колеги трябва ми някъде качествен сервиз където да си видя спирачките дали са добре ... тоест да имат валяците на които ги проверяват в кат ... там където правят годишен технически преглед ме изгониха , можело да ги проверят само когато правя годишен технически преглед инече не можело , това ще рече да чакам почти една година, пък аз правих доста ремонти и незнам какво е положението в момента а и ми предстои още една интервенция
Ако някой знае някъде в София такъв сервиз нека каже , идеята ми е не само да ми ги проверят а и ако има някакъв проблем да се навият да го оправят
въпрос за сервиз за спирачки
-
- Мнения: 1475
- Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: въпрос за сервиз за спирачки
колега не знам къде има с това да започна,но поне мога да ти дам насока за други мисли.
от начина ти на мислене и разсъждаване съдя че си неопитен шофьор все още.не че има нещо лошо да си сигурен в спирачките ти,напротив похвално е че си загрижен за състоянието на един от най-важните компоненти в колата касаещи твоята и чуждата безопасност.просто като караш колата то си личи спира или не,ако не те е страх като спираш че ще удариш колата пред теб,дори при по-висока скорост да спираш(под висока скорост в градски условия не визирам 200) ако си сигурен че колата ще спре значи нямаш проблем,това по усет най-общо казано.друго в квартала примерно карай с 40 виж да няма никой зад теб,натисни малко по-рязко трябва да завалчи гуми,ако нямаш абс.това е.сега ако усещаш аномалии в педала,в смисъл такив един път да е много мек,друг път осезамо по-твърд,да пропада долу ниско,да пружинира гадно и тн тогава си за сервиз да погледнат колата,но ако няма какво да те притеснява си карай.ако има нещо,което реално те смущава тогава търси някой който разбира да погледне колата и така
от начина ти на мислене и разсъждаване съдя че си неопитен шофьор все още.не че има нещо лошо да си сигурен в спирачките ти,напротив похвално е че си загрижен за състоянието на един от най-важните компоненти в колата касаещи твоята и чуждата безопасност.просто като караш колата то си личи спира или не,ако не те е страх като спираш че ще удариш колата пред теб,дори при по-висока скорост да спираш(под висока скорост в градски условия не визирам 200) ако си сигурен че колата ще спре значи нямаш проблем,това по усет най-общо казано.друго в квартала примерно карай с 40 виж да няма никой зад теб,натисни малко по-рязко трябва да завалчи гуми,ако нямаш абс.това е.сега ако усещаш аномалии в педала,в смисъл такив един път да е много мек,друг път осезамо по-твърд,да пропада долу ниско,да пружинира гадно и тн тогава си за сервиз да погледнат колата,но ако няма какво да те притеснява си карай.ако има нещо,което реално те смущава тогава търси някой който разбира да погледне колата и така

-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: въпрос за сервиз за спирачки
Пробай на пункта за ГТП на кръстовището Околовр.път/Суходол.Девойката е сговорчива,не вярвам да те "убие" с някакви невероятни цифри.Имат си барабани,май даже са ръждясали от неупотреба.
Аз все се чудя,какво всъщност се мери на тия барабани,ами ако допуснем че едната ми гума е мокра или износена,особено на независимите задни търкалета...
Не пречи да се попита,ако ти е на удобно място.
Аз все се чудя,какво всъщност се мери на тия барабани,ами ако допуснем че едната ми гума е мокра или износена,особено на независимите задни търкалета...

Не пречи да се попита,ако ти е на удобно място.
-
- Мнения: 1475
- Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: въпрос за сервиз за спирачки
то се вижда дали превърта барабана в гумата,или просто колелото не може да задържи,ама предно колело ако не може да задържи на мен ми е чудно как коалта би стигнала до пункта в целия си вид и блясък.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: въпрос за сервиз за спирачки
М..не,аз съм вътре-а оня ми казва кой кого ще превърти,най много да видя стрелките на урУда.По скоро се мери "еднаквост"в спирачно усилие на колелата на заден и преден мост,а па с нашите "кръстосани" спирачни системи(диагонал)-ама съвсем се забърквам...какво всъщност се мери.Някой работещ и разбиращ от тази апаратура да обясни,може да спести доста пари безмислени някому.
- stefan4o
- Мнения: 19333
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: въпрос за сервиз за спирачки
Не съм разбиращ от тая апаратура, но ще кажа мнението ми, което се базира на... лек допир. Наистина се мери спирачната сила на всеки от мостовете. Моето задно ляво колело спира доста зле и съм на границата, поел съм инициатива да го ремонтирам в най-скоро време, все не мога да се наканя, просто трябва да се смени една пластина, на която някои й викат "рибка" (която е назъбена и служи, за да обере разстоянието накладка-барабан, когато има износване по едно от двете). Та значи, за да се премине успешно ГТП трябва разликата в спир. сила на двете колела да НЕ е по-голяма от 30%...
- svetlin
- Мнения: 743
- Регистриран на: Съб 23 сеп 2006 21:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: На Софията
- Контакти:
Re: въпрос за сервиз за спирачки
От кой район на София си колега?
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: въпрос за сервиз за спирачки
лъвов мост центъра или люлин
Няма да изпадам в обяснения колко опитен шофьор съм само ще кажа искам да си проверя колата искам да знам какво съм направил и дали съм го направил щото цялата спирачна система сам съм си правил, сам съм сменял ремонтен кит на задни дискови спирачки, жила ръчна , маркучи масла сичко, заден мост също
Веднага ще отговоря спира и то много добре нищо общо със старите барабани които бяха отзат , но искам да видя колко процента е спирачното усилие защото преди беше около 60 процента ефективност на спирачната система а знаете под 50 не те пускат на ГТП
друго което искам да питам тук може пък някой да знае , да голфа ми спира добре но не както японска кола онова кове братче лепи те на предния джам едва едва да си докоснал педала говориме за над 20 годишно субаро на което нищо не му е правено никога освен смяна на накладки, оня ден карах мазда верно много по нова обаче и тя кове по сьщия начин ... дали аз греша или немците нещо се излагат със спирачните си системи не че не спират но хода на педала е по голям и в сравнение с японските разликата е от тук до луната ... имам наблюдение не само върху голфа ми и пасат карам често той е по зле и от голфа ....
давайте сервиз ... искам да докарам 100 процента ефективност на тая дърта бракма
Няма да изпадам в обяснения колко опитен шофьор съм само ще кажа искам да си проверя колата искам да знам какво съм направил и дали съм го направил щото цялата спирачна система сам съм си правил, сам съм сменял ремонтен кит на задни дискови спирачки, жила ръчна , маркучи масла сичко, заден мост също
Веднага ще отговоря спира и то много добре нищо общо със старите барабани които бяха отзат , но искам да видя колко процента е спирачното усилие защото преди беше около 60 процента ефективност на спирачната система а знаете под 50 не те пускат на ГТП
друго което искам да питам тук може пък някой да знае , да голфа ми спира добре но не както японска кола онова кове братче лепи те на предния джам едва едва да си докоснал педала говориме за над 20 годишно субаро на което нищо не му е правено никога освен смяна на накладки, оня ден карах мазда верно много по нова обаче и тя кове по сьщия начин ... дали аз греша или немците нещо се излагат със спирачните си системи не че не спират но хода на педала е по голям и в сравнение с японските разликата е от тук до луната ... имам наблюдение не само върху голфа ми и пасат карам често той е по зле и от голфа ....
давайте сервиз ... искам да докарам 100 процента ефективност на тая дърта бракма
-
- Мнения: 1475
- Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: въпрос за сервиз за спирачки
и аз всичко японско,което съм карал спира точно така както казваш.и също не съм карал нищо на vw(включително сеат ,шкода и ауди),което да спира по подобен начин.по-новите vw спират доста по-добре от тези преди 2000година най-общо казано,но пак нямат общо с японските.това не е лошо,ако беше лошо хората щяха да се пребиват,не съм чул някой да се е пребил с vw заради пробелм със спирачките им.просто искат да се борави с педала по друг начин.дали това допада на един или друг шофьор е друга тема.
Re: въпрос за сервиз за спирачки
Във всеки пункт за ГТП трябва да има спирачен стенд за измерване на спирачното усилие. Това е изискване за съществуването на такъв пункт
Вече колко го използват е друга тема, на мен всяка година ми ги проверяват. В границите са, но един път човека каза че ми по-слаби задните спирачки и ми даде прегледа. След две седмици разглобих, смених, почистих каквото трябваше и разликата беше голяма.

Вече колко го използват е друга тема, на мен всяка година ми ги проверяват. В границите са, но един път човека каза че ми по-слаби задните спирачки и ми даде прегледа. След две седмици разглобих, смених, почистих каквото трябваше и разликата беше голяма.
- neon
- Мнения: 1796
- Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
- Автомобил: S3
- Двигател: BAM
- Местоположение: София
Re: въпрос за сервиз за спирачки
На бул.Сливница веднага след Лъвов мост по посока Люлин има център за технически прегледи и гумаджия. Ако си платиш мисля, че няма да те върнат.
П.П.Относно това как спирали немските и японските коли смятам, че говорите наизуст. Дискутирате при какво спирачно усилие как реагира системата, а не как спира колата. А вЕрвайте ми има голяма разлика м/у тези 2 неща.
П.П.Относно това как спирали немските и японските коли смятам, че говорите наизуст. Дискутирате при какво спирачно усилие как реагира системата, а не как спира колата. А вЕрвайте ми има голяма разлика м/у тези 2 неща.
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: въпрос за сервиз за спирачки
до колегата гената
този ГТП след лъвов мост посока люлин ли е от дясната страна между лъвов мост и христо ботев ли се намира или след него
този ГТП след лъвов мост посока люлин ли е от дясната страна между лъвов мост и христо ботев ли се намира или след него
- stefan4o
- Мнения: 19333
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: въпрос за сервиз за спирачки
neon написа:П.П.Относно това как спирали немските и японските коли смятам, че говорите наизуст. Дискутирате при какво спирачно усилие как реагира системата, а не как спира колата. А вЕрвайте ми има голяма разлика м/у тези 2 неща.
На същото мнение съм. На мен примерно ми се струва, че колата ми има по-дълъг ход на спирачния педал, което субективно те кара да мислиш, че тая кола просто няма нужната спирачна сила дори да блокират колелата

- neon
- Мнения: 1796
- Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
- Автомобил: S3
- Двигател: BAM
- Местоположение: София
Re: въпрос за сервиз за спирачки
Нещата при спирачките са толкова комплексни, че нямам нерви да пиша толкова. С по голяма спирачна помпа получаваш по-ниско налягане и по-голям дебит. Ефекта ще е по-твърд и нечувствителен педал. За да почне да спира с по-голяма помпа трябва да се добави и по-голямо серво....
И това е само една малка част от нещата при спирачките.
П.П.С РАСО толкова си блъскахме главите с неговите спирачки, че чак не ми се вярва.

П.П.С РАСО толкова си блъскахме главите с неговите спирачки, че чак не ми се вярва.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: въпрос за сервиз за спирачки
Според мен,при изправна хидравлична система,вместо да се сменят помпа и всички последващи я "мазни" действия,по-чистият начин е възможните за модела по-големи дискове/барабани.Какво искате от барабанче фи 200,ми то на ладата беше по-голямо.И аз карам служебна,нова-има следи от носа на пасажера по стъклото
,ама дискове братче-гоуеми!
Иначе,теоретично-помпа с малък диаметър на буталото и спирачен цилиндър с голям диаметър дават по-голяма сила на притискане на накладките,Нооо...увеличен ход на педала,защото помпичката трябва да изтика количество-то пък да напълни цилиндърчето..Най- правилно е помпа със цилиндри-в комплект(иначе за какво са смятали и учили хидравлиците).Кратко жокерче: 1 килограм-сила на квадратен сантиметър площ= 1атмосфера налягане,налягане Х площ=сила.Който иска- има учебници,и е по-забавно от Судоку

Иначе,теоретично-помпа с малък диаметър на буталото и спирачен цилиндър с голям диаметър дават по-голяма сила на притискане на накладките,Нооо...увеличен ход на педала,защото помпичката трябва да изтика количество-то пък да напълни цилиндърчето..Най- правилно е помпа със цилиндри-в комплект(иначе за какво са смятали и учили хидравлиците).Кратко жокерче: 1 килограм-сила на квадратен сантиметър площ= 1атмосфера налягане,налягане Х площ=сила.Който иска- има учебници,и е по-забавно от Судоку
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: DanZki и 71 госта