Помощ при избор на Голф 4

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
seikon
Мнения: 80
Регистриран на: Нед 04 мар 2007 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Помощ при избор на Голф 4

Мнениеот seikon » Сря 16 мар 2011 11:34


Здравейте на всички!
Спрял съм се на Голф 4 или Бора 1.6 101 к.с след 2000 г. Моля, колеги които имат впечатления от двигателя или други неща да споделят. Интересува ме имали някакви типови проблеми с мотора или купето, колко излиза първоначалното обслужване или изобщо къде са слабите места на тези автомобили? Към момента карам Голф 3 1.6 пълна инжекция 75 к.с. Благодаря предварително




Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2721
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Re: Помощ при избор на Голф 4

Мнениеот k_garchev » Сря 16 мар 2011 11:37


:търсачкаа :търсачкаа :търсачкаа :търсачкаа :търсачкаа


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Помощ при избор на Голф 4

Мнениеот icefire » Сря 16 мар 2011 11:49


Колега, буквално през три дни се пускат теми за избор на Голф 4 или Бора... Моторът, към който си се насочил се монтира и на двете, така че може да четеш всичко. Аз самият преди 4-5 дни си писах (за пореден път) мнението за този мотор... потърси малко...

Ето ти като за начало: posting.php?mode=quote&f=5&p=2776640

Ако използваш търсачката, ще си намериш четиво за една седмица напред ;)

Иначе с две думи: 1.6 101 к.с. има 4 различни мотора, най-популярният в БГ е АКЛ, който е и най-лесен за поддръжка. Във форума малко хора ще го препоръчат, защото го намират слаб за купето на Г4. Щом си карал обаче Г3 с 1.6 75 к.с. пълен инжекцион, АКЛ-ът ще ти се види по-вървежен (карал съм и двете). Щом търсиш след 2000 г, търси направо след 2002-ра, защото тогава вече проблемът с прословутата скоростна кутия DUU е изгладен.


Потребителски аватар
Deo88
Мнения: 2673
Регистриран на: Пет 31 авг 2007 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Панагюрище

Re: Помощ при избор на Голф 4

Мнениеот Deo88 » Сря 16 мар 2011 12:04


Относно купето мога само да ти препоръчам да го прегледаш изцяло ! Отдолу пода , задният мост отвсякъде , предното окачване , магаш подкалниците и гледаш под тях . От към интериора за да го прегледаш както трябва трябва да надигаш мокета , корите на вратите също можеш да свалиш ( ако някой ти даде тази възможност ) Има още неща , но това са първите , за които се сетих ...


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Помощ при избор на Голф 4

Мнениеот icefire » Сря 16 мар 2011 12:24


Deo88 написа:Относно купето мога само да ти препоръчам да го прегледаш изцяло ! Отдолу пода , задният мост отвсякъде , предното окачване , магаш подкалниците и гледаш под тях . От към интериора за да го прегледаш както трябва трябва да надигаш мокета , корите на вратите също можеш да свалиш ( ако някой ти даде тази възможност ) Има още неща , но това са първите , за които се сетих ...


Колега, аз ако си продавам колата и някой почне да ми сваля корите на вратите и да ми дърпа мокета.... death Едва ли някой ще му позволи.

Съветът ми към колегата е да гледа колата цялостно - това за мен е решаващото при стара кола.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Помощ при избор на Голф 4

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 16 мар 2011 13:18


И за кво точно да ги дърпа толкова обстоино при условие ,че Г4 е с поцинковано купе и няма проблеми с ръждата ?


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Помощ при избор на Голф 4

Мнениеот icefire » Сря 16 мар 2011 14:16


Всяка следваща тема за избор на голф4 или на тема кой мотор е най-добър става все по-безсмислена.

Освен в темата, която постнах в предичното си мнение, тук също има инфо за този мотор, който ти разглеждаш:
viewtopic.php?f=5&t=202205&hilit=%D0%B8%D0%B7%D0%B1%D0%BE%D1%80+%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D1%84

По-общо инфо, което ще ти е полезно с оглед информация и за другите двигатели. Най-правилният избор е информираният. Като научиш повече за другите алтернативи, може да си промениш решението за 1.6:

viewtopic.php?f=5&t=226561&hilit=%D0%B8%D0%B7%D0%B1%D0%BE%D1%80+%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D1%84

viewtopic.php?f=5&t=187572&hilit=%D0%B8%D0%B7%D0%B1%D0%BE%D1%80+%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D1%84

viewtopic.php?f=5&t=150890&hilit=%D0%B8%D0%B7%D0%B1%D0%BE%D1%80+%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D1%84

viewtopic.php?f=5&t=212829&hilit=%D0%B8%D0%B7%D0%B1%D0%BE%D1%80+%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D1%84

viewtopic.php?f=5&t=232084&hilit=%D0%B8%D0%B7%D0%B1%D0%BE%D1%80+%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D1%84

viewtopic.php?f=5&t=212224&hilit=%D0%B8%D0%B7%D0%B1%D0%BE%D1%80+%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D1%84

viewtopic.php?f=5&t=210599&hilit=+%D0%B8%D0%B7%D0%B1%D0%BE%D1%80+%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D1%84

Не може всеки ден да говорим едно и също. Колега, прегледай тези теми и ако след това имаш конкретен въпрос относно даден модел, тогава питай спокойно :beer

PS. В търсачката излизат още десетки теми за същото...


Потребителски аватар
seikon
Мнения: 80
Регистриран на: Нед 04 мар 2007 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Помощ при избор на Голф 4

Мнениеот seikon » Сря 16 мар 2011 18:31


Смятам, че въпросите ми са достатъчно смислени и точни. За съжаление не съм намерил отговор на въпросите си и заради това съм пуснал цяла тема! Тук говорим за 1.6 мотор 8 клапана, а не за други каквито са в препратките за сравнения между другите двигатели. Другото беше в подтекст за разликите в купетата т.е. окачванията на двата вида. Моля не ме препращайте към търсачката аз не искам да знам кой друг двигател как гори или как върви или т.н. Моля колега с такъв мотор да сподели за впечатленията.
P.S. Проблема с безсмислените теми се получават от това, че на подобен въпрос като моя почват веднага убеждения за по-голям двигател, за как 1.6 не носил купето и т.н.


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Помощ при избор на Голф 4

Мнениеот icefire » Сря 16 мар 2011 18:58


Колега, в темите, които съм ти показал, пише и за моторите, за които ти питаш. Въпреки че заглавието на тези теми не е същото като твоето, все пак има полезна обща информация.

Конкретно към твоя въпрос, както ти написах 2 мения по-нагоре в темата, 1,6 8 клапана само по себе си нищо не означава. Моторите, които отговарят на това твое условие, са: AEH, AKL, APF и AVU. Всичките са с мощност 74 kW (101 ps), с изключение на AVU, той е 75 kW (за 1 кВ отива в графата със скъпия данък) и е с друго впръскване, като и четирите са с 8 клапана. Това имах предвид, когато те подканих да питаш по-конкретно.

Аз лично карам AKL на Бора и мога да споделя опит и впеатление само от него:

За мен върви прилично, преди това съм карал Г3 ABU и има осезаема разлика във вървежа. При теб ще е още по-осезаема, т.к. Голф 4 хечбек е с 50 кг по-лек от Бора седан. Поддръжката е по-скъпа отколкото при Г3, но по-евтина от други мотори на Г4, тъй като моторът е атмосферен и няма демпферен махових. Относно разхода - поне при мен извънградко с 90 излиза 6,5 литра, а последния път, когато го мерих, показа 8 като смесен разход от 40 км в София и 60 км извънградско. Само градски разход никога не съм засичал и нямам такова намерение, защото е прекалено относително.

Вижам, че си питал и за типични проблеми с купето. Такива няма с нито един Г4, защото, както ти написа колегата Rabbit_TDI е с поцинковано купе и няма проблеми с ръждата. Особено пък ако е от Италия, рискът намалява още повече.

Големият проблем на този мотор, което го прави и така заклеймяван в нашия форум, са проблемите със скоростната кутия. DUU, както и останалите, които започват с D и се монтират на този мотор, имат тенцендията да дефектират. Затова, както вече ти написах, щом си се ориентирал към кола след 2000 г., гледай да е поне от 2002-ра. Юли 2001-ва е преломният момент, като от тогава вече не слгат DUU на тези мотори. С новите СК изезва повишеният риск. Аз, да чукам на дърво, не съм имал досега проблеми, макар че колата ми е от 1999-та, но и аз се грижа за кутията. Сменил съм й маслото, сложил съм добавка и не я насилвам със спортно каране (този мотор изобщо не става за спортно каране).

Не на последно място, данъкът е от евтините, нещо от сорта на 35 лв/годишно ми беше.

Ами това са моите впечатления. Ако имаш други въпроси, питай. Успех с покупката.


Потребителски аватар
seikon
Мнения: 80
Регистриран на: Нед 04 мар 2007 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Помощ при избор на Голф 4

Мнениеот seikon » Сря 16 мар 2011 20:08


OK
Това е вече отговор заради, който пускам темата. Благодаря за което! Ако има други мнения, моля споделете!


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Помощ при избор на Голф 4

Мнениеот joker » Сря 16 мар 2011 22:33


Аз лично като си търсих Г-4, 1.6 и нетурбинирания 1.8 ги изключих заради високите обороти при които се достига макс.въртящ момент...остава вариантът с 2.0 и 2.3 и естествено най-добрият 1.8Т(който конкурира дизела,ама не и по разход :) ...


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Помощ при избор на Голф 4

Мнениеот icefire » Чет 17 мар 2011 0:22


Е да де, ама колегата нали каза, че не иска да го убеждаваме за по-големи мотори... В крайна сметка, като собственик на AKL, мога да кажа, че върви много прилично като за обема си и поддръжката и данъка му са по-евтини. Забравих да добавя - може да се газифицира безпроблемно, един газов инжекцион и се возиш вече с доста по-ниски разходи за гориво. Информацията за разхода, която съм дал по-горе, е на бензин, аз газ нямам.

Аз първоначално търсех 1.8 125 hp или 2.0 115 hp, като хвърлях по едно око и на 2.3 V5, но просто попаднах на запазен автомобил 1.6 и реших, е не е за изпускане.. и изобщо не съжалявам, даже напротив, надминава ми очакванията. Със сигурност има значение и какви финанси си си подготвил за след покупката. Ако не са много, AKL-ът е добро бюджетно решение.

Само че, именно поради причината, спомената от joker, такава кола се кара в по-високи обороти, което несъмнено скъсява живота на двигателя. Имай го това предвид. Като си търсиш 1.6, трябва да е доста запазена и предишният собственик да я е поддържал :!:

ПП. Изобщо не искам да "рекламирам" 1.6, защото аз имам такъв, просто изтъквам предимствата му, както и единствения конструктивен недостатък - скоростната кутия. Всичко останало - вървеж, комфорт и т.н. са относителни и зависят от гледната точка.


Потребителски аватар
seikon
Мнения: 80
Регистриран на: Нед 04 мар 2007 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Помощ при избор на Голф 4

Мнениеот seikon » Чет 17 мар 2011 6:56


Аз ясно си давам сметка, че 2.0 мотора е по-добрият вариант - но ме притесняват две работи. 1.Данъка и 2. Доколкото виждам има монтирани 2 ламбда сонди, като втората следи за работата на катализатора. Колата която ще взема ще я газифицирам с ГИ. И от там равносметката дали да се набуташ със скоростна кутия (не знам ремонта колко излиза при 1.6) или да си плащаш по 120 лв. данък отгоре и да му мислиш само за ламбда сондите.


Потребителски аватар
mania
Мнения: 1749
Регистриран на: Съб 27 яну 2007 11:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Помощ при избор на Голф 4

Мнениеот mania » Чет 17 мар 2011 8:16


По мое мнение ФВ се купува от 1.8 нагоре (освен Поло). По-добри мотори с по-дълъг живот. Няма го (ужким) проблемът със скоростите, който е налице при 1.6. За разхода, предполагам знаеш, важно е по-скоро как караш, а не кубатурата. Аз бих ти препоръчал да търсиш 1.8 без турбо (ако не се лъжа има такъв).


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: Помощ при избор на Голф 4

Мнениеот hitman0013 » Чет 17 мар 2011 20:31


то, че 1.8турбо на бора няма да намери, няма.Но доколкото виждам 2.0 е по-опростен и непретенциозен към обороти мотор-такъв който не иска постоянно ръчкане на предавки в града.Ако не се лъжа е и с метални колектори идеални за газ, и е масов мотор за бора.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 76 госта