Превъртяла ми е резбата на картера (не мога да затегна пробката) за източване на маслото). Каква е старата резба и каква трябва да се нареже и, съответно, каква пробка и къде в София може да ми свършат манипулацията качествено, без да на*ерат повече положението?
ПП> решението на случая е на 2 стр.
превъртяла резба на картер - Г4 1.8 - решен!
- DimoNN
- Мнения: 1055
- Регистриран на: Вто 17 апр 2007 21:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
превъртяла резба на картер - Г4 1.8 - решен!
Последна промяна от DimoNN на Пон 28 мар 2011 19:43, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: Нед 07 дек 2008 19:47
- Автомобил: Vokswagen Pasat B3
- Двигател: PF 1988
- Местоположение: Русе
Re: превъртяла резба на картер - Г4 1.8
Смъкваш картера и на СО заваряваш друга гайка със същата резба(ако е железен картера) или си вземаш друг картер. Няма много метал за да нарежеш нова резба.
Re: превъртяла резба на картер - Г4 1.8
DimoNN написа:Превъртяла ми е резбата на картера (не мога да затегна пробката) за източване на маслото). Каква е старата резба и каква трябва да се нареже и, съответно, каква пробка и къде в София може да ми свършат манипулацията качествено, без да на*ерат повече положението?
И на мен ми се е случвало.Легнах под картера и с медчик-следващият по- голям диаметър
нарязах нова резба.Останалото е лесно.Никакво сваляне на картера.Успех.
Все пак зависи и от Ф-то на пробката,а резбите са обикновено М.Диаметъра - с шублер.
- DimoNN
- Мнения: 1055
- Регистриран на: Вто 17 апр 2007 21:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: превъртяла резба на картер - Г4 1.8
каква е точно резбата на старата пробка и каква нова да си взема (от каква кола)
Re: превъртяла резба на картер - Г4 1.8
DimoNN написа:каква е точно резбата на старата пробка и каква нова да си взема (от каква кола)
Добре де,нали старата е в теб.Покажи я на някой и той ще ти каже.
А новата може да е и обикновен болт с М резба.
- DimoNN
- Мнения: 1055
- Регистриран на: Вто 17 апр 2007 21:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: превъртяла резба на картер - Г4 1.8
пич, ако е в мен няма да питам, нали? мога да си я измеря, но за да го напрявя, трябва да си източа маслото и после да обикалям и да търся без кола! Никой ли не знае М-колко е резбата и стъпката колко е? Мисля си, че на всички 4-ки (поне на бензинките) трябва да е еднаква?
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: превъртяла резба на картер - Г4 1.8
M14x1,5x22
-
- Мнения: 411
- Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: превъртяла резба на картер - Г4 1.8
виждам съм по магазините специален метчик направен за резбите на картерите..има ги във всички размери и не бяха скъпи нещо от сорта около 10лв
- vasko__2
- Мнения: 1017
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: превъртяла резба на картер - Г4 1.8
Пробка купуваш от Фелиция дизел.Внимавай като нарязваш новата резба ,метчика да е иделано центрован.Ако нарежеш с дори малък наклон,после ще тече.Тогава вече ще трябва дихтунга с кръгло сечение или да обгориш нова медна дихтунга.Тогава медта омеква и вече ще може да прилепне плътно.Ако центроваш добре,всичко ще е точно.
- DimoNN
- Мнения: 1055
- Регистриран на: Вто 17 апр 2007 21:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: превъртяла резба на картер - Г4 1.8
Благодаря за отговорите. Зачетох се за варианти за поправка и има 3 варианта:
1. навива се по-дълга пробка (или болт - ако няма подходяща дължина, взима се дълъг болт и се скъсява после до нужната дължина) и ако резбата на картера е по-дълга от оригиналната пробка - проблемът е решен най-безболезнено;
2. нарязва се нова резба и се слага нова пробка с новата резба;
3. нарязва се нова резба и на нея се навива едно такова цилиндърче (предварително се намазва с лепило против развъртане), което отвън е с новата резба, а отвътре със старата. След това се навива старата пробка. За този вариант не знам къде се продават такива комплекти (освен в интернет).
Ще пробвам с 1-вия вариант, дано стане.
1. навива се по-дълга пробка (или болт - ако няма подходяща дължина, взима се дълъг болт и се скъсява после до нужната дължина) и ако резбата на картера е по-дълга от оригиналната пробка - проблемът е решен най-безболезнено;
2. нарязва се нова резба и се слага нова пробка с новата резба;
3. нарязва се нова резба и на нея се навива едно такова цилиндърче (предварително се намазва с лепило против развъртане), което отвън е с новата резба, а отвътре със старата. След това се навива старата пробка. За този вариант не знам къде се продават такива комплекти (освен в интернет).
Ще пробвам с 1-вия вариант, дано стане.
- dalgia-73
- Мнения: 450
- Регистриран на: Пет 16 юли 2010 17:00
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: BKC
- Местоположение: Силистра
Re: превъртяла резба на картер - Г4 1.8
Колега потърси свестен стругар с опит .Предполага се че при него ще има подходящи метчици.Може и втулка да ти направи.Ако искаш пробваи първо да ти направят нова пробка .Ако резбата е 14х1,5,да стане 14,5х1,5,като резбата се нарязва на нож и се прави леко конусна.Успех Ако беше по близко щях да пробвам да ти я направя.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: превъртяла резба на картер - Г4 1.8
Аз нямам такъв нож, с който да направя толкова малка вътрешна резба, а и остава дребната подробност, че трябва да качиш и картера на струга - и ножа и качването на картера на струга не са невъзможни, но със сигурност са много сложни.
Потърси стругар да ти направи втулка с леко конусна резба пак М14х1,5външна и М10(примерно) вътрешна - за вътрешната е желателно да си намериш предварително някаква малка пробка и да правиш вътрешната резба за готовата пробка да не правиш и пробка на струга. Не е желателно да използваш обикновен болт за пробка защото те не са струговани, размерите им не са точни и за да не капе ще трябва да стягаш по-силно.
При навиването на втулката конусната резба ще се стегне много яко и после едва ли ще се развие.
По-лесен вариант е ако намериш метчик с някаква цолова резба с външен диаметър около 14,5 - 15мм, ама нямам таблица в момента и не мога да ти кажа точно какъв метчик да търсиш, ако правиш нова резба трябва наистина много да се постараеш да не накланяш метчика, както е писал vasko__2.
Потърси стругар да ти направи втулка с леко конусна резба пак М14х1,5външна и М10(примерно) вътрешна - за вътрешната е желателно да си намериш предварително някаква малка пробка и да правиш вътрешната резба за готовата пробка да не правиш и пробка на струга. Не е желателно да използваш обикновен болт за пробка защото те не са струговани, размерите им не са точни и за да не капе ще трябва да стягаш по-силно.
При навиването на втулката конусната резба ще се стегне много яко и после едва ли ще се развие.
По-лесен вариант е ако намериш метчик с някаква цолова резба с външен диаметър около 14,5 - 15мм, ама нямам таблица в момента и не мога да ти кажа точно какъв метчик да търсиш, ако правиш нова резба трябва наистина много да се постараеш да не накланяш метчика, както е писал vasko__2.
- dragozow
- Мнения: 920
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 8:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: превъртяла резба на картер - Г4 1.8
Моята също покапваше и доливах половин литър на 1000 км. На последната смяна на маслото казах на майстора да го погледне. Направи нещо и вече не тече, вече 5000 км не съм долял капка. Даже си мислих че не ми работи датичка и поглеждах два пъти 

- DimoNN
- Мнения: 1055
- Регистриран на: Вто 17 апр 2007 21:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: превъртяла резба на картер - Г4 1.8
къде продават хубави метчици (1,2 или 1,2,3), а не комбинирани? Тези комплекти за разпробиване на резба, за които спомена tarikat89 къде се продават?
- Namesata
- Мнения: 728
- Регистриран на: Пон 14 яну 2008 17:31
- Автомобил: VW PASSAT USA
- Двигател: KR 16V 9A
- Местоположение: София
Re: превъртяла резба на картер - Г4 1.8
Лично мое мнение понеже съм виждал последствията е да се свали катрера.
На цедката на маслената помпа се набиват яко парчета от резбата не даи си боже да премине цедката........(използваите въображение )

На цедката на маслената помпа се набиват яко парчета от резбата не даи си боже да премине цедката........(използваите въображение )

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта