Загрява над 90 градуса с пуснат климатик?
- GTI_VW
- Мнения: 40
- Регистриран на: Пон 18 юни 2007 21:14
- Автомобил: Golf 3 GTI 1993
- Двигател: 2.0 115hp 2E
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Загрява над 90 градуса с пуснат климатик?
Здравейте колеги искам да попитам дали има някакъв проблем с климатика когато го пусна в най - горещите дни и карам извън града градусите стигат до 95 даже може може и малко отгоре. Като го спра градусите падат до 80-85. Колата е GTI 2E Двигател.
- Mega
- Мнения: 444
- Регистриран на: Чет 01 юли 2004 17:11
- Автомобил: VW Bora 1.8 - 4Motion
- Двигател: AGN - 125
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Загрява над 90 градуса с пуснат климатик?
... Перки, перки
Както казва колегите виж си перката дали се пуска втората скорост.

- GTI_VW
- Мнения: 40
- Регистриран на: Пон 18 юни 2007 21:14
- Автомобил: Golf 3 GTI 1993
- Двигател: 2.0 115hp 2E
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Загрява над 90 градуса с пуснат климатик?
Благодаря ви колеги за отговорите
Ще видя перката дали включва втората степен.

- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Загрява над 90 градуса с пуснат климатик?
Прегледай и почисти мухите и листата от радиатоарите , особенно натъпканите между двата , сериозно говоря , патил съм
.

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Загрява над 90 градуса с пуснат климатик?
Ето ти няколко добри причини :
1.Лично от моят Пасат,като го купих,държеше 100-110 градуса с климатик :

2.лошо охлаждане на кондензатора и високи налягания на фреона.Това се гледа с манометър,най-добре на стенд.Общо взето причини за това има много :
1.не работи 2-ра степен на перките,когато трябва и фреона седи постоянно на 20 и нагоре атмосфери (отговаря на 80 градуса,които седят пред водния ти радиатор и няма как да не ти прегрява).Причини за това - датчик (пресостат),перка,кабели,управление.
2.повече фреон в системата,от колкото трябва - тогава не работи ефективно климатика и ако е малко повече,се усеща лоша работа по жегите.
3.частично запушване по системата - най-често дехидратора.Тогава преди него фреона държи бесни налягания постоянно,а след него са по-малки,заради което хем има студено,хем се тормози и прегрява.
Общо взето на ред с тези неща може да имаш проблем с термостата и т.н. ама се съмнявам.
Иначе това не са нормални температури за колата.При 95 градуса тръгва 1-ва степен на охлаждането и е нормално да крепи 90-95.Термостат отваря напълно на 102 градуса,а втора степен на перката тръгва на чак 105 градуса.Съответно охлаждането се води за нарушено,когато колата вдигне 105 и нагоре градуси,теоретично.По моите разбирания на 100 вече си е прегряла и има проблем,заради което ти казвам какво трябва да се види.
Днес се борих с един Сеат с ABF,печка (2.0 16V за не знаещште,един от най-загряващите мотори на VW) .Същата работа,ама с климатик загряваше до 120 градуса (прегрял как си трябва).Оказа се комплексно - изгорял предпазител за 2-ра степен на перките (там е яката перка с отделен 50А предпазител за втора степен),прецакан пресостат,който не пуска 2-ра степен и фреона прегрява кондензатора и грее водния радиатор,6 тона мизерия между двата радиатора отпред (това на снимката бледнее).След отстраняване на всичкото това,колата с пуснат климатик не мина 90 градуса въобще,а на вън беше 35 и нагоре градуса...
1.Лично от моят Пасат,като го купих,държеше 100-110 градуса с климатик :

2.лошо охлаждане на кондензатора и високи налягания на фреона.Това се гледа с манометър,най-добре на стенд.Общо взето причини за това има много :
1.не работи 2-ра степен на перките,когато трябва и фреона седи постоянно на 20 и нагоре атмосфери (отговаря на 80 градуса,които седят пред водния ти радиатор и няма как да не ти прегрява).Причини за това - датчик (пресостат),перка,кабели,управление.
2.повече фреон в системата,от колкото трябва - тогава не работи ефективно климатика и ако е малко повече,се усеща лоша работа по жегите.
3.частично запушване по системата - най-често дехидратора.Тогава преди него фреона държи бесни налягания постоянно,а след него са по-малки,заради което хем има студено,хем се тормози и прегрява.
Общо взето на ред с тези неща може да имаш проблем с термостата и т.н. ама се съмнявам.
Иначе това не са нормални температури за колата.При 95 градуса тръгва 1-ва степен на охлаждането и е нормално да крепи 90-95.Термостат отваря напълно на 102 градуса,а втора степен на перката тръгва на чак 105 градуса.Съответно охлаждането се води за нарушено,когато колата вдигне 105 и нагоре градуси,теоретично.По моите разбирания на 100 вече си е прегряла и има проблем,заради което ти казвам какво трябва да се види.
Днес се борих с един Сеат с ABF,печка (2.0 16V за не знаещште,един от най-загряващите мотори на VW) .Същата работа,ама с климатик загряваше до 120 градуса (прегрял как си трябва).Оказа се комплексно - изгорял предпазител за 2-ра степен на перките (там е яката перка с отделен 50А предпазител за втора степен),прецакан пресостат,който не пуска 2-ра степен и фреона прегрява кондензатора и грее водния радиатор,6 тона мизерия между двата радиатора отпред (това на снимката бледнее).След отстраняване на всичкото това,колата с пуснат климатик не мина 90 градуса въобще,а на вън беше 35 и нагоре градуса...
- GTI_VW
- Мнения: 40
- Регистриран на: Пон 18 юни 2007 21:14
- Автомобил: Golf 3 GTI 1993
- Двигател: 2.0 115hp 2E
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Загрява над 90 градуса с пуснат климатик?
Мерси колега много подробна и изчерпателна информация. При първа възможност ще проверя тези неща които си споменал, че сега имам повечко работа преди да изляза в отпуска и колата почти не я карам.
-
- VW експерт
- Мнения: 13423
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia + Peugeot 308 T9 SW
- Двигател: AQY 2001 + Pure Tech 2017
- Местоположение: Враца
Re: Загрява над 90 градуса с пуснат климатик?
Здравейте колеги!
В тия жеги и постоянна работещ климатроник,температурата се покачва доста.
Термостата ми е изправен,перките работят и на двете скорости.
Обаче тия дни ходих в А1 и попитах за датчика,който пуска перките.
Моят е 95/102 градуса.Оня ден при една диагностика видях Т на водата 106гр и малко се шашнах.
В магазина имат и датчик пускащ перките при 90/95 градуса.Та има ли смисъл при харченето на тези близо 25лв.
Поздрави
В тия жеги и постоянна работещ климатроник,температурата се покачва доста.
Термостата ми е изправен,перките работят и на двете скорости.
Обаче тия дни ходих в А1 и попитах за датчика,който пуска перките.
Моят е 95/102 градуса.Оня ден при една диагностика видях Т на водата 106гр и малко се шашнах.
В магазина имат и датчик пускащ перките при 90/95 градуса.Та има ли смисъл при харченето на тези близо 25лв.
Поздрави
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Загрява над 90 градуса с пуснат климатик?
Ами реално погледнато при работещ климатроник,перките са предимно на 2-ра степен в жегите и общо взето датчика не играе в този случай,защото налягането на фреона постоянно е високо и перките бичат здраво. Трябва да видиш следните неща :
1. да се измери налягането на фреона в системата - може да е по-високо от нормалното,което много пречи на охлаждането на радиатора,както и натоварва повече двигателя...то може да е по-високо от мръсна пита на кондензатора, от частично запушен дехидратор, от повече фреон и т.н. Трябва да се тества и дали при 16-18 атмосфери,пресостата пуска 2-ра степен на вентилаторите (често дефектират пресостатите).
2. ако налягането на фреона е ок и перките си тръгват, тогава минаваш нататък - разглобяваш отпред и миеш радиаторите
3. ако и там няма проблем, тогава вече трябва да се ориентираш към проблем със самата охладителна система - задръстена пита на воден радиатор (вътре тръбите), позаминала водна помпа, термостат...

1. да се измери налягането на фреона в системата - може да е по-високо от нормалното,което много пречи на охлаждането на радиатора,както и натоварва повече двигателя...то може да е по-високо от мръсна пита на кондензатора, от частично запушен дехидратор, от повече фреон и т.н. Трябва да се тества и дали при 16-18 атмосфери,пресостата пуска 2-ра степен на вентилаторите (често дефектират пресостатите).
2. ако налягането на фреона е ок и перките си тръгват, тогава минаваш нататък - разглобяваш отпред и миеш радиаторите
3. ако и там няма проблем, тогава вече трябва да се ориентираш към проблем със самата охладителна система - задръстена пита на воден радиатор (вътре тръбите), позаминала водна помпа, термостат...

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта