Голф 4 1.6 SR AKL Проблем с температурата на двигателя и оборотите
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Чет 26 май 2011 20:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ruse
Голф 4 1.6 SR AKL Проблем с температурата на двигателя и оборотите
Здравеите,да почна от самото начало от 1 година съм сопственик на VW GOLF 4 1.6 SR двигател AKL.След като го купих немина много време и имах проблем с двигателя гореше яко масло,направих основен ремонт ( маслена пoмпа, основни и биелни лагери,бутала сегменти нова глава пален комплект,ремаци ролки водна помпа всички датчици термостат и тн.....)почети нов двигател.Така през зимата го разработвах внимателно парвите 1500 км не сам вдигал повеч от 3000 оборота на двигателя.Сега съм да 3000 км и пак го жаля,но се появи страния проблем тез дни след като се дигнаха температутите наван.Стрелката на температурата немарда от 90 градоса след като покарам повече от 20 мин в гратцки режим се вклучват вентилаторите на 2 степен и колата се форсирва сама до 4500 оборота само когато карам бавно и спокоино,не съм с стъпково моторче а с жило и това немога да го контолирам по ниъв начин.Изгасяли двигателя непали . Правя му диагностика няма грешки всичко ОК .Направих си исперимент карам го на по високи обороти 3500 -4500 в града и изван града проблем няма.На къкво може да се дължи това поведение?
Последна промяна от sevdalinkarov на Пет 27 май 2011 0:11, променено общо 1 път.
- Presian
- Мнения: 490
- Регистриран на: Съб 17 юли 2010 17:30
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: BAG
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с температурата на двигателя и оборотите
Като за начало си купи правописен и граматически речник. Препоръчвам ти този на БАН.
А относно оборотите и температурата провери термодатчик.
А относно оборотите и температурата провери термодатчик.
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Чет 26 май 2011 20:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ruse
Re: Проблем с температурата на двигателя и оборотите
За правописа извинете, а за термодатчика е нов наскоро го взех за 90 лв.
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Чет 26 май 2011 20:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ruse
Re: Проблем с температурата на двигателя и оборотите
Малко късно пиша по темата , проблема е решен .Адаптиране на почети всички датчици и системи по колата и синхронизиране с борд компютъра. Направиха го в оторизиран сервиз на VW за Русе (Хоби Кар), за 25 лв смешни пари който ми спестиха много ядове . От сервиза ми обясниха как и защо се е получил проблема . Когато се подменят почети всички дачици и системи като при мен , без да се адаптират към борд компютъра. Той влиза в авариен чек режим на определен брой работни часове на двигателя , понеже засича че двигателя работи нормално но му липсват голяма час от старите дачици. И затова тества сам двигателя на високи обороти за 5 минути и ако всичко по негови дани е наред спира авариния чек режим и приема за момента че нещата са ОК. Това се повтаря отново и отново на определения брой работни часове . А мъките спряха с убочаването на всички системи и дачици.
Re: Голф 4 1.6 SR AKL Проблем с температурата на двигателя и оборотите
Кусно, късно колко да е късно, само 9 години! Радвам се че си оправил проблема, но такова нещо за пръв път чувам.
А и друго не ми дава мира, как си с механична дросел (с жило) и ще се форсира сама.
А и друго не ми дава мира, как си с механична дросел (с жило) и ще се форсира сама.
Re: Голф 4 1.6 SR AKL Проблем с температурата на двигателя и оборотите
vandu написа:А и друго не ми дава мира, как си с механична дросел (с жило) и ще се форсира сама.
И моя дросел е с жило. Махнах маркуча на въздушния филтър от него да изчистя мръсотията. Не съм го свалял от колата, нито съм му изключвал буксата. Запалих, покарах - нямаше проблеми. После чистих стъпковото моторче. Него го разкачих от буксата, че иначе няма начин. Няколко дни след монтажа имах случка да запаля двигателя и да изфорсирам до към 2500. Някакси бавно се изфорсира, оборотите паднаха до 1000 и сама ги вдигна до 1500. Като позагря закова на 800. В движение не ми го е правило. Още ми е странно защо се получи така [emoji849]
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Голф 4 1.6 SR AKL Проблем с температурата на двигателя и оборотите
[quote="vandu"]Кусно, късно колко да е късно, само 9 години! Радвам се че си оправил проблема, но такова нещо за пръв път чувам.
А и друго не ми дава мира, как си с механична дросел (с жило) и ще се форсира сама.[/quote]
Глупав въпрос.
А и друго не ми дава мира, как си с механична дросел (с жило) и ще се форсира сама.[/quote]
Глупав въпрос.
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: Голф 4 1.6 SR AKL Проблем с температурата на двигателя и оборотите
Нека температурният датчик да изпляска и да почне да показва -30 градуса при загрял двигател, и ще видиш едни 5000 оборота на празен ход, или автопилот на скорост.
Re: Голф 4 1.6 SR AKL Проблем с температурата на двигателя и оборотите
Значи скапващ се темп датчик е причината за това самофорсиране [emoji849]
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: Голф 4 1.6 SR AKL Проблем с температурата на двигателя и оборотите
rld прегледай и за спукани места на маркуча за въздух и особено на малката връзка с двигателя където са т.нар. маслени пари.
Не е задължително температурния датчик да е 100% виновник. Ако е той със сигурност след загасяне на мотора при такова форсиране, двигателя ще е задавен и няма да може да запали няколко минути. При теб по-скоро става въпрос за адаптиране на дросела след чистенето. След 200-300км ще се самоадаптира. А ако не ти се чисти повече дросел клапа-изолирай големия гофриран маркуч за въздух от този за маслените пари. А маслените пари изведи с някакъв маркуч долу под скоростната кутия.
Не е задължително температурния датчик да е 100% виновник. Ако е той със сигурност след загасяне на мотора при такова форсиране, двигателя ще е задавен и няма да може да запали няколко минути. При теб по-скоро става въпрос за адаптиране на дросела след чистенето. След 200-300км ще се самоадаптира. А ако не ти се чисти повече дросел клапа-изолирай големия гофриран маркуч за въздух от този за маслените пари. А маслените пари изведи с някакъв маркуч долу под скоростната кутия.
Re: Голф 4 1.6 SR AKL Проблем с температурата на двигателя и оборотите
Няма спукано по маркуча, маслените пари са изведени ниско под въздушния филтър в дунапренен филтър, но маркуча също е здрав. На темп датчик му се чудя - колата държи 92-94 градуса по магистралата в тези жеги, стрелката не мърда от средата.
Като казваш, че двигателя нямало да запали се сещам две неща - като карам градско с много гасене и палене на двигателя, има случай на петото или шестото палене колата да се по задави и да трябва да държа повече ключа. Но пък акумулатора е падал към 8,7 волта докато паля.
И като дам контакт на студен двигател и изчакам 2-3 минути пак така пали по трудно.
Забравих да спомена, че става въпрос за форд фокус 1,6 2000
Като казваш, че двигателя нямало да запали се сещам две неща - като карам градско с много гасене и палене на двигателя, има случай на петото или шестото палене колата да се по задави и да трябва да държа повече ключа. Но пък акумулатора е падал към 8,7 волта докато паля.
И като дам контакт на студен двигател и изчакам 2-3 минути пак така пали по трудно.
Забравих да спомена, че става въпрос за форд фокус 1,6 2000
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 170 госта