превъртяла резба на картер - Г4 1.8 - решен!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
DimoNN
Мнения: 1055
Регистриран на: Вто 17 апр 2007 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

превъртяла резба на картер - Г4 1.8 - решен!

Мнениеот DimoNN » Съб 26 мар 2011 10:10


Превъртяла ми е резбата на картера (не мога да затегна пробката) за източване на маслото). Каква е старата резба и каква трябва да се нареже и, съответно, каква пробка и къде в София може да ми свършат манипулацията качествено, без да на*ерат повече положението?


ПП> решението на случая е на 2 стр.

Последна промяна от DimoNN на Пон 28 мар 2011 19:43, променено общо 1 път.




slavi7575
Мнения: 104
Регистриран на: Нед 07 дек 2008 19:47
Автомобил: Vokswagen Pasat B3
Двигател: PF 1988
Местоположение: Русе

Re: превъртяла резба на картер - Г4 1.8

Мнениеот slavi7575 » Съб 26 мар 2011 10:34


Смъкваш картера и на СО заваряваш друга гайка със същата резба(ако е железен картера) или си вземаш друг картер. Няма много метал за да нарежеш нова резба.


panzar
Мнения: 4
Регистриран на: Сря 23 мар 2011 17:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BGR

Re: превъртяла резба на картер - Г4 1.8

Мнениеот panzar » Съб 26 мар 2011 14:19


DimoNN написа:Превъртяла ми е резбата на картера (не мога да затегна пробката) за източване на маслото). Каква е старата резба и каква трябва да се нареже и, съответно, каква пробка и къде в София може да ми свършат манипулацията качествено, без да на*ерат повече положението?


И на мен ми се е случвало.Легнах под картера и с медчик-следващият по- голям диаметър
нарязах нова резба.Останалото е лесно.Никакво сваляне на картера.Успех.
Все пак зависи и от Ф-то на пробката,а резбите са обикновено М.Диаметъра - с шублер.


Потребителски аватар
DimoNN
Мнения: 1055
Регистриран на: Вто 17 апр 2007 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: превъртяла резба на картер - Г4 1.8

Мнениеот DimoNN » Съб 26 мар 2011 14:31


каква е точно резбата на старата пробка и каква нова да си взема (от каква кола)


panzar
Мнения: 4
Регистриран на: Сря 23 мар 2011 17:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BGR

Re: превъртяла резба на картер - Г4 1.8

Мнениеот panzar » Съб 26 мар 2011 15:18


DimoNN написа:каква е точно резбата на старата пробка и каква нова да си взема (от каква кола)

Добре де,нали старата е в теб.Покажи я на някой и той ще ти каже.
А новата може да е и обикновен болт с М резба.


Потребителски аватар
DimoNN
Мнения: 1055
Регистриран на: Вто 17 апр 2007 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: превъртяла резба на картер - Г4 1.8

Мнениеот DimoNN » Съб 26 мар 2011 16:06


пич, ако е в мен няма да питам, нали? мога да си я измеря, но за да го напрявя, трябва да си източа маслото и после да обикалям и да търся без кола! Никой ли не знае М-колко е резбата и стъпката колко е? Мисля си, че на всички 4-ки (поне на бензинките) трябва да е еднаква?


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: превъртяла резба на картер - Г4 1.8

Мнениеот pedalchobaba » Съб 26 мар 2011 18:22


M14x1,5x22


tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: превъртяла резба на картер - Г4 1.8

Мнениеот tarikat89 » Съб 26 мар 2011 18:28


виждам съм по магазините специален метчик направен за резбите на картерите..има ги във всички размери и не бяха скъпи нещо от сорта около 10лв


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 1017
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: превъртяла резба на картер - Г4 1.8

Мнениеот vasko__2 » Съб 26 мар 2011 19:31


Пробка купуваш от Фелиция дизел.Внимавай като нарязваш новата резба ,метчика да е иделано центрован.Ако нарежеш с дори малък наклон,после ще тече.Тогава вече ще трябва дихтунга с кръгло сечение или да обгориш нова медна дихтунга.Тогава медта омеква и вече ще може да прилепне плътно.Ако центроваш добре,всичко ще е точно.


Потребителски аватар
DimoNN
Мнения: 1055
Регистриран на: Вто 17 апр 2007 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: превъртяла резба на картер - Г4 1.8

Мнениеот DimoNN » Съб 26 мар 2011 22:20


Благодаря за отговорите. Зачетох се за варианти за поправка и има 3 варианта:

1. навива се по-дълга пробка (или болт - ако няма подходяща дължина, взима се дълъг болт и се скъсява после до нужната дължина) и ако резбата на картера е по-дълга от оригиналната пробка - проблемът е решен най-безболезнено;

2. нарязва се нова резба и се слага нова пробка с новата резба;

3. нарязва се нова резба и на нея се навива едно такова цилиндърче (предварително се намазва с лепило против развъртане), което отвън е с новата резба, а отвътре със старата. След това се навива старата пробка. За този вариант не знам къде се продават такива комплекти (освен в интернет).

Ще пробвам с 1-вия вариант, дано стане.


Потребителски аватар
dalgia-73
Мнения: 450
Регистриран на: Пет 16 юли 2010 17:00
Автомобил: VW Touran
Двигател: BKC
Местоположение: Силистра

Re: превъртяла резба на картер - Г4 1.8

Мнениеот dalgia-73 » Съб 26 мар 2011 22:36


Колега потърси свестен стругар с опит .Предполага се че при него ще има подходящи метчици.Може и втулка да ти направи.Ако искаш пробваи първо да ти направят нова пробка .Ако резбата е 14х1,5,да стане 14,5х1,5,като резбата се нарязва на нож и се прави леко конусна.Успех Ако беше по близко щях да пробвам да ти я направя.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: превъртяла резба на картер - Г4 1.8

Мнениеот ktamen » Нед 27 мар 2011 1:07


Аз нямам такъв нож, с който да направя толкова малка вътрешна резба, а и остава дребната подробност, че трябва да качиш и картера на струга - и ножа и качването на картера на струга не са невъзможни, но със сигурност са много сложни.
Потърси стругар да ти направи втулка с леко конусна резба пак М14х1,5външна и М10(примерно) вътрешна - за вътрешната е желателно да си намериш предварително някаква малка пробка и да правиш вътрешната резба за готовата пробка да не правиш и пробка на струга. Не е желателно да използваш обикновен болт за пробка защото те не са струговани, размерите им не са точни и за да не капе ще трябва да стягаш по-силно.
При навиването на втулката конусната резба ще се стегне много яко и после едва ли ще се развие.
По-лесен вариант е ако намериш метчик с някаква цолова резба с външен диаметър около 14,5 - 15мм, ама нямам таблица в момента и не мога да ти кажа точно какъв метчик да търсиш, ако правиш нова резба трябва наистина много да се постараеш да не накланяш метчика, както е писал vasko__2.


Потребителски аватар
dragozow
Мнения: 920
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 8:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: превъртяла резба на картер - Г4 1.8

Мнениеот dragozow » Нед 27 мар 2011 7:31


Моята също покапваше и доливах половин литър на 1000 км. На последната смяна на маслото казах на майстора да го погледне. Направи нещо и вече не тече, вече 5000 км не съм долял капка. Даже си мислих че не ми работи датичка и поглеждах два пъти :)


Потребителски аватар
DimoNN
Мнения: 1055
Регистриран на: Вто 17 апр 2007 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: превъртяла резба на картер - Г4 1.8

Мнениеот DimoNN » Нед 27 мар 2011 13:00


къде продават хубави метчици (1,2 или 1,2,3), а не комбинирани? Тези комплекти за разпробиване на резба, за които спомена tarikat89 къде се продават?


Потребителски аватар
Namesata
Мнения: 728
Регистриран на: Пон 14 яну 2008 17:31
Автомобил: VW PASSAT USA
Двигател: KR 16V 9A
Местоположение: София

Re: превъртяла резба на картер - Г4 1.8

Мнениеот Namesata » Нед 27 мар 2011 13:22


Лично мое мнение понеже съм виждал последствията е да се свали катрера.
На цедката на маслената помпа се набиват яко парчета от резбата не даи си боже да премине цедката........(използваите въображение )

:)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта