Здравейте колеги,преди време си взех комплект задни спирачни апарати(Lucas 38) от Голф 3 VR6(внос от Англия с десен волан),за да ги сложа но моят Голф 3 1,6. Искам да попитам този гумен тампон на лоста за ръчната за какво е ? Най странното е че на него пише произведено за Ford

, а още по-странното е, че за първи път виждам на спирачен апарат на Голф 3 такова нещо.

РЕШЕНО След дълго търсене и питане, накрая разбрах, че въпросните гумени кръгчета(отвън е гума,а сърцевината е от нещо като цимент) имат доста интересно предназначение. Слагат се предимно на коли с десен волан и най-вече на Vauxhall (наименованието на опел в Англия), присъстват и на новите Джети(дори и с ляв волан

). Идеята на това нещо е доста интересно, играе един вид хем за баланс на спирачния апарат, хем обира вибрациите от него при натискане на спирачния диск. От това което прочетох при неизправност на тази гумена част(когато се изрони "цимента" в нея), довежда до леки изкривявания на спирачния диск, но само при коли с десен волан, поради геометрията и разположението на различни компоненти които са обърнати при коли с десен волан(така си го обяснявам аз).
На самата гумена обвивка има и сериен номер на VAG - 1H0 615 409, които е променен на някакъв друг номер, който за съжаление не намерих. Гумената част се продава само с металната планка ,на която е закрепена, като цената е от порядъка на 151 долара

(толкова бяха обявили във вортекс форума)
Цялата сигнатура,която пише на въпросната част е FORD 1H0 615 409 C13GA ZT-7L195- и още две букви след тирето, които са се изтрили с времето и не се четат.