Странен "проблем", при опит за смяна на свещи AZD.
Странен "проблем", при опит за смяна на свещи AZD.
Колеги, може ли някой да ми каже дали мога да счупя нещо по главата като свалям свещите..... нямат никакво желание да се развъртят........ Става въпрос за голф 4, 1.6 16В, с код на двигателя AZD. Вчера започна да работи на 3 цилиндъра, махнах декоративния капак отгоре и като погледнах кабелите до всяка от бобините, бяха в ужасно състояние, прогнили и вероятно пипали на късо... Резултата е 1 бобина фира..... Свалих бобините, после опитах да развия и свещите......но не помръдват, или по-скоро мърдат но.....много сила трябва за да се развиват.... съвсем в началото "тръгват" лесно, после затяга и... край, все едно е с обратна резба и е било останало да се донатегне. Пробвах и на обратно, не посмях да прекалявам със силата, отвивал съм "хиляди" свещи/като ливайн../ и имам идея как става но, тоз двг. ме изненада. След консултация с кварталния майстор, съвета беше.... остави я да изстине или я води при мене, че тая "винтилова" глава..... Някой сблъсквал ли се е с такъв проблем, да ги напъвам ли или..... ба си та това са си свещи, кво да им е, че да не искат да се отвият......
- stefan4o
- Мнения: 19334
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Странен "проблем", при опит за смяна на свещи AZD.
Доколкото знам свещите се отвиват на топла кола. Предполагам има общо с разширението на метала, когато се нагрее 

- GREEN_lADY
- Мнения: 3094
- Регистриран на: Нед 11 май 2008 21:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Странен "проблем", при опит за смяна на свещи AZD.
пръсни му малко WD или обезмаслител нещо 

- Ivan4u
- Мнения: 460
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 20:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Странен "проблем", при опит за смяна на свещи AZD.
Когато си допреш ръката на главата и можеш да я задържиш , значи е достатъчно изстинала и можеш да работиш - закон божи . Може предния специалист преди теб да е повлякъл резби или да е намачкал свещите мъжката в гореща глава и сега да са вклинени прилично ...
Сам си противоречиш
stefan4o написа:Доколкото знам свещите се отвиват на топла кола. Предполагам има общо с разширението на метала, когато се нагрее
Сам си противоречиш

Re: Странен "проблем", при опит за смяна на свещи AZD.
Ivan4u написа:Когато си допреш ръката на главата и можеш да я задържиш , значи е достатъчно изстинала и можеш да работиш - закон божи . Може предния специалист преди теб да е повлякъл резби или да е намачкал свещите мъжката в гореща глава и сега да са вклинени прилично ..
Много гадно става, до колкото разбирам ...... остава си ми варианта със силно напъване... Да му се .... хич не ми се искаше да се прибягва до този момент...
stefan4o написа:Доколкото знам свещите се отвиват на топла кола. Предполагам има общо с разширението на метала, когато се нагрее
Сам си противоречиш
Може би е имал впредвид, колегата, че алуминия се разширява повече или се бъркам...не бих рискувал да пипам "на топло". А то пък колегата отдолу казва, че баш тогава се пипа....!!
Последна промяна от Motty на Вто 19 юли 2011 15:35, променено общо 2 пъти.
- stefan4o
- Мнения: 19334
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Странен "проблем", при опит за смяна на свещи AZD.
Мда, нямах предвид това, че свещите се разширяват там където им е резбата
Според теб защо се препоръчва на загряла кола да се развиват свещите?

Според теб защо се препоръчва на загряла кола да се развиват свещите?
- van4ooo
- Мнения: 1405
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Странен "проблем", при опит за смяна на свещи AZD.
От личен опит на моя автомобил на студен се отвиват много по лесно от на топъл двигател.Както го описваш проблема-ефекта го имаше на старите автомобили-най-долните витки на резбата са запечени с нагар и понякога развиването е доста трудно.Не зная какъв ще е проблема при теб но най добре ходи при кварталния,че за едни свещи да не свалиш главата-ако прецакаш някоя резба.
Re: Странен "проблем", при опит за смяна на свещи AZD.
Тоест да разбирам, че самата свещ, като метал, е по-здрава от главата/алуминий/ и евентуалното напъване може да доведе до повреда на резба, но не и до скъсване на свещ! Късане на свещ съм го чувал при 250 Д, на мерцовете....коренно различно е но...
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Странен "проблем", при опит за смяна на свещи AZD.
напълни отвора на свещите със спирачна течност или проникващ спрей - като казвам напълни не казва олей се
почукни ги преди развиване няколко пъти ама не по керамиката а по металната част
така или иначе ако скъсаш пред блока или я скъса "кварталниЯ" все тая
а още по-добре преди да се осере работата иди при "форумни" майстори - има ги в "сервизи"
почукни ги преди развиване няколко пъти ама не по керамиката а по металната част
така или иначе ако скъсаш пред блока или я скъса "кварталниЯ" все тая
а още по-добре преди да се осере работата иди при "форумни" майстори - има ги в "сервизи"
-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Странен "проблем", при опит за смяна на свещи AZD.
memberlist.php?mode=viewprofile&u=201
memberlist.php?mode=viewprofile&u=11
memberlist.php?mode=viewprofile&u=109721
memberlist.php?mode=viewprofile&u=883
memberlist.php?mode=viewprofile&u=115103,Който е в Перник.
На койтоо ида звъннеш няма да съжаляваш. Успех
memberlist.php?mode=viewprofile&u=11
memberlist.php?mode=viewprofile&u=109721
memberlist.php?mode=viewprofile&u=883
memberlist.php?mode=viewprofile&u=115103,Който е в Перник.
На койтоо ида звъннеш няма да съжаляваш. Успех
- Ivan4u
- Мнения: 460
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 20:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Странен "проблем", при опит за смяна на свещи AZD.
stefan4o написа:Мда, нямах предвид това, че свещите се разширяват там където им е резбата![]()
Според теб защо се препоръчва на загряла кола да се развиват свещите?
Не се препоръчва . Който ти го е препоръчал не ти е мислил доброто или се е объркал неволно

Re: Странен "проблем", при опит за смяна на свещи AZD.
Момци, благодаря за вниманието, ако не продължа темата със..."как да оправя резбата".... значи приемаме, че съм се справил, по скоро "кварталния"/то в Костинброд си е "селския", ама айде.../ се е справил!
- stefan4o
- Мнения: 19334
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Странен "проблем", при опит за смяна на свещи AZD.
Ivan4u написа:stefan4o написа:Мда, нямах предвид това, че свещите се разширяват там където им е резбата![]()
Според теб защо се препоръчва на загряла кола да се развиват свещите?
Не се препоръчва . Който ти го е препоръчал не ти е мислил доброто или се е объркал неволно
А тогава как според теб се замерва компресия на загрял двигател?
- Ivan4u
- Мнения: 460
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 20:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Странен "проблем", при опит за смяна на свещи AZD.
Компресия се мери и на студен и на загрят и на 'марен' . Как ли ? Както се замерва компресия - разкачаш кабела на свещта , развиваш свещта , зануляваш компресометъра , завиваш комресометъра на мястото на свещта , в колата човек/маймуна/магаре върти контактния ключ и двигателя превърта 4-5-6 оборота , като през това време газта е на макс .
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта