Голф 3 AFT температурно зависим в паленето
- vladoins
- Мнения: 27
- Регистриран на: Сря 13 авг 2008 13:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Голф 3 AFT температурно зависим в паленето
Здравейте колеги, имам Г3 1,6AFT 101к.с бензин/газ и от известно време стана капризен в паленето, по точно пали само когато той си поиска и това което забелязвам е че коъгато не съм го карал 1-2-3 дни и времето е горещо не иска да пали но върти като щур, проверих искра на свещите няма, бензин също няма, не се чува бензиновата помпа, проблема започна постепенно като палеше след малко изчакване и времето за чакане все повече се увеличава вече и над 1час. Моля ако някой се е сблъсквалс подобен проблем нека драсне два три реда, че без кола точно когато ти трябва е направо ужасна пък на всичкото отгоре е и учебна.
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 3 AFT температурно зависим в паленето
Датчикът на "тройника" на антифриза.
Имах проблеми и аз...отказваше да пали на студен мотор.
Диагностиката показа, че при студен мотор, датчикът казва на компа, че темп. е 98 градуса и в резултат на това не палеше.
Сменен датчик с оригинален такъв = няма проблем.
Само за теста - извади куплунга на датчика и пробвай да запалиш. При изваден куплунг комп-ът приема, че температурата е 50 градуса и си пали без грешка...
Ако пак не пали, при изваден куплунг = търси проблема другаде.
Имах проблеми и аз...отказваше да пали на студен мотор.
Диагностиката показа, че при студен мотор, датчикът казва на компа, че темп. е 98 градуса и в резултат на това не палеше.
Сменен датчик с оригинален такъв = няма проблем.
Само за теста - извади куплунга на датчика и пробвай да запалиш. При изваден куплунг комп-ът приема, че температурата е 50 градуса и си пали без грешка...
Ако пак не пали, при изваден куплунг = търси проблема другаде.
- vladoins
- Мнения: 27
- Регистриран на: Сря 13 авг 2008 13:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Голф 3 AFT температурно зависим в паленето
Пробвах това което ми каза но резултат никакъв не пали и при откачен датчик и при закачен но преди да го откача случайно запали след като съм го мъчил почти два часа, пък и този датчик съм го сменял преди около година с чисто нов оригинален от VW не помня вече за какво но не би трябвало да е бъгав. Има нещо друго в момента в който запали го усетих че ще запали защото се чува едно специфично шумче сякаш от помпата но май не е тя, и появи ли се този звук хоп пали, през другото време само върти, незнам газаджиите какво прекъсват когато монтират газовата и дали може в тях да се търси причината макар че газовата е монтирана преди около три години, но странното е че няма и ток и гориво, а това може да го прави според мен поради неразпознаване на ключа и компа не пуска нито ток нито гориво, между другото това сякаш започна да ми го прави или по-скоро съвпадна момента след като смених клемореда на конт.ключ миналата година лятото, пробвам и с другия ключ и също не пали, незнам защо но много ме съмнява клемореда. Интересното е че захладнее ли малко времето дори и сега но вечерта почва да пали, цяло зима нито един път не ми отказа, но както стана горещо времето и почва да пали когато си иска.
- FreezA
- Мнения: 170
- Регистриран на: Нед 07 мар 2010 1:19
- Автомобил: Golf 3 GTi
- Двигател: 2E
- Местоположение: Г.Оряховица
Re: Голф 3 AFT температурно зависим в паленето
колега виж буксата на компа, като вариянт мисля,че управлява само електрониката,но не и въртенето,също така виж на делкото дачика на хол .
- vladoins
- Мнения: 27
- Регистриран на: Сря 13 авг 2008 13:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Голф 3 AFT температурно зависим в паленето
При компа не ми се вярва да има нещо защото го проверих куплунга и видимо е добре а за датчи на хол не би трябвало да спира притока на гориво само на тока. Ако компа не познава в какво положение е ключа от клемореда би трябвало да не пуска нищо.
Re: Голф 3 AFT температурно зависим в паленето
Виж си датчика на коляновия вал или бобина и комутатор.Това са нещата от които АЕК и АFТ отказват да палят при топъл двигател.Смени релето на помпата.Релето което захранва ECU-то при мен е 109 също си прогаря изводите на бобинката и в горещините върти номера...
- vladoins
- Мнения: 27
- Регистриран на: Сря 13 авг 2008 13:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Голф 3 AFT температурно зависим в паленето
"Виж си датчика на коляновия вал или бобина и комутатор.Това са нещата от които АЕК и АFТ отказват да палят при топъл двигател.Смени релето на помпата.Релето което захранва ECU-то при мен е 109 също си прогаря изводите на бобинката и в горещините върти номера..."
Не разбирам много от коли но мисля че тази кола няма датчик колянов вал а има датчик на хол който всъщност е предшественика на датчик колянов вал и самия датч.хол дава инфо на компа че коляновия вал се върти, не го знам този мотор АЕК кой е но AFT е така както го написах и още нещо моята кола не може да пали чисто студена но в горещо време, е не на топъл двг по всяко време, как захладнее времето или стане вечер почва да пали, от това което написа единственото смислено нещо ми се вижда релето на компа но все пак си мисля че такова няма, но може и да бъркам е нещото което би могло да не пуска и гориво и ток в едно и също време, бобината съм я сменил поради авария и не вярвам да е тя.
Не разбирам много от коли но мисля че тази кола няма датчик колянов вал а има датчик на хол който всъщност е предшественика на датчик колянов вал и самия датч.хол дава инфо на компа че коляновия вал се върти, не го знам този мотор АЕК кой е но AFT е така както го написах и още нещо моята кола не може да пали чисто студена но в горещо време, е не на топъл двг по всяко време, как захладнее времето или стане вечер почва да пали, от това което написа единственото смислено нещо ми се вижда релето на компа но все пак си мисля че такова няма, но може и да бъркам е нещото което би могло да не пуска и гориво и ток в едно и също време, бобината съм я сменил поради авария и не вярвам да е тя.
- van4ooo
- Мнения: 1405
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Голф 3 AFT температурно зависим в паленето
Ако е от имобилайзера само ще припалва-доколкото разбирам при теб дори не припалва.Сам казваш,че проблема е започнал след смяната на клемореда(а всички знаем,че новия е с "голямо" качество)има писано как се пали с кабелите-завърти ключа на контакт(да не се заключи волана и да си прочете имото.)намери темата как се пали от буксата на клемореда и пробвай.
Не каза лампи по таблото светят ли като дадеш контакт ако да мисля,че няма да е от клемореда.Огледай масите по акумулатора,купето някъде може да има хлабав кабел.
Ако беше от газовата поне ток щеше да има според мен.
Не каза лампи по таблото светят ли като дадеш контакт ако да мисля,че няма да е от клемореда.Огледай масите по акумулатора,купето някъде може да има хлабав кабел.
Ако беше от газовата поне ток щеше да има според мен.
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 3 AFT температурно зависим в паленето
AFT има датчик на Хол на коляновия вал, който се намира ПОД делкото, на блока и датчик В делкото, който е за положението на разпределителния вал. Има ги и двата, защото е секвенционален инжекцион.
Ако този в делкото не работи моторът не се развърта над 5200 об.
Ако датчикът на Хол не работи = не пали.
Ако този в делкото не работи моторът не се развърта над 5200 об.
Ако датчикът на Хол не работи = не пали.
- vladoins
- Мнения: 27
- Регистриран на: Сря 13 авг 2008 13:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Голф 3 AFT температурно зависим в паленето
А дали данните от датчика на хол влияят на компа да пусне гориво или не, защото ако е ДА, ОК, но ако е НЕ тогава защо го няма горивото. Правилно ли разбрах че датчика ха хол се намира под делкото, т.е.трябва да се извади цялото делко и се сменя така ли?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19718
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф 3 AFT температурно зависим в паленето
Не под, а във!
Под палеца е
И ДА! Без сигнал от Хол-датчика помпата ще се пусне за секунди като дадеш контакт и толкова!
След това, ако не работи Хол-датчика, нито искра ще има, нито дюзите ще впръскват, нито помпта ще завърти.
Когато не ще да пали пробвай следното - извади куплунга на Хол-а и с едно кабелче дай 'маса' към средното пинче (на кабелите, не на датчика)
Би трябвало да хвърли искра, да чуеш изщракване на дюза и да завърти за малко помпата
Под палеца е

И ДА! Без сигнал от Хол-датчика помпата ще се пусне за секунди като дадеш контакт и толкова!
След това, ако не работи Хол-датчика, нито искра ще има, нито дюзите ще впръскват, нито помпта ще завърти.
Когато не ще да пали пробвай следното - извади куплунга на Хол-а и с едно кабелче дай 'маса' към средното пинче (на кабелите, не на датчика)
Би трябвало да хвърли искра, да чуеш изщракване на дюза и да завърти за малко помпата

- theerazor
- Мнения: 186
- Регистриран на: Вто 25 мар 2008 16:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Голф 3 AFT температурно зависим в паленето
Bioside написа:Виж си датчика на коляновия вал или бобина и комутатор.Това са нещата от които АЕК и АFТ отказват да палят при топъл двигател.Смени релето на помпата.Релето което захранва ECU-то при мен е 109 също си прогаря изводите на бобинката и в горещините върти номера...
+1 точно от реле 109 ти идват грижите


Ако нямаш ток към свещите и бубината е ясно ,че е от релето, то прави контакта, като изгори от жегите не залепва и няма ток към бубината и свещите.

Re: Голф 3 AFT температурно зависим в паленето
vladoins написа:А дали данните от датчика на хол влияят на компа да пусне гориво или не, защото ако е ДА, ОК, но ако е НЕ тогава защо го няма горивото. Правилно ли разбрах че датчика ха хол се намира под делкото, т.е.трябва да се извади цялото делко и се сменя така ли?
Колега какво разбираш под датчик на Хол.Не е задължително да е само в делкото.Няма да ти обяснявам какво е хол елемент но имай впредвид че точно при високи температури върти номера.Та на въпроса ти това за което ти говоря се намира на кожуха на двигателя .Гледай задната част на картера откъм скоростите.Като дадеш на контакт ако до 2-3 сек. компа не получи сигнал от туй нещо спира помпата.Целта е да се предотврати хидравличен удар ако има инжектор който да не затваря. Без него няма и палене.Буксата му е изведена до буксата на датчика за детонации.Проверявя се като му се направи външна постановка.Подаваш му 12в и със светодиод се следи на изхода дали има импулси при въртене на стартер.За туй делко дет се хващаш само за него AEK и AFT палят и без него но горят в несвяс и колегата ти писа за прекъсвача.Аз го имах същия проблем като твоя.Като я оставя на слънце да се напече хубаво черен е господина и няма палене.При мен обаче помпата е изключена от имото защото явно е въртяло мозъци и не спираше.Виновника се оказа реле 109.Проверява се като дадеш на контакт трябва да имаш +12в на единия извод на инжектора на 4 цилиндър.Той е най достъпен.Желателно е да се мери и при стартиране защото тогава релето съвсем отпуска.Ако можеш да мериш с мултицет и да си направиш пробник със светодиод мога да ти помогна да си оправиш колата на Лични.Поздрави

- vladoins
- Мнения: 27
- Регистриран на: Сря 13 авг 2008 13:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Голф 3 AFT температурно зависим в паленето
Благодаря ви за отзивите на всички, чудя се от къде за почна с проверките но ще трябва да се почне от някъде, така като гледам какво сте ми написали може би по лесното е да проверя реле 109, което всъщност къде се намира, може би отдолу под таблото в ляво, но датчика на хол най-вероятния виновник според мен както ги усещам нещата.
Re: Голф 3 AFT температурно зависим в паленето
По вероятно да е релето.Намира се на таблото с бушоните точно до лявото коляно на водача.109 или 30 са номерата му.Като откаже да пали както е на контакт колата го чукни отгоре няколко пъти.Моето табло изяде доста ритници докато се усетя че не е връзка а реле 
Обърках в бързината номера на релето .Ето какво дават в Елзата за вашия двигател.
3 - Simos control unit current supply relay (30)
12 - Fuel pump relay (167)

Обърках в бързината номера на релето .Ето какво дават в Елзата за вашия двигател.
3 - Simos control unit current supply relay (30)
12 - Fuel pump relay (167)
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта