Имам едно питане за алтернатора - има ли кондензатор в схeмата му и какъв е?
Моят генератор е Valeo, 90A.
А ако няма кондензатор мога ли да му добавя?
Имам шум в говорителите, който идва от генератора, през захранването на CD-то.
Отписал съм всички други възможни варианти за шума, само този остана...



Въпрос за алтернатор Valeo, 90A, Голф 3
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Въпрос за алтернатор Valeo, 90A, Голф 3
Пробвал ли си и с друго Радио в твоята кола ?Добавянето на външен LC филтър(на захранването) също ли не помага? Усилвател имаш ли или си само на това в радиото?Замасен ли е добре Алтернатора?
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за алтернатор Valeo, 90A, Голф 3
Сменил съм не малко cd-та през годините.
Сега съм с хубаво радио, интересното е, че преди подобни проблеми с по-посредствени източници не съм имал. Настоящето ми радио си има собствен външен филтър на захранването.
Пуснах му нова маса - 6 кв.мм (мислех, че може да му е развалена оригиналната маса и да има разлика в потенциалите...). Пак има шум.
Пуснах му отделно захранване от акумулатора с нов кабел (само за проба). Пак шум.
Останаха само 2 варианта - лошо радио или лош ток от алтернатора.
Не съм пробвал с отделен филтър на захранването, просто не разполагам с наличен такъв.
Не ползвам вградения усилвател. Вграденият усилвател не страда от шумове.
Не е от усилвателя. Не е от сигналните кабели. Проверено.
Сега съм с хубаво радио, интересното е, че преди подобни проблеми с по-посредствени източници не съм имал. Настоящето ми радио си има собствен външен филтър на захранването.
Пуснах му нова маса - 6 кв.мм (мислех, че може да му е развалена оригиналната маса и да има разлика в потенциалите...). Пак има шум.
Пуснах му отделно захранване от акумулатора с нов кабел (само за проба). Пак шум.
Останаха само 2 варианта - лошо радио или лош ток от алтернатора.
Не съм пробвал с отделен филтър на захранването, просто не разполагам с наличен такъв.
Не ползвам вградения усилвател. Вграденият усилвател не страда от шумове.

Не е от усилвателя. Не е от сигналните кабели. Проверено.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Въпрос за алтернатор Valeo, 90A, Голф 3
Скоро имах идентичен проблем и с моята кола!При запален двигател имаше отвратителен брум в говорителите ,свързани към стъпалото!Стъпалото ми беше втора ръка,купено на старо от форума!Ползвам Пайнер и очаквах да му е пукнал бушона в изходите за стъпалото,но не беше така!Оказа се спукана спойка в масата на чинчовете в самото стъпало!Отвори стъпалото и го провери!Ако усилвателя ти е с инвертор,брум през захранването отпада!Успех!
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Въпрос за алтернатор Valeo, 90A, Голф 3
Обърни внимание на кабелите,навремето бях построил филтър по-голям от радиото
,ама йок!Докато не смених едни кабели
Радиото ми беше като оборотомер и източника си беше от Високоволтов кабел.Нема филтър за това нещо!Усетих се като забръмча радиото на съседен автомобил!


-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за алтернатор Valeo, 90A, Голф 3
Не знам...следващият уикенд ще слагам (ако няма) или ще подменям кондензатор на захранването (алтернатора)и ще подсилвам кабел на алтернатор - оригиналният е хилав - около 10 кв.мм.Ще сложа 25 кв.мм.
Ще видим какво ще стане.
Сигналните ми кабели са двойно екранирани. Пробвах и с балансирана двойка (усукани кабели), които би трябвало да са по-добри от небалансираните, екранирани... да...ама не са.
Относно усилвателите - ще ги погледна пак, въпреки ,че съм ги гледал доста подробно, точно относно лоши връзки.
Ще видим какво ще стане.
Сигналните ми кабели са двойно екранирани. Пробвах и с балансирана двойка (усукани кабели), които би трябвало да са по-добри от небалансираните, екранирани... да...ама не са.
Относно усилвателите - ще ги погледна пак, въпреки ,че съм ги гледал доста подробно, точно относно лоши връзки.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Въпрос за алтернатор Valeo, 90A, Голф 3
Какви "усукани" двойки на аудио-честотен спектър,една нормална екранировка е достатъчна,все пак за нискочестотен диапазон иде реч.Виж си запалните кабели!Това го повтарям вече.Особено ако шума е с честотата на мотора,просто пробай-на загасен мотор имаш ли смущения(само на контакт).Това пък го пиша,защото освен "шум",не казваш подробности.
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за алтернатор Valeo, 90A, Голф 3
На незапален мотор няма никакви шумове.
"Шумът" се променя с оборотите на двигателя (респ. на алтернатора).
Сигналните кабели са Connection (Elettromedia) от серията First (достатъчно хубави за мен в момента. Още не съм почнал да чувам как свирят кабелите (и това ще стане нЕкой ден), въпреки, че съм 1000% сигурен, че скъпите, сребърни кабели са КабелиТе) . Тези, с които съм в момента са FS550,с екранировката.
Системата е с поканално усилване, 2way + sub, без пасивни филтри, с активно филтриране от източника. Шумът се чува във високите и мидбасите (в пъти по-слабо, в сравнение с високочестотните).От суб-а няма шум (остава и да има...д'а).
Шумът е от колектора и четките на алтернатора, поне според мен.
Тъй като автомобилът е бензинов, трябва да проверя дали капачката на делкото ми е с "пластмасата"(тази пластмаса, която се поставя върху капачката на делкото, което е Ducellier) против шумове (не помня дали последният път я сложих). Може ли да е от нея (липсата й)
?
"Шумът" се променя с оборотите на двигателя (респ. на алтернатора).
Сигналните кабели са Connection (Elettromedia) от серията First (достатъчно хубави за мен в момента. Още не съм почнал да чувам как свирят кабелите (и това ще стане нЕкой ден), въпреки, че съм 1000% сигурен, че скъпите, сребърни кабели са КабелиТе) . Тези, с които съм в момента са FS550,с екранировката.
Системата е с поканално усилване, 2way + sub, без пасивни филтри, с активно филтриране от източника. Шумът се чува във високите и мидбасите (в пъти по-слабо, в сравнение с високочестотните).От суб-а няма шум (остава и да има...д'а).
Шумът е от колектора и четките на алтернатора, поне според мен.
Тъй като автомобилът е бензинов, трябва да проверя дали капачката на делкото ми е с "пластмасата"(тази пластмаса, която се поставя върху капачката на делкото, което е Ducellier) против шумове (не помня дали последният път я сложих). Може ли да е от нея (липсата й)

Re: Въпрос за алтернатор Valeo, 90A, Голф 3
Не си писал с каква кола си но като гледам отговаряш за кабели високо и алтернатор 90 ампера значи с 1,8 предполагам АБС.Защо не свалиш ремъка на алтернатора за 1 мин и не запалиш за да видиш кабели високо или алтернатор.Кондензатора ако не се лъжа беше 2 или 3 пикофарада ако го имаш със сигорност работи.
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за алтернатор Valeo, 90A, Голф 3
1.6 AFT е.
Малко е зор със свалянето на ремъка на алтернатора, пистов е, трябва да се свали и трапецовидния ремък на водната помпа и хидравликата
.
Малко е зор със свалянето на ремъка на алтернатора, пистов е, трябва да се свали и трапецовидния ремък на водната помпа и хидравликата

- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Въпрос за алтернатор Valeo, 90A, Голф 3
Откачи го тогава електрически(силов проводник и възбуждането) за проба!
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за алтернатор Valeo, 90A, Голф 3
pas1.8mi написа:Откачи го тогава електрически(силов проводник и възбуждането) за проба!
Да, това ще го направя в събота или неделя.
Благодаря.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Въпрос за алтернатор Valeo, 90A, Голф 3
Предусещам как ще удариш капачка и кабели в земята..със страшна сила..ай ще дочакам уЙкенда 
А за кондензатори по изхода на генератора...не се занимавай,тая роля успешно върши акумулатора

А за кондензатори по изхода на генератора...не се занимавай,тая роля успешно върши акумулатора

Последна промяна от emo-gar на Чет 11 авг 2011 21:29, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за алтернатор Valeo, 90A, Голф 3
emo-gar написа:Предусещам как ще удариш капачка и кабели в земята..със страшна сила..ай ще дочакам уЙкенда
Изобщо няма да се учудя ако стане така, както си написал. Страдал си и знаеш...
Само високоволтовите кабели са му 160 леа на котурника...Съдба.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Въпрос за алтернатор Valeo, 90A, Голф 3
На тия кабели,някъде пише ли нещо като Ом/метър,би трябвало да е около 5kOm някъде на кабел.В палеца също има.Точно това им е ролята-против радиосмущения.Изобщо изолацията може да си е перфектна,но токът в искровия разряд създава полето.Така е поставена основата на далекосъбщителната техника(Морз).
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта