Здравейте колеги голфаджии!
Тъй като темата за работната температура е неведнъж обсъждана, се питам дали някой от вас е свалял уредчето на таблото което отчита температурата на водата. Има ли нещо по-специфично при неговото отваряне (на уредчето), как се маха малката слтрелка, и има ли вътре някакъв механизъм (винт) с който да се настройва какво показва стрелката.
Ако има някой които го е правил наистина, моля да сподели опит защото тази събота и неделя смятам да го разкостя.
Забелязвам че всички или уреда ви отчита между 90 и 100 градуса при движение (че и 110 при някои), или както други казват заковава 90 и немърда, независимо дали се включва перката в града или карат извънградско!
Аз заключавам че на нито един от нас не му работи уреда както трябава (аз съм от тези с 90 - 100 гр.). Писал съм няколко пъти по този въпрос, ако някои иска да разбере моите неволи да ползва търсачката.
Та да се върнем на най-важното!!!
кога ще му намерим цаката на шибания термометър, кога ще го поправи някои за да сподели с всички? Защото всички страдаме от тази болест! Хайде да се обединим !!!!!!!
Калибровка на термометъра на таблото
- georgipass
- Мнения: 1061
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
А може би проблема е в датчика?!Наскоро на работа дойде една 3-ка ами според показанията на таблото температурата не мърдаше от 70 нагоре,а двигателя водата определено беше над тази температура...и термостат си отвори и перката завъртя...
Много хора се заблуждават от показанията на термометъра и хвърлят пари за нов термостат, че така де първо се проверява датчика,после самото табло 


- georgipass
- Мнения: 1061
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
toshev написа:Ами аз датчика го смених, ама с новия не мърдаше от 110 гаруса и го върнах. Май и повечето хорица във форума проблема им идва от уреда, не от датчика (както при мен)!!! Моят показва 5-6 градуса повече отколкото е реалната температура!!!
Как го разбра,че показва повечко от реалното..с някакъв термометър електронен ли го мери?

Да, използвах едновременно два мутицета с термодвойки (скъпи и хубави професинални модели на различни марки).
при 86 в разширителното казанче - 90 на таблото
при 92-93 в казанчето - 98 на таблото
при 95 в казанчето - 102 на таблото
Иначе перката включва на 93, охлажда и изключва на 87-85. Двигателя си работи в нормална температура, а на таблото винаги показва 90-100.
при 86 в разширителното казанче - 90 на таблото
при 92-93 в казанчето - 98 на таблото
при 95 в казанчето - 102 на таблото
Иначе перката включва на 93, охлажда и изключва на 87-85. Двигателя си работи в нормална температура, а на таблото винаги показва 90-100.
Да, нямат, но ако си забелязал температурата в казанчето и тази при датчика (датчика е на кожуха на термостата) са 100% еднакви!!! Просто проследи системата, така е свързана....
И разбира се че на главата е много по-висока температурата. Там и при студен двигател е много висока температурата заради изгарянето. Няма да говорим и колко е висока температурата на изхода на изпускателните колектори.....
И разбира се че на главата е много по-висока температурата. Там и при студен двигател е много висока температурата заради изгарянето. Няма да говорим и колко е висока температурата на изхода на изпускателните колектори.....
- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Някъде бях писал какво съм правил на моята за да оправя този проблем.
При мене стрелката стоеше почти винаги на 70 градуса.рядко стигаше 80.
Аз за да не сменям датчика взех та пипах уредчето на таблото което смятам за грешка. Уред чето има една пласмасова пишка отзад която дава предварението и посредата един месингов нит който ако го въртиш променяш напрегнатостта на прожинка вътре.
Ако не си сменял датчика го смени около 10-15 лв беше та ако не и по-ефтин.
Ако ти се чете тук има доста и в моя пост съм писал как може да провериш дали ти показва вярно температурата.
При мене стрелката стоеше почти винаги на 70 градуса.рядко стигаше 80.
Аз за да не сменям датчика взех та пипах уредчето на таблото което смятам за грешка. Уред чето има една пласмасова пишка отзад която дава предварението и посредата един месингов нит който ако го въртиш променяш напрегнатостта на прожинка вътре.
Ако не си сменял датчика го смени около 10-15 лв беше та ако не и по-ефтин.
Ако ти се чете тук има доста и в моя пост съм писал как може да провериш дали ти показва вярно температурата.
Благодаря ANNIHILATOR, аз съм си проверил показанието на уредчето с мултимер и термодвойка, само че го поставих в разширителното казанче. При мен уреда на таблото показва 5-6 гр. повече.
Повече ме интересува тези врътки за калибриране каде са, на гърба на датчика или вътре в него като е разглобен. (Може би се налага само пренатягане на пружинката, защото при 80 грд. показва вярно уреда)
Повече ме интересува тези врътки за калибриране каде са, на гърба на датчика или вътре в него като е разглобен. (Може би се налага само пренатягане на пружинката, защото при 80 грд. показва вярно уреда)
- baibradar
- Мнения: 136
- Регистриран на: Нед 08 окт 2006 12:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
цифров термометър
И аз имам проблем с този проклет термометър колата е голф 3 1.4.
Смених 3 датчика и показанието на уредчето на таблото все не е верно. С стария датчик температурата на таблото не надхвърляше 70 градуса а с трите нови които пробвах беше между 110 и 115 градуса при температура на двигателя 90 градуса /мерил съм е с професионален газов термометър и термоостата е изправен/. Явно проблема е в самия уред в таблото.
В една друга тема в форума беше изписано много за дигитални термомерти за външна температура но те мерят само до 70 градуса или поне така пише в спецификациите им, някои знае ли може ли да се намери такъв термометър но да мери до по висока температура за да се ползва като алтернатива на неверно показващия термометър на таблото.
Хайде наи-накрая да намерим някаква алтернатива на този термометър на таблото.
Предварително благодаря на отзовалите се
Смених 3 датчика и показанието на уредчето на таблото все не е верно. С стария датчик температурата на таблото не надхвърляше 70 градуса а с трите нови които пробвах беше между 110 и 115 градуса при температура на двигателя 90 градуса /мерил съм е с професионален газов термометър и термоостата е изправен/. Явно проблема е в самия уред в таблото.
В една друга тема в форума беше изписано много за дигитални термомерти за външна температура но те мерят само до 70 градуса или поне така пише в спецификациите им, някои знае ли може ли да се намери такъв термометър но да мери до по висока температура за да се ползва като алтернатива на неверно показващия термометър на таблото.
Хайде наи-накрая да намерим някаква алтернатива на този термометър на таблото.
Предварително благодаря на отзовалите се
- IvoG
- Мнения: 861
- Регистриран на: Вто 13 юни 2006 14:27
- Автомобил: Golf III
- Двигател: 2.0 AGG
- Местоположение: София
Моя уред на таблото също показва 100 при реални 94-95.Поне при мен датчика който е в термостата дава инф. за тези 100 освен на таблото а и на компа, а от там компа прави некви смеси в режим на прегряване и мени леко оборотите. Сменихме температурния датчик при термостата който показваше на таблото 70 при реални 95 но той пък даваше инф за реалната температура на компа. Купих нов оказа се дефектен като моя стария.
Сега си сложих датчик за перката за по ниска темп. на 92 че по някой път като включи перката на место не може да охлади веднага и дига до към 98 реални или (108-110 на таблото) което ме плаши.
В крайна сметка май трябва да разберем показанията на таблото на колко реални градуси съответстват и да си караме. Това е явно слабо място на VW
Сега си сложих датчик за перката за по ниска темп. на 92 че по някой път като включи перката на место не може да охлади веднага и дига до към 98 реални или (108-110 на таблото) което ме плаши.
В крайна сметка май трябва да разберем показанията на таблото на колко реални градуси съответстват и да си караме. Това е явно слабо място на VW
- baibradar
- Мнения: 136
- Регистриран на: Нед 08 окт 2006 12:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
В корпуса на този дачик всъщност има 2 терморезистора единият подава инфо на компа а другия на термометъра на таблото. Интересното е че съпротивленията и на двата са в нормите а въпреки това при мен термометъра показва неточно. Затова мислия да поекспериментирам с някой цирфров термометър пък да видим какво ще се получи. В конрад продават цифрови термометри за около 5 лв. като ми остане малко време ще отскоча да взма един. Мисля да му залепя термосондата от външната страна в долния краи на разширителното казанче защото не е водоустойчива
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 122 госта