:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Пробит радиатор на климатика?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Пробит радиатор на климатика?

Мнениеот aradovanov » Пет 15 апр 2011 11:04


Здравейте
Ново 20.
Днес ходих за обслужване на климатика и майстора го хвана че радиатора е пробит, а и доста изгнил в доланата си част.
Какво може да се направи по въпроса?
Заварка не става - долната тръба е много изгнила цялта.
Втора употреба?
Някой да препоръча марка за нов на приемлива цена?

Всички радиатори за Г3 с оригинален климатик еднакви ли са?
Моя е Г3 '95 1Z.




Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Пробит радиатор на климатика?

Мнениеот aradovanov » Пет 15 апр 2011 14:01


Цени за нови с отстъпка:

Чайна - 120лв.
Nissens - 165лв.
Behr - 240лв.

От трите избрах средното :Mr Green Fun

Друг въпрос:
Майстора каза че имало някакъв филтър на фреона за смяна.
Дайте повече инфо за какво служи и каква марка да търся?


IvanZag
Мнения: 99
Регистриран на: Пон 18 фев 2008 10:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пробит радиатор на климатика?

Мнениеот IvanZag » Пет 15 апр 2011 16:24


Здравей колега, тук ще намериш отговора на въпроса за филтъра viewtopic.php?f=17&t=82949&hilit=%D1%83%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B9%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE+%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%BA . Смених миналата година филтър/дехидратора на пасата. Марката беше - International (Китайски-най-вероятно) цената беше 50лв.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пробит радиатор на климатика?

Мнениеот zfa159 » Пет 15 апр 2011 17:58


заварка никога не е решение.Проблемът е точно това,че изгниват отвън,както и отвътре.Решението така или иначе е смяна.Аз Nissens не ги харесвам,писал съм не 1 и 2 пъти защо и 100% топзи Ниссенс,който си сложил,не е истински (оригиналните Нисенс-и за климатични системи в представителството на Nissens за БГ са по 300-400лв ).Менте Nissens ontirah na edno Audi A4,като клиента си го донесе от някъде и изкара цели 2 седмици,след което си изляло фреона на земята от 9 отделни дупки,от тогава съм проклел тази марка и не се занимавам с нея.
Аз работя с NRF и съм доволен от цена/качество.International са китайчета,ама карат 2-3 години без проблеми.Има вариант и Geri,немски,на средна цена 200-250лв които са на едно и също качество с NRF-a.
Behr-а и той не е истински за тази цена - оригиналния Behr-Hella за тази кола е около 700лв,не помня точно,понеже проверявах отдавна.
Има и други варианти,като UM непример - това е словенски радиатор,евтин като цена,сравително качествен,една идея по-добър от International-a.За Голф 3 беше около 150-160лв и съм монтирал и хората не са се оплакали от тях.
Дано да си имал късмет с радиатора.А за да не гният,се мият всяка пролет,понеже иначе задържат пясък и сол от зимата и им се разказва играта.Пък и миенето е важно и за добрата работа на климатика през горещите летни дни.
Успех!
:beer


Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Пробит радиатор на климатика?

Мнениеот aradovanov » Пет 15 апр 2011 19:31


На двойката която имах сложих обикновен радиатор за охлаждането Нисенс, честно да кажа бях много доволен, нямах никакъв проблем няколко години.
Дано не си прав и да държи! Още не съм го сложил, като го монтират и покарам ще споделя впечатления.

Това за миенето на радиатора не го знаех и е важна информация!


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Пробит радиатор на климатика?

Мнениеот emo-gar » Пет 15 апр 2011 20:41


zfa159,този радиатор е алуминий-нали?Има ли възможност за BY-PASS на долната изгнила тръба,на "цветна заварка".Гледал съм в една фирма в София-носят такива радиатори и ги заварява една госпожа..А после какво ги правят в сервизите,промиват ли системата,така ли ги забучват..де да беше медно-няма грижа-и горелка и AgCu има..


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пробит радиатор на климатика?

Мнениеот zfa159 » Пет 15 апр 2011 22:18


Ами може,да.Байпасира се тръбата и всичко е ок,но има друг проблем.Ако е изгнила една,то след кратко време ще изгние и друга.Драмата им е,че не е само алуминий,ами е сплав с други метали и точно другите метали гният.Принципно може да се завари,ако да кажем е ударен и за това се е пробил,иначе няма смисъл.Отвън може да е перфектен и пак да е изгнил целия,защото гният и от вътре.Маслото при автоклиматиците поглъща ужасно много влага (безумно хигроскопично е) и ако не се сменя на време (2 години) ,започва да отделя една киселина при насищането си с влага,която такова майката на системата отвътре,а отвън и влиаят всичките климатични условия.
Другия проблем е,че радиатора може да е ок след заварката,но като дойде жегата,да се издъни,защото работното налягане на фреона в частта високо налягане,където попада и кондензатора (този радиатор) при горещо време е от сорта на 20 бара,докато в покой и неработещ климатик е до 5-6 бара,а при 20-тина градуса и работещ климатик,около 10 бара.
По повод заварките - задължително след заваряване на радиатора,се промива с една гадост,специално за климатични системи,която чисти цялата мизерия от вътре и + това гони влагата,ако е влизала такава.То струва 30-тина лв за литър,ама е задължително да се използва,ако радиатора е заваряван (това важи и за тръби и т.н.)
Аз лично избягвам да ги нося да ги заваряват (иначе имам човек за това),понеже като теглиш чертата,ако се издъни на друго място си е тотално нерентабилно за клиента,да го зварява.Заварява се,ако е ударен да кажем (камъче го е ударило и пробило 1-2 тръбички) ако общото състояние иначе му е добро.
:beer



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 86 госта