типтроник или шестстепенна
типтроник или шестстепенна
Заслужава ли си да сменя автоматичната скоростна кутия с шестстепенна (понеже автоматика е с проблем) колата е Г4 1.9 131к.с Дайте идеи дали си струва...
- ludiq1918
- Мнения: 340
- Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:02
- Автомобил: Honda Civic
- Двигател: D14A2 - 1997
- Местоположение: Свищов + други ;)
Re: типтроник или шестстепенна
Голяма играчка е, да сменяш автоматик с ръчна. по добре си търси същата като твоята от някъде, че ще се смени направо. Не че не може да се смени автоматик с ръчна, но си иска голяма играчка и компютъра ще трябва да се бутне.
Re: типтроник или шестстепенна
колега,вече трети месец откакто съм с счупени скорости,то не беше търсене на корпуси,на турбини...айде след тва мозъка на скоростите нещо не му беше наред,после се оказа че самия комп.на колата е за адапция и не тръгва и не тръгва както трябва,можеби защото съм попадал и на много читави майстори дето се казва,но вече нямам нерви да се разправям,та за тва питам дали си заслужава ако и сложа шестстепенна.дават ми бартер да прайме ръчни за автомат?
- ludiq1918
- Мнения: 340
- Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:02
- Автомобил: Honda Civic
- Двигател: D14A2 - 1997
- Местоположение: Свищов + други ;)
Re: типтроник или шестстепенна
Ако е чист бартер кутията и знаеш, че е в добро състояния я вземай, и си намери добър майстор да ти направи трансплантация, и да ти направи, и настройката на компа после. Но ще ти трябва и съединител за тази ръчна кутия, само не знам но предполагам че маховика може и той да трябва да се смени, а може и да пасне.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: типтроник или шестстепенна
Аз съм правил такава трансплантация,само че на Пасат В3,но принципа и частите са горе-долу същите.Трябват ти много много неща.
Като за начало ръчната кутия,то е ясно.След това к-т съединител за нея,заедно с маховика (съеднителя се избира по двигателя,защото маховика е различен за различните дигатели,както и феродото и въобще целия съединител).Маховика при автоматика няма нищо общо с този за ръчната кутия,защото маховика при автомата дефакто е и помпата за налягането на маслото (това може да е глупост,ама маховика няма нищо общо и се води турбина технически,по спомен,не съм добре запознат с автоматиците,ама маховика им е доста огромен и вътре има масло и разни лагерчета и какво ли не
).След това ти трябват помпи за съединителя - горна и долна,както и връзката между тях,както и нова конзола с педали,защото ти имаш само два,а ти трябват три.После скоростен лост заедно с предавателния механизъм до отпред,за да можеш да включваш скорости и разни други неща.
С километража се оправяш лесно,защото датчика за скорост от автомата става на ръчната кутия и няма да имаш проблем с отчитането на километрите.Карета и полуоски не съм убеден,че стават,понеже са различни за различните ръчни кутии,както и за автоматиците.
Най-добре е да намериш цяла кола донор,като твоята и да се смъква наред всичко,което трябва за твоята.Смъква се кутията,полуоскте,механизъма със скоростния лост,конзолата с педалите,помпите на съединителя,маховика заедно със съединителя и т.н. и се сади при теб.
в случая с Пасат-а си стана и нямаше проблеми,освен че на 9A двигател (2.0 16V 136 коня),сложихме ръчна кутия от 1.8 моно 90 коня и до 3-та таиз кола си мрази гумите и ти лепи езика на челото,ама такава ни донесе човека
Като за начало ръчната кутия,то е ясно.След това к-т съединител за нея,заедно с маховика (съеднителя се избира по двигателя,защото маховика е различен за различните дигатели,както и феродото и въобще целия съединител).Маховика при автоматика няма нищо общо с този за ръчната кутия,защото маховика при автомата дефакто е и помпата за налягането на маслото (това може да е глупост,ама маховика няма нищо общо и се води турбина технически,по спомен,не съм добре запознат с автоматиците,ама маховика им е доста огромен и вътре има масло и разни лагерчета и какво ли не

С километража се оправяш лесно,защото датчика за скорост от автомата става на ръчната кутия и няма да имаш проблем с отчитането на километрите.Карета и полуоски не съм убеден,че стават,понеже са различни за различните ръчни кутии,както и за автоматиците.
Най-добре е да намериш цяла кола донор,като твоята и да се смъква наред всичко,което трябва за твоята.Смъква се кутията,полуоскте,механизъма със скоростния лост,конзолата с педалите,помпите на съединителя,маховика заедно със съединителя и т.н. и се сади при теб.
в случая с Пасат-а си стана и нямаше проблеми,освен че на 9A двигател (2.0 16V 136 коня),сложихме ръчна кутия от 1.8 моно 90 коня и до 3-та таиз кола си мрази гумите и ти лепи езика на челото,ама такава ни донесе човека

Последна промяна от zfa159 на Пон 11 апр 2011 7:36, променено общо 1 път.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: типтроник или шестстепенна
Колега ако искаш да стане сравнителни лесно и евтино ти трябва кола донор.На тая кола маховика е демпферен и си е комплект със съединителя.Играчката е голяма ,но за кола на тия години няма нищо по добро от тва да се оттървеш от автомата 
Иначе предполагам ,че сегашната ти кутия не тръгва ,щото там като тръгне едното нещо и сичко друго по кутията е за смяна и ремонта скача на 2-3к лева.При тебе ако е била свършила турбината затлачила е маслото ,запушила е управлнието(за тва са барали мозъка),ма то пък като не е притискало са тръгнали сега другите фрикциони и изобщо филма е голям
.Да не говорим ,че дори може да е тръгнало всичко от фрикционите ,ама да са тръгнали да сменят други неща.Иначе тва дето са ти казали ,че компа иска да се адаптира според мен някой майстор се опитва да се "изтрие" 

Иначе предполагам ,че сегашната ти кутия не тръгва ,щото там като тръгне едното нещо и сичко друго по кутията е за смяна и ремонта скача на 2-3к лева.При тебе ако е била свършила турбината затлачила е маслото ,запушила е управлнието(за тва са барали мозъка),ма то пък като не е притискало са тръгнали сега другите фрикциони и изобщо филма е голям


Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 56 госта