Здравйте колеги, искакм да си купувам VW Vento и искам да разпитам за двигателите им.
Въпросът ми е :
- Можете ли да ми кажете предимствата и недостатъците, икономия,газифициране и други неща за следните двигатели.
- 2.0 115к.с.
- 1.6 101к.с.
- 1.8 90к.с. ABS
VW Vento - Двигатели
- Ivan kolev Ivanov
- Мнения: 50
- Регистриран на: Пет 23 май 2008 20:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
- n-i-k-o
- Мнения: 496
- Регистриран на: Съб 09 яну 2010 16:12
- Автомобил: mk2 i passat b3
- Двигател: ev 1984 rp 1992
- Местоположение: plovdiv
Re: Двигатели
Ivan kolev Ivanov написа:Здравйте колеги, искакм да си купувам VW Vento и искам да разпитам за двигателите им.
Въпросът ми е :
- Можете ли да ми кажете предимствата и недостатъците, икономия,газифициране и други неща за следните двигатели.
- 2.0 115к.с.
- 1.6 101к.с.
- 1.8 90к.с. ABS
последния от трите сравнително живичък,малък данък,газифициране с обикновенна газ,няма дебитомер,за мен тва е достатъчно,ама ти квото си решиш
- mccoy
- Мнения: 993
- Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
- Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
- Двигател: N22A2
- Местоположение: Стара Загора
Re: Двигатели
Последния е най-подходящ
- vasil_koprivshtenov
- Мнения: 73
- Регистриран на: Пон 04 яну 2010 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Двигатели
Аз препоръчвам номер 3.
Сравнително опростен мотор,върви си прилично,евтин за поддръжка,малък данък и икономичен.
Сравнително опростен мотор,върви си прилично,евтин за поддръжка,малък данък и икономичен.

- Special mk3
- Мнения: 702
- Регистриран на: Пон 08 авг 2011 22:36
- Автомобил: Vw Golf Mk3
- Двигател: TDI
- Местоположение: Видин.
- Контакти:
- hayabusa_gsxr
- Мнения: 470
- Регистриран на: Сря 30 сеп 2009 23:12
- Автомобил: Opel Vectra B
- Двигател: X20XEV
- Местоположение: Бургас/Варна
Re: Двигатели
Ако трябва да избирам между трите 115кс мотора е най-добре като че ли.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Двигатели
Зависи коя година колега,защото двигателите имат различни предимства и недостатъци според годината,защото са различни.
Малко обща информация - евтина поддръжка,доста здрави двигатели,добра динамика и приличен разход.Всичките са с метални всмукателни колектори.
2.0 115 коня са 3 общо :
-2E - по-стария,с дебитомер тип клапа,който често прави проблеми.Като двигател,доста здрав,пълна инжекция,само че 4-те дюзи работят заедно и дефакто е като моно ама с дебитомер и 4 дюзи
-AGG - пак като 2Е,само че с по-приличен дебитомер и вече 4-те дюзи се управляват поотделно,което е по-добрата технология.Недостатък при него е,че дросела му е от тези,скъпите,които са всичко в едно - дросел,стъпков мотор,ТПС сензор и т.н.Предимсво му е въртящия момент,който е в по-ниски обороти спрямо 2Е (с леки бутала е).
-ADY - той е AGG ама с по-тежки бутала,което измества въртящия момент в по-високи обороти.Друга разлика практически нямат двата.
При до тук изброените,за да е добре,трябва да слагаш ГИ,като при 2Е с ГИ дюзите на ГИ също се управляват 4-те заедно,което прави по-лаком този двигател,спрямо ADY и AGG с ГИ (при тях вече всяка дюза си цъка,когато трябва).Иначе и 3-те двигателя може да ги гърчиш с обикновена газ,като тя се отразява най-зле на 2Е,понеже при евентуална детонация,обикновено криви дебитомера и става сложно.
1.6 101 коня - според мен няма смисъл да е точно този двигател.Доста е здрав,има добра динамика,ама ако го търсиш с климатик (съветвам те да е),ще ти дойде малко малък.Те са два вида - AEK и AFT.Имат разлика в това,че при по-новия (AFT),вече има едни клапи,които променят пътя на въздуха във всмукателния колектор и уж е по-динамичен и по-икономичен,аз не намирам разлика.Иначе е 4-точнов инжекцион. За дроселите при тях нямам спомен,но мисля,че си бяха с обикновен дросел и отделен стъпков мотор.
Те също се разбират с обикновена газова,макар че при втория (AFT) не е добре,заради тези клапи за въздуха.
1,8 моно са 2 вида (които са 90 коня де,защото има и 75 от тях) - ABS и ADZ.Няма разлика в двата,освен,че ADZ е с 6-пинов стъпков мотор и цената му е 2 пъти по-висока от този за ABS.Също здрав мотор,няма никакви проблеми с обикновената газова,защото е моноинжекция.Като електроника и датчици,е най-опростен от всичките гореизброени.По мое лично мнение е по-еластичен от 1.6 101 коня за това купе.
Личният ми съвет е да се насочиш към 1.8 моно ABS или 2.0 AGG/ADY ако обичаш да си настъпваш повечко и си я търсиш с климатик (все пак климатика връзва едни 15 коня на паша по време на жегите).

Малко обща информация - евтина поддръжка,доста здрави двигатели,добра динамика и приличен разход.Всичките са с метални всмукателни колектори.
2.0 115 коня са 3 общо :
-2E - по-стария,с дебитомер тип клапа,който често прави проблеми.Като двигател,доста здрав,пълна инжекция,само че 4-те дюзи работят заедно и дефакто е като моно ама с дебитомер и 4 дюзи

-AGG - пак като 2Е,само че с по-приличен дебитомер и вече 4-те дюзи се управляват поотделно,което е по-добрата технология.Недостатък при него е,че дросела му е от тези,скъпите,които са всичко в едно - дросел,стъпков мотор,ТПС сензор и т.н.Предимсво му е въртящия момент,който е в по-ниски обороти спрямо 2Е (с леки бутала е).
-ADY - той е AGG ама с по-тежки бутала,което измества въртящия момент в по-високи обороти.Друга разлика практически нямат двата.
При до тук изброените,за да е добре,трябва да слагаш ГИ,като при 2Е с ГИ дюзите на ГИ също се управляват 4-те заедно,което прави по-лаком този двигател,спрямо ADY и AGG с ГИ (при тях вече всяка дюза си цъка,когато трябва).Иначе и 3-те двигателя може да ги гърчиш с обикновена газ,като тя се отразява най-зле на 2Е,понеже при евентуална детонация,обикновено криви дебитомера и става сложно.
1.6 101 коня - според мен няма смисъл да е точно този двигател.Доста е здрав,има добра динамика,ама ако го търсиш с климатик (съветвам те да е),ще ти дойде малко малък.Те са два вида - AEK и AFT.Имат разлика в това,че при по-новия (AFT),вече има едни клапи,които променят пътя на въздуха във всмукателния колектор и уж е по-динамичен и по-икономичен,аз не намирам разлика.Иначе е 4-точнов инжекцион. За дроселите при тях нямам спомен,но мисля,че си бяха с обикновен дросел и отделен стъпков мотор.
Те също се разбират с обикновена газова,макар че при втория (AFT) не е добре,заради тези клапи за въздуха.
1,8 моно са 2 вида (които са 90 коня де,защото има и 75 от тях) - ABS и ADZ.Няма разлика в двата,освен,че ADZ е с 6-пинов стъпков мотор и цената му е 2 пъти по-висока от този за ABS.Също здрав мотор,няма никакви проблеми с обикновената газова,защото е моноинжекция.Като електроника и датчици,е най-опростен от всичките гореизброени.По мое лично мнение е по-еластичен от 1.6 101 коня за това купе.
Личният ми съвет е да се насочиш към 1.8 моно ABS или 2.0 AGG/ADY ако обичаш да си настъпваш повечко и си я търсиш с климатик (все пак климатика връзва едни 15 коня на паша по време на жегите).

- Ivan kolev Ivanov
- Мнения: 50
- Регистриран на: Пет 23 май 2008 20:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
Re: VW Vento - Двигатели
Благодаря за информацията колеги, от голяма полза ми е !
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта