Проблем и клапи за топъл/студен антифриз - байпаси

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
aiptek
Мнения: 479
Регистриран на: Нед 12 авг 2007 21:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Проблем и клапи за топъл/студен антифриз - байпаси

Мнениеот aiptek » Вто 25 яну 2011 12:28


Колеги здравейте!
Карам Голф 3 1997г. с следния проблем

Радиатора на парното не загрява изобщо а в същото време в колата не е чак толкова студено (като за без парно).
Въпроса ми е от какво може да е и как да се оправи.
Можели да се избегне сваляне на табло и ако се налага свалянето бихте ли ми дали линкове с идея ръководства и видео за тава как да сваля таблото и да ремонтирам парното и както е тръгнало и всички въздуховоди уплътнения и тн.

Насочил съм внимание към байпсите.Но не мога да ги открия ...ударете едно рамо :)

Благодаря предварително.

Последна промяна от aiptek на Пет 01 апр 2011 13:15, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
basata-user
Мнения: 1036
Регистриран на: Пет 26 фев 2010 19:08
Автомобил: pasat b5
Двигател: 1.8T AEB
Местоположение: САНДАНСКИ-ЛОНДОН
Контакти:

Re: Проблем с радиатора на парното

Мнениеот basata-user » Вто 25 яну 2011 12:36




Потребителски аватар
kcars
Мнения: 245
Регистриран на: Вто 29 апр 2008 21:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Проблем с радиатора на парното

Мнениеот kcars » Вто 25 яну 2011 20:39


Днес с това се знимавах в студа,ако се наложи смяна на радиатор купи по скъп но качествен.Миналата година го правих това упражнение плюс клапи.Продали са ми некачествен радиатор благодарение на което когато позагрее колата купето се изпълва с финна мъгла.Има много теми със снимки затова няма да изпадам в подробности.За да спестиш време и нерви таблото излиза без да се вади волана и лостовете за мигачи и чистачки,твърдя го от опит.Получаа се и при коли,които не са с регулация на волана във височина.


Потребителски аватар
aiptek
Мнения: 479
Регистриран на: Нед 12 авг 2007 21:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с радиатора на парното

Мнениеот aiptek » Пет 01 апр 2011 12:03


kcars написа:Днес с това се знимавах в студа,ако се наложи смяна на радиатор купи по скъп но качествен.Миналата година го правих това упражнение плюс клапи.Продали са ми некачествен радиатор благодарение на което когато позагрее колата купето се изпълва с финна мъгла.Има много теми със снимки затова няма да изпадам в подробности.За да спестиш време и нерви таблото излиза без да се вади волана и лостовете за мигачи и чистачки,твърдя го от опит.Получаа се и при коли,които не са с регулация на волана във височина.


Тези клапи за топлия/студен въздух ли са?някой ги наричат байпаси... били казал къдеса те защото явно проблема ми е от тях.
Никъде около радятора не е мокро но радиатора е студен ,явно не достига топла вода до него.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19324
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Проблем и клапи за топъл/студен антифриз - байпаси

Мнениеот stefan4o » Пет 01 апр 2011 12:09


Ако са тези клапани, за които аз се сещам виж маркучите, които отиват към парното. Преди да влязат в купето трябва да минат през тези два клапана. Помежду си изходящият и входящият са свързани с тънко маркучле. Така е при Мк2, предполагам при Мк3 е същото. Като големина приличат малко на бензинова помпа, цилиндрични са.


Потребителски аватар
aiptek
Мнения: 479
Регистриран на: Нед 12 авг 2007 21:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем и клапи за топъл/студен антифриз - байпаси

Мнениеот aiptek » Пет 01 апр 2011 12:17


Колега ... много ще се радвам на една снимка защото като отворя капака и виждам 1 милион маркучета.страх ме е да резна някой който ще се окаже не този който ми трябва и става фаллллл.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19324
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Проблем и клапи за топъл/студен антифриз - байпаси

Мнениеот stefan4o » Пет 01 апр 2011 12:28


Ами в момента ти пиша от служебен компютър и нямам снимки качени на него. По принцип не би трябвало да ги объркаш кои са. Радиаторът на парното е с два щуцера много близки един до друг, по това ще го познаеш. По-добри жокери не знам как да ти дам.


Потребителски аватар
aiptek
Мнения: 479
Регистриран на: Нед 12 авг 2007 21:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем и клапи за топъл/студен антифриз - байпаси

Мнениеот aiptek » Пет 01 апр 2011 13:03


Казаха ми че въпросните байпаси при топло време се затваряли за да не допускат топъл антифриз да отива към парното с цел да духа по стъдено в купето ... а зимно време се отваряли за да влиза топъл антифриз в радиатора с цел да загрява по бързо.
Затова знам че служат тези клапи (байпаси)

На тези снимки вижда ли се въпросния мъркуч

ИзображениеИзображениеИзображение


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Проблем и клапи за топъл/студен антифриз - байпаси

Мнениеот pas1.8mi » Пет 01 апр 2011 13:41


Точно от тези снимки нищо не се вижда! mhihi Ако знаеш кое е сервото на спирачките(спирачна помпа+4 бр. тръбички...),маркучите са точно в ляво от него(поглед с/у двигателя)! :wink:


Потребителски аватар
aiptek
Мнения: 479
Регистриран на: Нед 12 авг 2007 21:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем и клапи за топъл/студен антифриз - байпаси

Мнениеот aiptek » Съб 02 апр 2011 1:15


Утре суринта ще поогледам и ако не наемря къде са ще снимам пак.


Потребителски аватар
aiptek
Мнения: 479
Регистриран на: Нед 12 авг 2007 21:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем и клапи за топъл/студен антифриз - байпаси

Мнениеот aiptek » Пон 04 апр 2011 12:16


Ами не мога да намеря и тази помпа.
Знам само че това на снимката е казанчето за хидравликата

Изображение

Кажете горе долу на къде да насоча апарата за да направя снимка да може да ми кажете с точност....


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Проблем и клапи за топъл/студен антифриз - байпаси

Мнениеот pas1.8mi » Пон 04 апр 2011 21:34


Това където си го оградил е казнчето за хидравликата!Ако знаеш кое е запалителната бобината,двата маркуча са на 10 см под нея,леко в ляво!Снимките ги прави в посока от фаровете към предното стъкло!Според мен се ориентирай към сервиз или приятел с технически познания,да не направиш някоя сериозна беля.... :?


Потребителски аватар
aiptek
Мнения: 479
Регистриран на: Нед 12 авг 2007 21:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем и клапи за топъл/студен антифриз - байпаси

Мнениеот aiptek » Пон 04 апр 2011 21:44


Така ли изглеждад маркучите ....

Изображение

Някой колега по близо до мен София - Красно село ... няма ли желание да удари едно рамо


Потребителски аватар
aiptek
Мнения: 479
Регистриран на: Нед 12 авг 2007 21:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем и клапи за топъл/студен антифриз - байпаси

Мнениеот aiptek » Съб 09 апр 2011 0:05


Май няма желаещи :(


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем и клапи за топъл/студен антифриз - байпаси

Мнениеот zfa159 » Съб 09 апр 2011 1:13


Ами на нас сервиза ни е в Красна Поляна на един ** разстояние от Красно Село.Ела,ще ти обяснявам на дълго и на широко кое как и защо,нали с това се занимавам :)
Ето тук имаш всичко,което ти трябва,за да ме издириш -> Цък
Утре (събота) съм тамо от 10:30 до към 15:00,дрънни една жица на телефона,който е посочен в темата и ела да си говорим,на драго сърце ще ти обърна внимание и ще ти кажа какво да правиш :)
За да си работиш по-спокойно,е хубаво да си откачиш и тръбите за фреона на климатика,мога да ти събера фреона,за да не го изхвърлиш и после да го плащаш целия...а като гледам и от снимките,тече ти компресора за климатика (омазняването по него е белег за това) ;)
:beer



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 170 госта