автомобилите без газова уредба.

Изображение
Обръщаме дебитомера обратно. Областта посочена с червена стрелка е покрита със силикон, за уплътнение. Отстранява се силикона по цялата дължина.
Под силикона се откриват малки нитчета. Доста на брой.

Изображение
С център и чук се отбелязва "център" в средата на всяко нитче за последващото посвредляване.

Изображение
Прави се на всички нитчета. След манипулацията изглеждат като в зеленото кръгче.

Изображение
Слагате в бормашината първо свредлото 4мм. Просвредлявате внимателно главите на всички нитове.
След това слагате свредлото 8 мм. Повтаряте манипулацията на всички нитове до пълното отстраняване на главите им.
Внимавайте да не пробиете цялата плочка, дебела е едва 2 мм.

Изображение
След просвредляването дебитомера изглежда така.

Изображение
С почукване и внимателно напъване отваряте дъното на дебитомера.
Вижда се къде са запирали лопатките - червените стрелки. Едната е запирала отдолу, а другата отгоре. Очевидно е, че оста се е изкривила.

Повече подробности има ТУК

http://www.smehurko.info/moto/tech/VW-Debitomer/VW-Debitomer.php




Потребителски аватар
M-I-T-A-K-A
Мнения: 283
Регистриран на: Пет 23 апр 2010 16:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Plovdiv

Re: Дебитомер 2E Golf 3 115 к.с. - Ремонт - Успешно

Мнениеот M-I-T-A-K-A » Пет 04 мар 2011 9:19


:shock :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown
Нямам думи!
Много полезна темичка,за едно от най-болните места :beer

Браво колега !!!


Потребителски аватар
poni
Мнения: 1111
Регистриран на: Вто 26 окт 2004 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Дебитомер 2E Golf 3 115 к.с. - Ремонт - Успешно

Мнениеот poni » Пет 04 мар 2011 21:17


мдаа,при мен като гръмна и малките нитове се скъсаха до един.И най-интересното беше,че клапата на дебитомера остана жива и здрава.


Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дебитомер 2E Golf 3 115 к.с. - Ремонт - Успешно

Мнениеот alexx » Пет 04 мар 2011 22:13


даа много си добър :да:
, а за пътеписите си :bowdown


kadrav7755
Мнения: 93
Регистриран на: Сря 12 апр 2006 11:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Дебитомер 2E Golf 3 115 к.с. - Ремонт - Успешно

Мнениеот kadrav7755 » Пон 21 мар 2011 12:18


пипайте смело и внимателно,подобен ремонт беше направен преди публикацията на колегата по малко "претупан" начин положителният ефект се постигна но тук е показан може би най правилният начин. :beer грешката ми беше в монтажа на плъзгача върху графитената писта.питане към колегата- при загасен двиганел какво е положението на клапата плътно затворена (опира в гумен тампон)или не и при затворено положение позисиятя на плъзгача върху пистата. :oops:


Ilarioncho
Мнения: 10
Регистриран на: Вто 06 дек 2005 11:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дебитомер 2E Golf 3 115 к.с. - Ремонт - Успешно

Мнениеот Ilarioncho » Пон 21 мар 2011 18:32


Точно така, "плътно затворена (опира в гумен тампон)". Ако не опира в тампона значи запира някъде - т.е. още е крива.

Трябва да се възстанови до състояние в което лопатката се движи съвсем леко и свободно от крайдо край - от гумения тампон до опирането на другата лопатка в стената.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 101 госта