Време е да споделя...
В това ранно решение на инжекционна система, производителя ползва механичен дебитомер (разходомер) на въздуха от лопатков тип. Модула е обемен, тежък, сложен, чувствителен на гърмежи от газова уредба и за съжаление доста скъп. Най-евтиният, който успях да намеря на пазара струва 600 EUR. Внушителна сума на фона на вече не толкова високата цена на този автомобил.
Най-честият проблем на този тип дебитомер е изтриване на резистивният слой нанесен върху платка намираща се в "кутията" на дебитомера. По въпроса е писано.
Другата най-честа причина за авария е изкривяване на оста на лопатката вследствие на гърмеж на газовата уредба. При това изкривяване лопатката не може да се движи свободно и блокира в някакво положение. Ако е напълно затворена автомобила няма да може въобще да запали. Ако е в някакво средно положение ще върви, но оборотите на празен ход ще играят, ще гасне и/или няма да има мощност. Такъв е и моя случай. Лесно установих, че лопатката е блокирала, като я видях заседнала в средно положение.
Добреее, гръмнало е, загазили сме, сега какво е нужно да направим за да ремонтираме дефектният си, блокирал дебитомер?... Ами четете нататък.

Сваля се капака на филтърната кутия, заедно с дебитомера.

Развиват се четирите болта, които държат дебитомера към капака.

Червената стрелка е демонтираният дебитомер на въздуха.
Зелената стрелка е смесителната плочка на газовата уредба. При този модел инжекцион плочката обикновено е точно тук. Няма я на автомобилите без газова уредба.
Синята стрелка е предпазният клапан на газовата уредба. Монтиран е допълнително. Може да се каже, че е задължителен при конвертиран на този модел на газ. Няма го на автомобилите без газова уредба.

Обръщаме дебитомера обратно. Областта посочена с червена стрелка е покрита със силикон, за уплътнение. Отстранява се силикона по цялата дължина.
Под силикона се откриват малки нитчета. Доста на брой.

С център и чук се отбелязва "център" в средата на всяко нитче за последващото посвредляване.

Прави се на всички нитчета. След манипулацията изглеждат като в зеленото кръгче.

Слагате в бормашината първо свредлото 4мм. Просвредлявате внимателно главите на всички нитове.
След това слагате свредлото 8 мм. Повтаряте манипулацията на всички нитове до пълното отстраняване на главите им.
Внимавайте да не пробиете цялата плочка, дебела е едва 2 мм.

След просвредляването дебитомера изглежда така.

С почукване и внимателно напъване отваряте дъното на дебитомера.
Вижда се къде са запирали лопатките - червените стрелки. Едната е запирала отдолу, а другата отгоре. Очевидно е, че оста се е изкривила.
Повече подробности има ТУК
http://www.smehurko.info/moto/tech/VW-Debitomer/VW-Debitomer.php