фреона няма цвят,няма и мирис,че е и газообразен при налягане,равно на атосферното.Дори да свалиш тапичката на дюзата,която просто се развива,няма да видиш нищо.Единственото,което можеш да видиш там са следи от оцветител,което 100% ще видиш,понеже когато се откача сервизния накрайник на машината,заради налягането остават пръски.С две думи няма да видиш нищо. Отделно е крайно груба грешка да се опитваш да натискаш дюзата,за да видиш дали има фреон,защото тези дюзи (всичките на VW след 93-та) са с гумирана сачма и като пробваш да я натиснеш,се къса гумата,после ще гледаш как фреона,който си имаш,си заминава и нищо няма да можеш да направиш

Ест. това е поправимо,ама трябва да се смени дюзата и да се напълни наново системата после.
Причини да не включва има много и едва ли има общо с ремонта.Вместо да си чупиш колата,започни с една диагностика.Ако си си климатроник,пуска се селф тест с VAG-Com и се вижда кое и защо работи.Може и самичкя да си каже защо не работи.
Като не тръгва компресора,перките поне тръгват ли? Когато го пуснеш трябва да тръгнат перките,заедно с компресора.Ако и перките не тръгват - имаш проблем или с фреона (датчика мери,че няма фреон,което не значи,че няма),това ще се види като грешка или с мистериозната черна кутиика под акумулатора,която управлява компесора и перките.ровери си предпазителя 30А горе при акумулатора.Най-десния,като седиш срещи аку-то е за климатика и често нагаря.
След това се сваля черната кутиика и се гледа какво е положението с кабелите.Ако няма някой изгнил или изгнила букса,се мери какви показания стигат до нея - 2-3 управляващи напрежения и ако си с климатик - датчика за околна температура (при климатроник той отива в контролера вътре) и става ясно какво се случва.Тези кутиики правят много проблеми и умират спонтанно.
ако пък перките тръгнат,това е по-добрия вариант - от въпросната кутиика тръгват два кабела към компресора.Имат букса в областта на скоростите,общо тя е с 4 кабела.Прегледай там,имат навика да се късат точно там.От там два от тях продължават до компресора,където има друга букса за самия компресор.Там също се късат,случва се и да излизат пиновете на буксата,като я натиснеш да си включи.Ако и там всичко е ок,мериш съпротивлението на бобината на компресора,на куплунга - трябва да е 3-4 ома (с точност 3.2 ома) .Ако го има,мериш кабелите дали са задрави,от компресора до черната кутиика.Управлява се по +,масата е постоянна.После можеш да пшремериш дали имаш + до компресора при запалена кола ама трябва с пробна лампа,понеже се управлява от транзистор и с уред може да премериш само потенциал,който не е достатъчен за бобината и именно за това ти трябва лампа,за товар
