Проблем със стъпково моторче или ТПС - Решен.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
xalerrelax
Мнения: 3060
Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Проблем със стъпково моторче или ТПС - Решен.

Мнениеот xalerrelax » Нед 08 ное 2009 18:52


Здравейте колеги проблема е с моят голф 3 1.8mi 90к. с код на двигателя ABS.
Първо искам да кажа,че прегледах темите за подобни проблеми,но явно моя е малко по различен от намерените сходни теми,ще се опитам правилно да конкретизирам въпросите си за да можете да ме разберете и да помогнете да разрешиме проблема веднъж завинаги :banghead:
Ето и я историята на проблема-още когато купих колата мин.година проблема си стоеше,ето го и него-колата през по топлото време е с п малко проблеми защото явно мотора загрява по бързо,но големия проблем е зимата - автомобила няма стабилни ниски обороти на празен ход докато колата не поработи няколко минути и малко позагрее.След дълго четене разбрах,че проблема понякога се решава с откачане на клемите на акумулатора-но от там излиза другия проблем,който е следния.След като се закачи акумулатора отново след определения период оборотите на двигателя стоят мн високи на празен ход в рамките на 2000-3000(няма значение от горивото-бензин или газ)и още по странното е че колкото повече време минава и позагрява автомобила оборотите се повишават леко.Оборотите ги намалям като изкарам буксата на ТПС те стават в рамките на 800-1000 но са нестабилни и на следващото сутрешно палене на колата,когато е студена пак си идва болката - ниски обороти ако не изгасне ще държи 300-400 и така лека полека докато позагреее,защото наблягам че като загреее автомобила НЯМАМ проблеми с нестабилни обороти или гаснене.Затова се чудя къде е проблема?Дали в моторчето или в този тпс(несъм мн наясно с последното само знам че регулира др.клапа).Стъпковото моторче съм го свалял като повечето счупих щифтовете но всичко вътре си е наред и за тва немога да открия решение на проблема,а идва зима и ми омръзма да се правя на рали пилот с десния крак на газта да не угасне мотора когато е освободена от скорост,а с левия да натискам спирачката :не: .
Моля споделете идеи и мнения,личен или профисионален опит.

Последна промяна от xalerrelax на Нед 26 сеп 2010 8:57, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
didocv
Мнения: 57
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 11:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Проблем със стъпково моторче или ТПС

Мнениеот didocv » Нед 08 ное 2009 20:35


Колега ако имаш нещо не работещо по МИ-то при диагностика ще го покаже.Ако там е наред всичко пробвай с темп.датчик.


Потребителски аватар
tonyvvv
Мнения: 78
Регистриран на: Съб 04 юни 2005 22:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем със стъпково моторче или ТПС

Мнениеот tonyvvv » Нед 08 ное 2009 21:07


Мога да ти кажа няколко начина как да ги тестваш, но наистина най - лесно е да я провериш например с ваг ком. Моята като я взех правеше същите номера и да ти кажа станах професор по моноинжекцията.
П.С. Като откачваш клемата на ТПС вкарваш пак грешка.


Потребителски аватар
xalerrelax
Мнения: 3060
Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Проблем със стъпково моторче или ТПС

Мнениеот xalerrelax » Нед 08 ное 2009 22:20


П.С. Като откачваш клемата на ТПС вкарваш пак грешка

да ти кажа колега и аз тва си го мислех,почти бях убеден защото автомобила не работи както трябва.
До преди малко беше откачен акумулатора и пак същото високи обороти-1600 и се осеща как се прибира педала на газта,което ме навежда мисълта че нещата си работят.идеята ми е как да се опитам да намаля оборотите в този момент без да разкачем букси или по точно от стъпковото моторче да ги намаля някак си от там,но как?
Относно тука има едно място където наистина разбират от автодиагностика и в повечето случаи претупват нещата,щото винаги има колони от коли и общо зето не им се занимава с предистории и обяснения
И сега като се замислих дайте идеи как да намаля оборотите при положение че жилото е върнато до край


Потребителски аватар
didocv
Мнения: 57
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 11:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Проблем със стъпково моторче или ТПС

Мнениеот didocv » Нед 08 ное 2009 23:48


Еми там кадето се закача жилото на дросела има едно болченце.При загрял двигател трябва едвам да докосва буталцето на стъпковия.


Потребителски аватар
xalerrelax
Мнения: 3060
Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Проблем със стъпково моторче или ТПС

Мнениеот xalerrelax » Нед 08 ное 2009 23:52


Мерси колега утре ще погледна и ще пиша до колкото четах в един сайт разстоянието е 5мм


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Проблем със стъпково моторче или ТПС

Мнениеот rudoni » Пон 09 ное 2009 0:15


най- лесно става с Ваг Кома , но като си нямаш по метода на пробата. но все ми се струва ,че зазсмуква от нейде въздух? провери ли хубаво всичко ?


Потребителски аватар
xalerrelax
Мнения: 3060
Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Проблем със стъпково моторче или ТПС

Мнениеот xalerrelax » Пон 09 ное 2009 0:40


предполагам че всичко но казвайте пак да видим да не съм пропуснал нещо,иначе в една тема четох че такъв проблем прави тампона на моното ама той е сменен няма и 500 км
за ваг кома все още не разполагам с лап топ иначе кабела нее проблем


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Проблем със стъпково моторче или ТПС

Мнениеот pas1.8mi » Пон 09 ное 2009 7:49


xalerrelax написа:Мерси колега утре ще погледна и ще пиша до колкото четах в един сайт разстоянието е 5мм


Мери се с луфтомерна пластина 0,5мм,а не 5мм! :wink: Нестабилният празен ход съпроводен ли е с черен дим през Ауспуха?Ламбда сонда???


Потребителски аватар
xalerrelax
Мнения: 3060
Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Проблем със стъпково моторче или ТПС

Мнениеот xalerrelax » Пон 09 ное 2009 12:31


pas1.8mi написа:
xalerrelax написа:Мерси колега утре ще погледна и ще пиша до колкото четах в един сайт разстоянието е 5мм


Мери се с луфтомерна пластина 0,5мм,а не 5мм! :wink: Нестабилният празен ход съпроводен ли е с черен дим през Ауспуха?Ламбда сонда???

няма пушек колега неприятен мирис но смятам че тва е от катализатора и моя мотор май няма ламбда сонда разхода на колата е голям
след като откача буксата на стъпковия мотор оборотите не спадат а си остават същите и тук съм озадачен
като изкарам буксата на темп.датчик оборотите спадат малко което значи че той си работи и отпада като вариант


Потребителски аватар
GTspecial
Мнения: 563
Регистриран на: Съб 02 авг 2008 11:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем със стъпково моторче или ТПС

Мнениеот GTspecial » Пон 09 ное 2009 13:43


Ako искаш откачи буксата на стъпковия и с кабел от акумулатора го свали до крайно положение. След това навий малко болчето,отзад на моното, за да държи обороти (иначе ще гасне). Запали я и виж какво ще стане, ако проблемите продължат, заначи не е от стъпковия мотор. След това провери с мултицета положението на ТПС-а, някой да не го е местил. Някъде тук имаше една тема как се замерва ( :търсачкаа ). И ако там не е проблема тогава е от датчика за температурата...23 лева.

П.С. намерих инфо-то за ТПС-а :
winbooz написа:Това намерих за настроиката на TPS-са:
Прибира се стъпковото моторче /за празен ход/ в крайна позиция, след което се сваля буксата му. Ако не можеш да го прибереш - махаш го от моното.
Прибира се когато дадеш колата на контакт, отвориш леко дросела на ръка и същевременно без да пускаш газта натискаш главата на моторчето - то се прибира в начално положение. След което му махаш буксата и чак тогава пускаш газта.
Така дроселовата клапа е на 0 градуса - опряла е във стопорния болт на основата на моното.
При подаден контакт без да се маха буксата на ТПС /само гуменото капаче/ се измерва между пинове 1 и 2 на ТПС /трябва да е в рамките 0,19-0,21 волта/.
След което гасиш контакт, закачаш степ мотора и караш.
В руските сайтове на доста места я има тая информация за настройка на ТПС - вярвам че е точна. Моя така съм го правил, след отварянето.
Оригинала:
По поводу сдвижения ДПДЗ идея богатая. Я ее тоже не раз уже предлагал народу.Действительно, чтобы сместить ДПДЗ вверх или вниз, придется разверткой увеличить диаметр желоватой втулочки на фотке.
Я это сделал разверткой на 0.5мм больше диаметра втулки.
ВАЖНО:
Прежде, чем откручивать ДПДЗ, рекомендую сделать одно измерение, чтобы можно было выставить в 0 ДПДЗ.
Задвинуть шток РХХ. И замерить вольтметром напряжение на 1-2 ножке ДПДЗ.
Должно быть приблизительно 0.18-0.21В.
На самом деле Напряжение на 1-2 контактах ДПДЗ при закрытой заслонке может быть вплоть до 0.3 В, Только при 0.31В ЭБУ воспринимает открытие заслонки на 0.3 Градуса.
Еще один момент, при подключении вольтметра попробуйте покачать привод заслонки со стороны троса. При этом заслонку не надо открывать. Таким образом можно понять, насколько убит подшипник скольжения заслонки...


Потребителски аватар
xalerrelax
Мнения: 3060
Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Проблем със стъпково моторче или ТПС

Мнениеот xalerrelax » Пон 09 ное 2009 15:03


Много благодаря за информацията колега,но аз направих нещо и ще стане ясно довечера.
Значи като изкарах буксата на моторчето няма промяна в оборотите.Също така мерих в краищата на ТПС при свалена букса няма никво напрежение.Загледах се да потърся къде е тая пъпка дето се регулира и я видях малко на кофти място щото се разкача капака над моното вакумчета иначе немога да достигна със шестограма и го развих доста и то се поприбра съответно оборотите паднаха малко после пак разглобих всичко и ги намалих още малко и изчаках да позагрее докато достигне нормални работни градуси и наместих оборотите на 950-1000об(на бензин).Нарочно изкарах клемите отново от акумулатора да вида как ще се държи след закачане евентуално да не са вдигнат пак до 2000 об но си стояха на 950-1000об.Мотора работи добре и поотихна.Засега съм доволен от ефекта, обаче важното е довечера когато мотора изстине нацяло и времето похладнее като се кача и запаля да държи обороти,без крака ми да играе ролята на смукач,защото ми омръзна.
Сега се замислих,че може и да съм допуснал грешка задето чаках мотора да загрее,може би трябваше да ги настроя на 1000 оборота докато е студена,но ще видим.Ще следвам идеята-проба-грешка.Ако вечерта отново имам проблеми(силно се надявам да нямам :bowdown )ще се опитам да регулирам нещата по стъпките от поста на колегата по горе.
Довечера ще пиша как се развиват нещата


Потребителски аватар
xalerrelax
Мнения: 3060
Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Проблем със стъпково моторче или ТПС

Мнениеот xalerrelax » Пон 09 ное 2009 18:15


Ето го линка на клипчето - http://vbox7.com/play:1c30f59c което направих тази вечер.Колата я паля на бензин и мисля,че съм я направил на добри обороти.На клипа се вижда как след 28 секунда леко форсирам мотора за да премине на газ и там имам малки проблеми в първия момент леко падат оборотите,но после без да попадавам газ се нормализират(това се и получава на 15 сек от клипа,където колата е на бензин)и смятам че това е нормално-явно просто по бавно реагира моторчето,но съм забелязал че нее частен случай при мен,защото и в други коли съм го наблюдавал.
Единственото ми притесненние е с газта - леко са нестабилни оборотите и леко ниски(а от изпарителя немога да ги увелича достатъчно и си мисля да опъна малко жилото,но за сега няма да пипам нищо да вида как ще се държи на бензин) в дадени моменти,но на бензин ковът,което ме навежда на мисълта,че съм пооправил нещата.
Утре сутинта когато температурите са доста по-ниски ще си проличи най-явно да ли съм си решил проблема.


Потребителски аватар
tonyvvv
Мнения: 78
Регистриран на: Съб 04 юни 2005 22:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем със стъпково моторче или ТПС

Мнениеот tonyvvv » Вто 10 ное 2009 9:10


Абе човек, не бъзикай така без да знаеш какво точно правиш. Така само ще си усложниш проблема. На тези двигатели болката им е ТПС - изтъркват се пистите и не дават контакт. Симптомите са повишен разход и плюене от ауспуха на суров бензин. Друга причина - ламбда сондата. Но тя играе роля само при топъл мотор. На газ не оказва влияние, освен ако не си с ламбда контрол. Стъпковото се пробва много лесно, но както си описал по-горе изводът е че то работи. Пак те съветвам - закачи я на кодочетец, там ще си покаже какво е.


Потребителски аватар
xalerrelax
Мнения: 3060
Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Проблем със стъпково моторче или ТПС

Мнениеот xalerrelax » Вто 10 ное 2009 20:00


Моя мотор няма ламбда сонда,но мерси все пак :)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Sky_is_the_Limit и 79 госта