От минерално към полусинтетика Motul 10W40

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
IvoG
Мнения: 861
Регистриран на: Вто 13 юни 2006 14:27
Автомобил: Golf III
Двигател: 2.0 AGG
Местоположение: София

От минерално към полусинтетика Motul 10W40

Мнениеот IvoG » Пет 15 сеп 2006 16:09


Здравейте колеги!
Имам следното питане: скоро ще сменям маслото и трябва да реша дали този вариант е удачен.
Малко предистория: докарах си голфчето от Германия и го карах с полусинтетика 10W40, но тъй като гореше масло минах на 15W40(BP). После пак 15W40(Мотул) минах общо 20хил с минерално. Смених гумичките на клапаните, сега не харчи масло и се чудя дали не е проблем да мина пак на полусинтетика 10W40(а идва и зима), но четох мнения по форума че не е хубаво да се сменя типът масло. Сега е на 200хил. мисля реални защото го спазарих лично от Германия беше на 170хил. 2004г. но пак няма гаранция.
Мерси предварително :!:




Потребителски аватар
dxd
Мнения: 1174
Регистриран на: Съб 11 фев 2006 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот dxd » Пет 15 сеп 2006 16:57


Не се занимавай с глупости :wink: Карах с полусинтетика и си лапаше по 1л на 8000км-смених и аз гумички на клапаните и сега съм с Кастрол 15-40 Хай милидж и колата направо заспа-за нашите мотори само минералка няма какво да му стане-само по-добре ще му е не по зле :wink: И аз като тебе имах тая дилема пред себе си и сега ти гарантирам че 100% това е решението 15-40 нищо не сменяй :wink:


Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот rusiq_24 » Пет 15 сеп 2006 17:00


Ами аз мисля че 10W40 е по добрия вариант и най вече затова че идва зима а ако си сигурен в мотора си давай направо с 5W40 пълна синтетика.А за преминаването от един вид на друг проблем няма стига да източиш старото :lol:


Потребителски аватар
dxd
Мнения: 1174
Регистриран на: Съб 11 фев 2006 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот dxd » Пет 15 сеп 2006 17:04


Само да питам и какво като идва зима :?: Сега ще се почне един дебат за вискозитета :lol: Да не би да се износи двигатела по-бързо или що.... :?: :lol:


RSI
Мнения: 126
Регистриран на: Нед 25 юли 2004 12:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот RSI » Пет 15 сеп 2006 18:02


Извинявам се, че е в темата на колегата, но и мен ме вълнува при смяна от минерално към полусинтетика трябва ли да се прави нещо, като промиване на двигатела с разните гадости, дето ги продават за тая цел или може само да се източи минералното и да се сипва полусинтетика?


Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот rusiq_24 » Пет 15 сеп 2006 18:37


dxd написа:Само да питам и какво като идва зима :?: Сега ще се почне един дебат за вискозитета :lol: Да не би да се износи двигатела по-бързо или що.... :?: :lol:
Ами не знам колега не разбирам ,то по твоята логика дай да си караме с М10Д кво му е :wink:


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Пет 15 сеп 2006 19:00


ами незнам кое е "екстра за моторите ни" :) аз карам с 0w50 (или 0w60, не помня точно) и му едно Убавичко на мотора :) направо пее :)

П.П. 15w масло критчната му точка на изпомпване е -20 градуса :) а и много преди критичната точка (демек и малко под 0 да е) маслото е много по-гъсто и по-нетечливо - това означава сутрин тормоз за стартера, тормоз за клапаните (докато се напълнят повдигачите), тормоз за целия двигатл първите няколко минути, докато се постопли масалцето и потече по "вените" му! 10w40 най-малко слагай, ако искаш да ти се отплаща автомобила с безпроблемна работа! А и 5w50 да сложиш хич няма да му е лошо, вече въпрос на личен избор :)

П.П. Ей тази тема е истината за маслата


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пет 15 сеп 2006 19:11


Извинявам се, че е в темата на колегата, но и мен ме вълнува при смяна от минерално към полусинтетика трябва ли да се прави нещо, като промиване на двигатела с разните гадости, дето ги продават за тая цел или може само да се източи минералното и да се сипва полусинтетика?

понеже този въпрос е разискван мога да синтезирам ;) : ако не го промиеш - не е страшно защото новото ще ти измие мръсотиите и ще ги завлече във филтъра ;) с една промивка си намаляваш дозата от боклуци в новото масло ... а бе музика по желание е малко... :) ако ти се дава 15 лева за Лики Моли , дето се върти 300км в маслото - даваш ги , ако не - правиш ги на бира и кебапчета :)


Потребителски аватар
naskogolf
бърз голфаджия
Мнения: 1138
Регистриран на: Сря 08 юни 2005 9:33
Автомобил: Passat B 7 Alltrack
Двигател: 2 CFG 2014
Местоположение: София

Мнениеот naskogolf » Пет 15 сеп 2006 19:17


Вземи си 10w40 полусинтетично и карай смело.


hristian37
Мнения: 1594
Регистриран на: Чет 24 ное 2005 15:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот hristian37 » Пет 15 сеп 2006 20:33


dxd написа:Не се занимавай с глупости :wink: Карах с полусинтетика и си лапаше по 1л на 8000км-смених и аз гумички на клапаните и сега съм с Кастрол 15-40 Хай милидж и колата направо заспа-за нашите мотори само минералка няма какво да му стане-само по-добре ще му е не по зле :wink: И аз като тебе имах тая дилема пред себе си и сега ти гарантирам че 100% това е решението 15-40 нищо не сменяй :wink:


Да това е самата истина+това че пове4ето вносни масла са ментета(работя сега като дистрибутор на испански масла)мойта кола незнам на колко км но масло не харчи карал съм ч с 10в40 кастрол магнетик , арал и мобил и най добре работи с Приста супер бензин 15в40- и знам 4е е оригинално. За пример ще кажа за Валволина - на българския пазар се внася Валволин от МакПетролуим - Македония, оригинален няма а от запознати съм чувал(дали е така незнам) че рафинерията в Русе е по хубава и обурудвана с по съвременни машини отколкото македонската.Кастрола е изцяло турски - пак говоря за българския пазар-до преди 2 години се намираше и германски но ве4е не- вие си решавате какво да правите но ви съветвам да изберете БЪЛГАРСКОТО и няма да съжалявате :idea:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 15 сеп 2006 20:45


Християне, щом имаш наблюдения, я ни светни какви масла тогава е най добре да ползваме, ако исключим българските (Не ми се обяснява на какво миришеше Пристата, която се излъгах да си сипя на Трабантчето в деня, в който ми блокира мотора му!)
Не се заяждам, аз съм един от хората, които наистина ги интересува


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пет 15 сеп 2006 20:56


изберете БЪЛГАРСКОТО и няма да съжалявате Idea

Добре бе колега, ама има една турско -българска дума , която разваля всичко ( не по лошите машини, не по лошите материали...) и това е думата кяр!" След като виждам , как слагат боклуци в хляба, вода в месото,лой и боя в салама - и ти си мислиш, че нашите производители не правят постоянни опити да Е** дявола у воздуха?!? Аиде , моля ти се !!! И на всичко отгоре тука няма закон или "орган" ( хаха орган ;) ) които да ги спре..... как да си взема нещо от Бг , когато за малко по скъпо си купуваш поне надеждата, че не си прецакан...пак .... :cry:


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пет 15 сеп 2006 22:06


Стига с тези масла...

Разлика между 10-40 и 15-40 е само при студен старт... и в издръжливоста на маслото..
първото е по-добре за зимата.. вж musura какво пише..а и е полусинтетика, което му придава по-дъготрайни качества...

Има малък шанс двг.. малко повече да харчи от полусинтетиката.. нямам обяснение, но поне при мен май така се получава...

Но гледай да е изпитано и най-вече не ментак...

Мотул е много уважавана марка тук из форума.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Пет 15 сеп 2006 22:19


musura написа:....


wili98 написа:....Мотул е много уважавана марка тук из форума.


:да: Много уважавам Мотула, особено за моето дизелче беше много добре. Карах полусинтетика Мотул 4100, 10-50


Потребителски аватар
inter
Мнения: 141
Регистриран на: Вто 19 апр 2005 1:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот inter » Пет 15 сеп 2006 22:29


Аз съм твърдо за пълната синтетика , разбира се ако е добър двигателя. На мойта и слагам Aral tronic 0W40 , сменям на 15 000 км
и не доливам въобще.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 76 госта